خانه » اخبار و رویدادها » یادواره شهدای ۱۰ دی در مدرسه شهدای ۱۰ دی ورامین برگزار شد

یادواره شهدای ۱۰ دی در مدرسه شهدای ۱۰ دی ورامین برگزار شد

10dey-

معاون فرماندار ورامین گفت: حماسه ۴۰ میلیونی ملت ایران و حضور باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری، می توانست ایران را ۱۰ پله به جلو هدایت کند اما نامزدهای شکست خورده انتخابات، این موفقیت را خراب کردند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ظهر شنبه مراسم یادواره و تجلیل از شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، محمد علی یاسینی معاون اداری و مالی فرماندار ورامین، مجتبی عرب عامری رییس اداره آموزش و پرورش، عباس برکان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سرهنگ شاهپور فلاحی فرمانده نیروی انتظامی ورامین و جمعی از مدیران و فرهنگیان در مدرسه شهدای ۱۰ دی ورامین برگزار شد.

رییس اداره آموزش و پرورش ورامین در این مراسم با اشاره به حادثه دهم دیماه ۱۳۵۷ شهرستان ورامین اظهار داشت: مردم ورامین در دیماه ۱۳۵۷ با برگزاری راهپیمایی و تظاهرات متعدد، حمایت خود را از اندیشه های امام خمینی(ره) بیان داشتند که این اعتراضات باعث خشم رژیم پهلوی شد.

مجتبی عرب عامری افزود: در دهم دیماه ۱۳۵۷ مردم ورامین حماسه ای جاودان خلق کردند و شهیدان میرزایی، شیرازی و کریمی با نثار خون مطهرشان، درخت انقلاب را آبیاری کرده و روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران را سرعت بخشیدند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش همواره تلاش داشته است که با برگزاری یادواره شهدا در مدارس شهرستان، پیوند عمیقی بین نسل جوان و نوجوان با شهدای انقلاب اسلامی برقرار کند که در این زمینه قدم های موثری برداشته شده است.

 

این مسئول اضافه کرد: همه مسئولان و مردم بدهکار خانواده شهدا هستند و آزادی، امنیت و نشاط امروز کشور، مرهون خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی است، همه مسئولان در برابر خانواده شهدا سرافکنده اند و با هیچ خدمتی نمی توانند حق شهدا را ادا کنند.

این مسئول عنوان کرد: شهدا به برگزاری یادواره نیازی ندارند بلکه بزرگداشت شهدا باعث می شود که دانش آموزان با سیره و روش شهدا آشنا شده و راه شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا در فضای جامعه دچار گمراهی و سردرگمی نشوند.

وی بیان داشت: مردم ورامین در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، برای پشتیبانی از نهضت امام خمینی(ره) کفن پوشیدند و قیام کردند و در دهم دیماه ۱۳۵۷ مردم این دیار سنگ تمام گذاشته و طومار رژیم پهلوی را درهم پیچیدند.

عرب عامری تأکید کرد: رشادت و سلحشوری مردم ورامین فقط به قبل از پیروزی انقلاب خلاصه نمی شود بلکه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم دیار ۱۵ خرداد دارای پرونده درخشانی هستند و همواره در دفاع از عاشورا، مرجعیت و ارزش های نظام اسلامی پیشگام بوده اند که اوج حماسه آفرینی مردم این خطه به نهم دیماه ۱۳۸۸ باز می گردد.

رییس اداره آموزش و پرورش ورامین یادآور شد: در فتنه ۸۸، فتنه گران ارزشهای اسلامی و انقلابی مردم را خدشه دار کرده و به مقدس ترین اعتقادات ملت ایران توهین کردند که مردم ورامین باز هم کفن پوشیدند و با پای پیاده مقابل بیت مقام معظم رهبری آمدند تا بار دیگر با ولی فقیه زمانشان تجدید عهد و پیمان کنند.

وی گفت: نظام اسلامی در دست همه ما امانت بوده و امروز پیمودن راه  و مسیر شهدا وظیفه همه مسئولان و مدیران کشور است و هیچ کوتاهی از هیچ مسئولی پذیرفتنی نخواهد بود.

