خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » امام جمعه جوادآباد: اجرای برجام در گرو بسته شدن پرونده PMD باید باشد/ لازم است که دولت محترم به فتنه‌گران خائن و ظالم میدان ندهد

امام جمعه جوادآباد: اجرای برجام در گرو بسته شدن پرونده PMD باید باشد/ لازم است که دولت محترم به فتنه‌گران خائن و ظالم میدان ندهد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد که با حضور پرشور مردم خداجو در میعادگاه نماز جمعه برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمودند «پدر بزرگوارم امام محمدباقر (ع) مرا به سه چیز ادب کردند و فرمودند: ای پسرم هرکس رفت و آمد و نشست و برخاستش با انسان‌های بدی باشد که آن افراد روش‌های بدی دارند، این را بداند که به سلامت نخواهد رسید و کسی که زبان خود را مهار نکند و جلوی سخنان خود را نگیرد، بالاخره پشیمان خواهد شد.»

وی گفت: حضرت در ادامه فرمود: «وَ مَن یَدخُل مَداخِلَ السُّوءِ یُتَّهَمُ» و کسی که در مکان‌های بدنام و جلساتی که اعمال بد و گناه در آنها انجام می‌شود، وارد شود به کاری بد متهم می‌شود.

امام جمعه جوادآباد افزود: سومین موردی که امام باقر (ع) با آن فرزندش امام صادق (ع) را ادب کرد این است که اگر انسان به مکان‌ها و مجالس و جاهایی برود که در آنجا افراد بدکار و بی سروپا می‌روند و گناه و معصیت، لهو و لعب، غیبت، تهمت، بدگویی، بدزبانی و … انجام بشود، حتّی اگر خود او هم کار بد انجام ندهد، متّهم به آن اعمال می‌شود که باعث پیدایش این اتهام هم خود او است.

حرکت عظیم اربعین نمایش قدرت اسلام و شور حسینی بود

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که حرکت عظیم اربعین نمایش قدرت اسلام و شور حسینی بود و اقدامی برای عمل کردن به وصیت پیامبر (ص) بود، عنوان کرد: این حرکت میلیونی محبت زوار به یکدیگر با محوریت اهل بیت (ع) مهمترین خواسته و انتظار پیامبر (ص) است که شیعیان و حتی غیرشیعیان از کل جهان گردهم می‌آیند با محوریت اهل بیت(ع) این مراسم اربعین فرصت مناسبی است برای ایجاد وحدت و همبستگی میان مسلمانان خصوصا بین دو ملت ایران و عراق و بهترین فرصت برای معرفی اسلام ناب به تمام دنیا تا بلکه پیروان تمام ادیان را هم جذب اسلام کرد.

وی ادامه داد: در اینجا جا دارد از ملت و دولت ایران خصوصا ملت و دولت عراق که با هماهنگی و همکاری مراسمی با امنیت بالا و محبت و مهمان نوازی عمیق این مراسم را به اجرا در آوردند تقدیر و تشکر کنیم.

آیت‌الله دستغیب در بزرگ‌منشی و ساده‌زیستی شیوه اولیاء را در پیش گرفته بود

امام جمعه جوادآباد با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب سومین شهید محراب و نماینده حضرت امام و امام جمعه شیراز توسط منافقین (۱۳۶۰ه.ش) بیان داشت: ایشان در بزرگ منشی و ساده زیستی شیوه اولیاء را در پیش گرفته بود و به رسول‌الله(ص) تأسی کرده بود و او دریای فضیلت و کرامت بود و محور وحدت در محل تبلیغ بود که امام(ره) راجع به ایشان فرمودند: او هدایت‌کننده مردم و عالمی عامل و متعهد به اسلام بود. وقتی که منافقین کوردل نتوانستند به او مسلط شود او را به شهادت رساندند.

اجرای برجام در گرو بسته شدن پرونده PMD باید باشد

وی با تاکید بر این‌که اجرای برجام در گرو بسته شدن پرونده PMD باید باشد، خاطرنشان کرد: مجامع بین‌المللی اعتراف به این قضیه دارند که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی مسیر قانونی را طی می‌کند و هیچ انحرافی ندارد و پایبند بر فتوای حرمت ساخت سلاح اتمی توسط رهبر معظم انقلاب هستند و گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم گواه بر این معناست که مسئولان جمهوری اسلامی ایران همواره نهایت همکاری با آژانس را داشته‌اند.

