خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » امام جمعه جوادآباد: آمریکا آرزوی دوباره ۲۸ مرداد را به گور خواهد برد

امام جمعه جوادآباد: آمریکا آرزوی دوباره ۲۸ مرداد را به گور خواهد برد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد با اشاره به سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان بر ارتش مسلح و جنایتکار رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه ‌بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «نسخه عمومی متعلق به همه دنیای اسلام است.» و «شکست دشمن در گرو مقاومت، ایمان و توکل است.»

امام جمعه جوادآباد افزود: در این نبرد رویارویی ایران و آمریکا به شکل کوچک به نمایش گذاشته شد و هرچند حزب‌الله به‌واسطه فاصله زیاد از ایران نمی‌توانست بهره‌های لازم را از حامی اصلی خود یعنی ایران ببرد اما رژیم صهیونیستی به‌واسطه وسعت قلمرو ایالات متحده به راحتی به امکانات و تجهیزات ایالات متحده دسترسی داشت. در این جنگ اثبات شد که هرگونه حمله آمریکا به ایران می‌تواند چه عاقبتی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد چرا که حزب‌الله که یک گروه محدود چریکی و دور از محور اصلی بود آن بلا را سر آن‌ها آورد اگر با ایران در بیافتند خاکستری هم از آن‌ها باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به ۲۶ مرداد ماه آغاز بازگشت افتخار آفرین اولین گروه آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی‌ عنوان کرد: آزادگان ذخیره واقعی نظام هستند این‌ها بودند که با صبر و استقامت و جهاد خود نظام را حفظ کردند بنابراین هم مردم و مسئولان باید این عزیزان را در قلب‌های خود جای بدهند و هم خود این عزیزان باید آن جهاد اصغر را با مزین کردن به جهاد اکبر جایگاه خود را حفظ کنند.

‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ۲۸ مرداد کودتای آمریکایی ـ انگلیسی را مورد اشاره کرد و به تبیین پیامد اعتماد به آمریکا پرداخت و افزود: کودتای ۲۸ مرداد سه علت داشت نخست این‌که مصدق به آمریکا اعتماد کرد و به آن‌ها تکیه کرد و آن‌ها را دوست خود فرض کرد. دوم این‌که بر دستگاه سیاسی فرهنگی کشور مسلط شده بود و سوم این‌که در آن روزی که کشور به کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد تهدید شد مردم به صحنه نیامدند. این سه علت باعث شد کودتای ۲۸ مرداد رخ بدهد.

وی ادامه داد: امروز هم یک عده‌ای روشنفکران غرب‌گرا، غرب زده، دلباخته غرب هستند که از این تجربه‌ها درس نمی‌گیرند. از طرفی دیگر آمریکا در پی ۲۸ مرداد های دیگر است یعنی آمریکا هنوز اشتهای سیری ناپذیر خود را برای تسلط بر این کشور از دست نداده است و هنوز به فکرند که دوباره تسلط شوم خود را بر ملت ایران داشته باشند.

امام جمعه جوادآباد در پایان تصریح کرد: اما بدانند که امروز مثل ۲۸ مرداد نیست اولاً نظام ما و مردم ما به آمریکا و انگلیس هیچ اعتمادی ندارند و آن‌ها را دوست خود نمی‌دانند و ثانیاً این‌که کشور ما امروز استقلال سیاسی فرهنگی دارد. سوم اینکه مردم ۳۶ سال است که در صحنه هستند و خواهند بود. بنابراین آمریکا آرزوی دوباره ۲۸ مرداد را به گور خواهد برد.

fars

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.