روح بلند شهدای ۱۰ دی ماه ۱۳۵۷، حماسه نهم دیماه را رقم زد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به حرکت تاریخ ساز مردم ورامین در نهم دیماه ۱۳۸۸ اظهار داشت: روح بلند شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و ۱۰ دی ماه ۱۳۵۷، حماسه نهم دیماه را رقم زد و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که این حرکت را مدیریت کرده و این شهدا بودند که به مدد مردم ورامین آمدند و تاریخ بار دیگر تکرار شد.

 

رییس ستاد گرامیداشت نهم و دهم دیماه ورامین افزود: حماسه نهم دی ۱۳۸۸ برای شهر شهیدان ۱۵ خرداد بسیار مبارک بود و نشان داد که خون شهدای ۱۰ دی در رگ های مردم این خطه جریان دارد و همواره مردم دیار ۱۵ خرداد آماده هستند تا در دفاع از ارزشهای اسلامی از بهترین سرمایه های خود بگذرند.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که در مدرسه شهدای ۱۰ دی تحصیل می کنند باید با دانش آموزان سایر مدارس تفاوت داشته باشند، زیرا این نوجوانان پرچمدار فرهنگ شهادت هستند و اگر روزی دشمن بخواهد به این کشور نگاه جنگ طلبانه داشه باشد، دانش آموزان مجددا با حضور در جبهه، از سرزمین اسلامی دفاع خواهند کرد.

نهم دی ماه ۱۳۸۸ آزمون بزرگی برای ملت ایران بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز دانش آموزان این کشور در کنار سایر اقشار مردم، حماسه های بزرگی خلق کردند که هیچگاه فراموش شدنی نیست و شهدای دانش آموز ورامین مانند نگینی در میان شهدای این خطه می درخشند.

محمودی عنوان کرد: اگر فتنه گران داخلی و خارجی بخواهند به آرمان های اسلامی دهن کجی کنند، باز هم ملت ایران به صحنه خواهد آمد و نهم دی ماه ۱۳۸۸، آزمون بزرگی بود که به فرموده مقام معظم رهبری ۹ دی نشان داد که نظام متعلق به خود مردم است.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند به همین خاطر باید به خوبی تحصیل کنند زیرا چشم امید امام زمان(عج) و رهبری به جوانان این کشور است و اکنون نیز مشاهده می کنیم که متخصصان و دانشمندان جوان این سرزمین، چگونه مرزهای علمی را درهم نوردیدند.

وی تأکید کرد: جوانان باید همواره احترام به والدین را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و شهدا اگر به این درجات معنوی دست پیدا کردند به برکت دعاهای پدر و مادرشان بوده است و امروز وظیفه همه دانش آموزان است که در این راه با الگو قرار دادن شهدا، احترام به پدر و مادر را در زندگی حفظ کنند.

این مسئول یادآور شد: تبعیت از ولایت فقیه امروز مهمترین وظیفه آحاد ملت ایران است و در جامعه ای که شبکه های ماهواره ای دشمن با تجهیز امکانات و هزینه های گزاف اعتقادات نسل جوان این کشور را نشاننه رفته است، اتکا به فرامین رهبری راه نجات و سعادت ملت ایران است.

 

فتنه گران ظلم بزرگی را بر حق ملت ایران روا داشتند

در ادامه همچنین محمد علی یاسینی با اشاره به خلق حماسه نهم دیماه توسط ملت ایران اظهار داشت: برخی از کسانی که در راهپیمایی بزرگ نهم دیماه شرکت کرده بودند، افرادی بودند که به نامزدهای شکست خورده انتخابات رأی داده بودند.

معاون فرماندار ورامین افزود: حماسه ۴۰ میلیونی ملت ایران و حضور باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری، می توانست ایران را ده پله به جلو هدایت کند اما نامزدهای شکست خورده انتخابات، این موفقیت را خراب کردند.

وی ادامه داد: هر نامزدی که پا به عرصه انتخابات می گذارد، باید یک میثاق نامه را امضا کرده و متعهد شود که به قانون پایبند خواهد بود اما برخی نامزدهای شکست خورده با عهد شکنی، ظلم بزرگی را بر حق ملت ایران روا داشتند و قواعد و قوانین موجود را بر هم زدند.

تجلیل از خانواده شهدای دهم دیماه ۱۳۵۷ شهرستان ورامین، اجرای سرورد دانش آموزی و مداحی حاج سید هاشم حسینی از دیگر بخش های برنامه یادواره شهدای دهم دیماه بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.