خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر ما نداشته و هرگز تسلیم نمی‌شویم

امام جمعه ورامین: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر ما نداشته و هرگز تسلیم نمی‌شویم

فارس :خطیب نماز جمعه ورامین آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نخست پس از دعوت همگان به تقوای الهی و تبریک قرابت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان افضل ماه‌ها است و با لفظ ماه خدا از آن یاد شده است، در این ماه یک جریان رفیع و نزول قرآن بر قلب پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد (ص) انجام شده است و برای همه مسلمانان از ارزش بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به آخر خطبه شعبان پیامبر اسلام (ص) در ادامه گفت: رسول خدا با دعوت مردم به اخوت و برادری در آخرین خطبه شعبان تقاضای استجابت دعا و صلاح جامعه در ماه رمضان را می‌کند و این تاکید نشانه اهمیت این ماه است، ماه خدا یا ماه رمضان‌المعظم ایام برکت، مغفرت و رحمت است و روح انسان باید در رمضان با آرامش حاصل از عبادت و انجام اعمال صالح در جامعه به سطح والای خود برسد.

عبادات خالصانه و کمک به نیازمندان مهمترین توصیه ماه رمضان است

امام جمعه ورامین با تاکید بر انجام اعمال صالح و کمک به مردم ادامه داد: اعمالی که در راه خدا باشد ما را به تقرب الهی می‌رساند، رفتار و اعمال ما باید در راه دین و احیای کلام پروردگار باشد، آگاه باشید که حرکت‌های ما اگر در راه خدا باشد تاثیرات مثبتی بر روح و جان ما می‌گذارد. ماه رمضان ماه توبه و بازگشت به درگاه الهی است و هرگز نباید از رحمت خدا ناامید بشویم، تمامی روزها و شب‌ها و تک تک ساعات این ماه از تمامی ایام سال با اهمیت‌تر است و هر رفتار خالصانه‌ای چندین برابر حسنات در پی خواهد داشت.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی با تاکید بر لزوم وجود خلوص و اهداف الهی در رفتارها عنوان کرد: شرط پذیرش اعمال صداقت در انجام آن است، عملی که از صمیم قلب برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا باشد پذیرفته می‌شود و هر کمکی که بتواند گره از کار بندگان بگشاید بالاترین پاداش‌ها را در پی خواهد داشت. این دنیا بد نیست، این دنیا برای اینکه محلی برای انجام حسنات سازنده باشد خوب است، این دنیا را به مانند مزرعه‌ای برای انجام اعمال نیکو بدانید و آگاه باشید نتیجه اعمال خود را در آخرت برداشت خواهید کرد.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه شهرستان ورامین پس از دعوت مجدد مردم و مسئولان به تقوای الهی و بیان اوضاع مسلمانان جهان گفت: مسلمانان هرگز در برابر جنایت‌های کشورهای غربی و اسرائیل غاصب سکوت نمی‌کنند و برای مقابله با رفتارهای خصمانه آنها هشیار و بیدار هستند.

تحریم‌ها هیچ تاثیری بر ما نداشته و هرگز تسلیم نمی‌شویم

خطیب نماز جمعه شهر ورامین در ادامه با تاکید بر اتحاد مردم یادآور شد: بر خلاف تصورات کشورهای غربی که تحریم‌ها را عامل فشار و اهرم باج‌خواهی‌های خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانستند امروز شاهد هستیم که تحریم‌ها هیچ اثری بر کشور نداشته و به حمد الهی ملت ما هر روز مقاوم‌تر و متحدتر از قبل در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب در صحنه‌ها حضور دارند، کشورهای غربی آگاه باشند که جمهوری اسلامی ایران هرگز در برابر این فشارها تسلیم نمی‌شود.

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین در ادامه با تشکر از حلقه‌های تذکر لسانی گفت: از عزیزانی که با شرکت در طرح تذکر لسانی این فریضه الهی را در شهرستان زنده کردند متشکریم، اما این طرح نباید محدود به چند فرد و گروه باشد و باید در تمامی جامعه گستردگی پیدا کند، هر کس باید خود را موظف به تذکر لسانی بداند. اگر جامعه اسلامی پاک باشد به اهداف اسلام نزدیک می‌شویم و می‌توانیم در برابر برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی دشمن مقابله کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.