خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » شهید محمد حسین شیرازی (از شهدای ۱۰ دی ورامین)

شهید محمد حسین شیرازی (از شهدای ۱۰ دی ورامین)

شهید محمد حسین شیرازی

محمد حسین در سال ۱۳۳۰ در ورامین زاده شد .

شهید محمد حسین شیرازی

نام پدر : محسن

تاریخ تولد : ۱۳۳۰
تاریخ شهادت : ۱۳۵۷/۱۰/۱۰
محل شهادت : خیابان شهدا ورامین
مزار شهید : حسینیه شاه حسین
زندگینامه شهید به روایت مادر شهید

(خدا دوستش داشت و خدا او را برد )

محمد حسین در سال ۱۳۳۰ در ورامین زاده شد . از چهار سالگی همراه پدرش مسجد میرفت و اکثر کودکی خود را با پدربزرگش – مرحوم شیخ علیرضا حقی – می گذراند . پدر بزرگ مؤمن و متدین محمد حسین او را با قرآن و اسلام آشنا میکند به گونه ای که به این اعتقاد رسیده است که محمد حسین نمونه خواهد شد .

در جریانات انقلاب آموزه های دینی و تاثیر روحانی امام خمینی (ره) محمد حسین را پیرو ایشان ساخته وشور حسینی در روح و جان او چنان غوغایی بر پا کرده بود که تا به هدف نرسید از حرکت نایستاد .

شهید عزیز محمد حسین شیرازی در دوران مبارزه با رژیم شاه خائن شبانه در دبیرستان کارخانه قند و روستاهای اطراف مثل باغخواص و احمد آباد و امام زاده ها با تکثیر اعلامیه های حضرت امام خمینی(ره) و پخش آنها در میان مردم به مقابله با رژیم پهلوی پرداخت . به طوری که جهت نقل و انتقال مخفیانه تر اعلامیه ها  به رانندگی تریلی می پردازد تا راحت تر بتواند اعلامیه ها را پخش کند .

او در جریان ۱۷ شهریور به تقاضای یکی از دوستان کتاب فاطمه فاطمه است را به تهران می برد تا به او برساند. در میدان ژاله با حادثه روبه رو شده موتور خود را کناری گذاشته کتاب را مخفی کرده و به سمت نیروی هوایی می رود در آن نزدیکی سینمایی است که با زیرکی خاص دوکارگر آن را سرگرم ساخته و داخل سینما را آتش می زند . او از هر موقعیتی برای مقابله با رژیم طاغوت استفاده می کرد .

زندگی اش را وقف انقلاب کرده بود به گونه ای که درپاسخ دایی اش که پیشنهاد ازدواج با دخترش را به او می دهد می گوید : تا زمانیکه ما برنامه داریم نمی توانم ازدواج کنم ما باید خمینی را بیاوریم . دخترت را به امید من نگذار .

شهید محمد حسین در سومین روز تظاهرات پیاپی در ورامین در دی ماه ۵۷ در حالی که پیکر شهید حسن کریمی را تشییع می کردند در خیابان شهدای ورامین هدف گلوله دژخیمان قرار می گیرد و به مقام والای شهادت نائل می آید .

زمانیکه قبر مطهر شهید را که چراغی در حسینیه شاه حسین ورامین است در روز چهلم تدفین جهت تشخیص گلوله شکافتند در این نبش قبر مشاهده شد که پیکر شهید سالم بوده وخون تازه از فرقش جاری می گردد .

منبع : سایت ساجد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.