خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: از دولت می‌خواهیم توجه بیشتری به ورامین کند

امام جمعه ورامین: از دولت می‌خواهیم توجه بیشتری به ورامین کند

a-mahmoodi

آیت‌الله سید مرتضی محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به تاکید اسلام بر رعایت تقوا اظهار کرد: اگر ما معتقد بر این باشیم که در برابر چشم خداوند هستیم خود را به گناه آلوده نمی‌کنیم.

وی گفت: دنیای بشریت در آتش ظلم‌ها و تعدی‌ها می‌سوزد، امروز در هیچ جای دنیا امنیت نیست، جنگ و نزاع در همه جای دنیا راه افتاده و تنها به برکت اهل بیت علیهم‌السلام و نیز خواست مردم، در کشور ما امنیت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: امام هشتم می‌فرمایند؛ «عبادت به کثرت نماز و روزه نیست»، نماز و روزه عبادت است اما نماز و روزه‌ای که از معرفت انسان نشات بگیرد، اگر ما اعتقاد ضعیف نداشته باشیم گناه نمی‌کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد: حضرت می‌فرمایند «بدانید به درستی خداوند شما را عبث و بیهوده نیافریده است و بر شما ذکر را واجب کرد و به تقوا وصیت کرده است»، فرق زندگی انسان و دیگر موجودات آن است که خداوند انسان را آفرید برای آن که معرفت نسبت به پروردگار داشته باشد و ذکر خدا را بگوید، نماز در راس همه فروع دین است.

خطیب نماز جمعه ورامین با اشاره به سخنی از پیامبر (ص) اظهار کرد:‌ پیامبر اعظم (ص) فرمودند؛ «شما را توصیه به تقوا و صدق حدیث می‌کنم»، متاسفانه در دنیای امروز راستگویی کم شده است، وفای به عهد کم شده است، به عهد خود وفا کنیم.

 آیت‌الله محمودی سپس با اشاره به ایام ۱۰ دی ۵۷ و مبارزات انقلابی مردم ورامین خاطرنشان کرد: این ایام خاطراتی دارد که ماندگار است و ماندگار نیز خواهد ماند، آن هم خاطرات دهم دی ماه ۵۷ است، در مبارزات انقلابی ورامین واقعا با مردمان شجاع و غیرتمند خود با رژیم طاغوت جنگیدند و قیام کردند، ورامین همواره در صف مقدم مبارزه با رژیم پهلوی بود.

امام جمعه ورامین ادامه داد: پس از دستگیری امام(ره) در سال ۴۲ برخی نقاط کشور به‌پاخاستند اما دو نقطه در کشور جانانه ایستادگی کردند و آن هم ورامین و قم بود و کفن‌پوش چندین فرسخ به سوی تهران حرکت کردند و شهید دادند و بنابراین مورد خشم غضب دولت قرار گرفت و ورامین را از بسیاری امکانات محروم داشتند.

وی گفت:‌ مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی قیام کردند و تا سر حد مرگ تلاش کردند و انقلاب پیروز شد، مردم در همین شهر در ۱۰ دی ماه ۵۷ شهید دادند، خواستند که انقلاب پیروز شود و پیروز شد.

 امام جمعه ورامین سپس ضمن انتقاد از محرومیت موجود در منطقه دشت ورامین عنوان کرد: محرومیت این منطقه به دلیل همان غضب رژیم پهلوی بود، بعد از انقلاب البته به ورامین خدمت شد لکن حق این مردم ادا نشده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین افزود: کسی هم مقصر نیست، هشت سال جنگ به این ملت تحمیل شد و فرصت نشد و جبران نشد، از دولت می‌خواهیم توجه بیشتری به این مردم نماید، چرا که ورامین سال‌ها مورد خشم رژیم طاغوت بود و عقب نگاه داشته شد.

 امام جمعه ورامین در ادامه به خروش عاشورایی عاشقان اباعبدالله (ع) در اربعین حسینی اشاره کرده و افزود: خدا خواست و این ملت پیروز شد، آمریکا هم شکست خواهد خورد و استکبار جهانی ضعیف خواهد شد، همین امسال ببینید در عراق بیش از ۲۰ میلیون جمعیت رفتند، چه کسی باور می کرد، این خواست خدا بود.

آیت‌الله محمودی تصریح کرد: خروش امسال مردم در اربعین حسینی خروشی عاشورایی بود که قدرت آزادیخواهان جهان را به دنیا نشان داد.

ظهر امروز و پس از برگزاری نماز پرشکوه جمعه، آیین گلباران مزار شهدای ۱۰ دی ۱۳۵۷ ورامین برگزار شد.

نمازگزاران ورامینی پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه، از مصلی صاحب الزمان (عج) به سوی حسینیه شاه حسین(ع) حرکت کرده و با نثار شاخه‌های گل به مقام بلند شهدای دهم دی‌ ماه ۱۳۵۷ شهرستان ورامین ادای احترام کردند.

مردم ورامین در طول مسیر با سر دادن شعارهایی نظیر «ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگهدار» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید پیمان کرده و اعلام داشتند که هیچ‌گاه یاد شهدا از ذهن ملت ایران بیرون نخواهد رفت.

 حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در این مراسم اظهار داشت: ۱۰ دی ماه سالروز تجدید پیمان مردم این منطقه با آن شهدای مظلومی است که در سال ۵۷ خون خود را در راه پیروزی این انقلاب باشکوه فدا کردند.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: دهم دی ماه در ادامه حرکت تاریخی و جهانی ۱۵ خرداد ۴۲ بود که نشان داد مردم ورامین همواره در راه ولایت ثابت قدم هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم ورامین در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و ۱۰ دی ۱۳۵۷، با ایستادن در برابر زورگویی‌های استکبار، ده‌ها شهید را تقدیم انقلاب کردند، در نهم دی ماه ۱۳۸۸ بار دیگر با بصیرت و شناخت کامل و آگاهی از تحرکات دشمن به‌پا خاستند و به جهانیان اعلام کردند هرگز از راه آغاز شده در ۱۵ خرداد ۴۲ و تثبیت شده در ۱۰ دی ۵۷ باز نخواهند گشت.

سید رضا طباطبایی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهدای ۱۰ دی ماه شهرستان ورامین در تاریخ حماسه‌ساز شدند و با نثار خون مطهرشان، درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

معاون سیاسی ـ انتظامی فرماندار شهرستان ورامین گفت: مردم ورامین در دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه با هیچ کس شوخی ندارند.

وی ادامه داد: ولایی بودن افتخار همیشگی مردم شهید پرور ورامین است.

۱۰ دی ماه ۱۳۵۷ را باید نقطه عطفی در تاریخ ورامین محسوب کرد، زیرا در این روز سه نفر از مبارزین انقلابی این منطقه به نام‌های شهیدان حسن کریمی، محمد حسین شیرازی و مسعود میرزایی در حمله نیروهای رژیم پهلوی به راهپیمایی کنندگان ورامینی به شهادت رسیدند.

شهیدان محمد حسین شیرازی و ابوالفتح گلعباسی در حسینیه شاه حسین(ع) شهرستان ورامین مدفون هستند و در کنار شهیدان حسن کریمی، تقی روستایی، حسن الیکاهی، سید مهدی سید فاطمی، احمد میرزایی، محمود میرزایی، سهم دینی و حسن پازوکی، ۱۰ شهید سال ۱۳۵۷ منطقه ورامین را تشکیل می‌دهند.

FARS

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.