حسینی تاکید کرد: اولاً بخش‌های قابل توجه گزارش مدیرکل آژانس قابل قبول و مطلوب نظام و ملت ایران نبوده و نیست چون گزارشی است که اتهاماتی در آن آمده و با جهت‌گیری کاملاً سیاسی ارائه شده است.

وی عنوان کرد: دوماً موفقیت دیپلماسی هوشمندانه در فرآیند مذاکرات و رسیدن به مرحله بسته شدن پرونده PMD (در صورت تأیید شورای حکام) در سایه درایت و هدایت‌های بزرگ دیده‌بان انقلاب رهبر معظم انقلاب و ایستادگی ملی و صادق بودن و کارآمدی نظام اسلامی است وگرنه اینها مأمون‌وار وارد شده بودند، اگر مقام معظم رهبری مدیریت نمی‌کردند مأمون‌های زمان سر همه کلاه می‌گذاشتند و آن‌ها را خوار می‌کردند.

امام جمعه جوادآباد تاکید کرد: بنابراین باید این نعمت را قدر دانست و به غیر از بسته شدن پرونده PMD رضایت ندهند و بسته شدن این پرونده به منزله شاه کلید اجرای برجام تلقی می‌شود. مردم و رهبری این‌گونه مطالبه دارند که عمل به قرآن و مطیع ولایت توصیه اصلی پیامبر (ص) است.

وی اظهار داشت: ما تعهدات را قبل از بسته شدن پرونده انجام نخواهیم داد همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما وقتی قلب اراک را در می‌آوریم که PMD بسته شده باشد.

سیاسی کردن فضای دانشگاه‌ها و پشت کردن به توصیه مهم پیامبر (ص)

امام جمعه جوادآباد با اشاره به روز دانشجو تاکید کرد: ۱۶ آذر شأن و نزولش استقلال‌خواهی و تجلی روحیه ضداستکباری و خدمت به جامعه دانشگاهی و دانشجویان است نه ترویج سیاست‌زدگی و زد و بند سیاسی به جای تعمیق و ارتقاء بینش سیاسی؛ باید در دانشگاه‌ها وحدت ایجاد کنیم و دانشجویان با بصیرت و سیاست دینی و با گفتمان دینی و همگرایی و همنوایی و با روحیه بسیجی دانشگاه اداره کنند و کشور را تحویل بگیرند تا اداره کنند.

وی ادامه داد: اگر غیر از این باشد و بسیجیان را به جلسات سخنرانی راه ندهیم و یا دانشجویان را به دو گروه تقسیم کنیم و در مراسم سخنرانی بر علیه همدیگر شعار بدهند آن هم در سال همدلی و همزبانی و یا از عناصر محکوم فتنه ۸۸ برای سخنرانی دعوت بشوند آیا این به منزله با سر به آغوش دشمن رفتن نیست؟ آیا دشمن شاد و امام زمان (عج) ناراحت نمی‌شود؟ و آیا روی خون شهدا پا گذاشتن نیست؟

حسینی تاکید کرد: سخنان سخیف بر زبان جاری می‌کنند و می‌گویند ما فتنه‌گر نبودیم بلکه کسانی فتنه‌گر بودند که نگذاشتند مطالبات مردم در سال ۸۸ به نتیجه برسد. یعنی هنوز بر طبل آنچه که می‌رفت تا نظام اسلامی و جامعه انقلابی ایران را با چالش جدی تفرقه و فروپاشی و در نهایت نفوذ سلطه بیگانگان در این کشور مواجه کند می کوبند. اینها با ادعای حفظ انقلاب روح‌الله از انحراف، اصول و مبانی مکتب امام و ارزش‌های انقلاب را هدف قرار دادند و دارند از ریشه می‌زنند.

وی بیان داشت: فتنه‌گران بدانند که این ملت انقلابی و سربازان ولایت و جوانان با بصیر و پرشور حسینی نخواهند گذاشت فتنه‌گران معاویه صفت و مأمون صفت در کشور جولان بدهند و بخواهند به مطامع شیطانی خود برسند و اربابان خود را شاد کنند.

امام جمعه جوادآباد در پایان تصریح کرد: لازم است که دولت محترم بصیرت بیشتری به خرج بدهد و به فتنه‌گران خائن و ظالم میدان ندهد و خود را شریک جرم آنها نکنند و تمام تلاش خود را برای برقراری وحدت، همدلی و همزبانی در کشور خصوصا در دانشگاه‌ها مصرف دارد که توصیه پیامبر (ص) هم به وحدت است و هم به اطاعت از ولی فقیه.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.