خانه » اخبار و رویدادها » برنامه گلباران مزار شهدای ۱۰ دی ورامین اعلام شد

برنامه گلباران مزار شهدای ۱۰ دی ورامین اعلام شد

IMG11501053

مسئول ستاد بزرگداشت مراسم نهم و دهم دیماه ورامین با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دهم دیماه این شهرستان گفت: مراسم گلباران مزار شهدای ۱۰ دی روز جمعه برگزار خواهد شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، حجت الاسلام سید محسن محمودی اظهار داشت: نهم و دهم دیماه در تاریخ مردم ورامین روزهای مهم و ارزشمندی است که همه مردم منطقه به آن افتخار می کنند.

مسئول ستاد بزرگداشت مراسم  نهم و دهم دیماه ورامین افزود: در دهم دیماه ۱۳۵۷ و در فاصله یکماه تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم ورامین در حمایت از امام به راهپیمایی پرداختند که مورد حمله رژیم سفاک پهلوی قرار گرفته و سه تن از بهترین مردم این دیار به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: شهیدان حسن کریمی، مسعود میرزایی و حسین شیرازی به عنوان سه تن از شهدای دهم دیماه سال ۱۳۵۷ در کنار هفت شهید انقلاب اسلامی این دیار همواره مانند نگینی درخشان در ذهن مردم مومن و ولایتمدار ورامین خواهند ماند و هیچگاه راه پرافتخارشان به فراموشی سپرده نخواهد شد.

این مسئول یادآور شد: تمام روزهای سال ۵۷ صحنه تظاهرات و اعتراضات مردمی علیه رژیم سفاک پهلوی بود اما روز دهم دی ماه با تمام روزهای دیگر متفاوت شد و در این روز مردم مومن و مذهبی ورامین فریاد مرگ بر شاه سر داده و به خیابان‌ها ریختند و خون خود را تقدیم انقلاب اسلامی و امام (ره) عزیز کردند.

محمودی اضافه کرد: مردم ورامین در ۱۰ دی ماه ۱۳۵۷ افتخار آفریدند و ۳۱ سال بعد در فتنه ۸۸ وارثان قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و ۱۰ دی ۱۳۵۷، بار دیگر کفن پوشیدند و با پای پیاده مقابل بیت مقام معظم رهبری حاضر شدند تا ثابت کنند که مردم ورامین همواره در دفاع از ارزش های اسلامی پیشگام بوده و هستند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران عنوان کرد: امروز وظیفه آحاد ملت ایران، پاسداری از خون های مطهر شهداست و هر مسئول و مدیری در هر جایگاهی باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند وگرنه در پیشگاه شهدا مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: ستاد نهم و دهم دیماه امسال برنامه های مناسبی را جهت گرامیداشت این دو روز بزرگ در نظر گرفته است که یکی از مهمترین برنامه ها، گلباران مزار شهدای دهم دیماه خواهد بود که طبق سنت دیرینه همزمان با نزدیک ترین جمعه به دهم دیماه برگزار خواهد شد.

محمودی گفت: این مراسم روز جمعه ششم دی ماه ۱۳۹۲  از ساعت ۱۱ صبح با حضور و سخنرانی سید شهاب الدین چاووشی معاون استاندار تهران آغاز  و مردم ولایتمدار ورامین پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه، با پای پیاده از مقابل مصلای صاحب الزمان(عج) به سوی مزار شهدای دهم دیماه واقع در شاه حسین، رفته و با نثار گل به قبور مطهر این شهدا، تجدید پیمانی دوباره با آرمان های شهدا خواهند کرد.

گفتنی است ۱۰ دی ۵۷ همواره برای مردم ورامین معنای خاصی دارد و در این روز مردم شهید پرور این منطقه بر ضد رژیم ستم شاهی دست به راهپیمایی گسترده ای زدند و با تعطیل کردن بازار، مغازه ها و مدارس و با حضور در خیابان ها، شعارهای مرگ بر شاه، درود بر خمینی(ره) و استقلال آزدای جمهوری اسلامی سردادند.

رژیم شاه که انبوه جمعیت را مشاهده کرد، با شلیگ گلوله به سوی تظاهر کنندگان، سعی در متفرق کردن مردم را داشت که بر  اثر این تیراندازی شهیدان مسعود میرزایی، محمد حسین شیرازی و حسن کریمی به درجه رفیع شهادت رسیدند و اکنون مقابل کوکب الدین ورامین نماد شهدای دهم دیماه زینت بخش این منطقه شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.