خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » ملت ایران برای فرانسوی‌ها فرش قرمز پهن نخواهد کرد/ مردم ما از دادستان و سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌خواهند با قاطعیت با مفاسد اقتصادی در ادارات و مجموعه‌ها برخورد کنند

ملت ایران برای فرانسوی‌ها فرش قرمز پهن نخواهد کرد/ مردم ما از دادستان و سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌خواهند با قاطعیت با مفاسد اقتصادی در ادارات و مجموعه‌ها برخورد کنند

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره فرمایشی از ائمه معصومان در علم‌آموزی اظهار داشت: مکتب امام صادق (ع) و سایر معصومان مکتب علم‌آموزی و شاگردپروری است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: بهترین افراد در سایه امام صادق (ع) پرورش یافتند، در هر علمی که تصور کنید ائمه(ع) ما در اوج بودند، حضرت علی (ع) فرمودند «سلونی عن طرق السماوات فانی اعرف بها من طرق الارض، از من از راه‌های آسمان‌ها بپرسید که به آن‌ها از راه‌های زمین آشناترم».

وی ادامه داد: زمانی که مهدی آل محمد (ص) ظهور کنند مردم از حقایق علوم آگاهی پیدا می‌کنند، بی‌سوادی یک نقص و یک عیب است، دنبال علم و دانش و مطالعه هم باشید.

محمودی با اشاره به مسئله شرعی اضافه کرد: دختر بچه تا زمانی که به سن بلوغ نرسیده و علائم بلوغ در آن ظاهر نشده‌اند تکلیف ندارند اما حضرات مجتهدین در مورد مادر که بچه زیر سن تکلیف را بدون پوشش بیرون می‌آورد را اشاعه فساد می‌دانند.

این مسئول بیان داشت: امروز بچه‌ها از ۲ تا ۴ سالگی به بعد ممیز هستند و خوب می‌فهمند، باید مسائل تربیتی و اخلاقی را پدر و مادر به بچه آموزش دهند.

وی با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تأکید کرد: این ورزش‌ها جزء ورزش‌های اصیل ما محسوب می‌شوند، ورزشکاران این عرصه در شهرستان چهره‌های موفقی هستند، سعی کنید در عرصه ورزش به‌ویژه نسبت به ارزش‌های اخلاقی پایبندی بیشتری باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: لازمه ورزش موسیقی‌های مطرب نیست، ورزش زورخانه‌ای ورزشی اصیل با ذکر و صلوات و دعا است، تحت تاثیر الگوهای غربی در این زمینه قرار نگیریم.

محمودی متذکر شد: ۱۵ شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا بود، شجاعت حمزه در برابر قریش بی‌مثال بود، جنگ احد صحنه‌ای سخت و آزمونی عبرت‌آموز برای مسلمانان بوده و هست، بارها عرض کردم امروز هم تکرار می‌کنم یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی در پی خواهد داشت.

این مسئول عنوان کرد: فتنه‌ها هم تنگه‌های سیاسی هستند، فتنه ۷۸ و ۸۸ تنگه عجیب سیاسی بود، به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تشکیل نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکر می‌کنم از شما مردم و مسئولان که در تمام صحنه‌ها به میدان آمدید که نمونه‌هایی از آن صحنه‌ها فتنه ۷۸ و ۸۸ بود، باید مراقب بود و اجازه نداد وابستگان فتنه در ارکان نظام حضور پیدا کنند.

وی بیان داشت: بی‌حجابی‌ها، سیگار و قلیان و … هم نمونه‌های دیگری از تنگه‌های اخلاقی و اجتماعی هستند، امروز اگر مبارزه با فساد اقتصادی کوتاهی کنیم هرگز نمی‌توانیم این خسارات را جبران کنیم، باید نظام اداری ما نظام اداری سالم و خادم به مردم باشد.

خطیب نماز جمعه ورامین گفت: بی‌توجهی به نیازهای مردم خیانت به نظام اسلامی است، مردم ما از دادستان و سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌خواهند با قاطعیت با مفاسد اقتصادی در ادارات و مجموعه‌ها برخورد کنند.

محمودی تأکید کرد: از مسئولان اجرایی می‌خواهم اجازه ندهند برخی عناصر فرصت‌طلب با مفسده‌های اقتصادی و اداری به نظام ضربه بزنند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سالروز شهادت گفت: عمامه را از سر شیخ فضل‌الله برداشتند و وی را دار زدند اما تبلیغات دروغین علما را حذف کردند، امروز هم صدها شبکه ماهواره‌ای علیه مرجعیت و ولایت تبلیغ می‌کنند و می‌خواهند روحانیت اصیل را از صحنه حذف کنند.

وی ادامه داد: امروز تمام پیشرفت‌های علمی و حفظ تمامیت ارضی کشور و ایستادگی با استکبار جهانی به برکت زعامت مرجعیت و ولایت بوده است، درس مشروطه این است که آن روز با اعدام شیخ فضل‌اله با علمای دین مبارزه کردند و امروز با ترور شخصیت در پی این هدف هستند.

محمودی گفت: امروز عرض می‌کنم باید این توافق طی مهلت تعیین شده توسط مراجع کشور مورد بررسی قرار گیرد و مجاری قانونی این نظام در مورد آن اظهار نظر کنند، پیرو این توافق‌نامه سفر مقامات اروپایی به تهران آغاز شده و در این مورد چند نکته قابل توجه است، هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند نقش بارز ایران را نادیده بگیرد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: برخی کسانی که به ایران می‌آیند سابقه خوشی در مورد ایران ندارند، وزیر خارجه از کشوری به ایران می‌آید که کشور آن سابقه پناه دادن به منافقان، ارسال خون‌های آلوده به کشور و سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات و خوش خدمتی به آن‌ها را دارد و برای آن‌ها فرش قرمز پهن نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نکته سوم درست است که بر فرض تصویب این توافق تحریم‌ها برداشته شده و پای کشورهای خارجی به ایران باز می‌شود اما مسئولان بدانند ما نیازمند تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، مردم مستحق هستند که مدیران برای آن‌ها خدمت کنند، آیا حق دیار ۱۵ خرداد این است، چرا از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: سالروز بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکایی‌ها است آن وقت این امریکا نگران ساخت بمب اتم در ایران هستند، آل‌سعود و آل‌خلیفه را حمایت می‌کنند، جنایات عجیب داعش را می‌بینند و سکوت می‌کنند آن وقت به دروغ می‌گویند ما نگران نقض حقوق بشر در ایران هستیم،چه دروغ‌های نکبت‌باری، برای این که آمریکا و پادوهای داخلی آن بدانند شعار مرگ بر آمریکا به عنوان نماد استکبارستیزی مردم ایران هرگز فراموش نخواهد شد.

* دستاورد آمریکا از مذاکرات هسته‌ای تحصیل حاصل است

امام جمعه جوادآباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد گفت: دستاورد آمریکا از مذاکرات هسته‌ای تحصیل حاصل است آن هم اینکه ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد که به فرموده رهبرمان ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی ‌اظهار داشت: رعایت عفت و امانت یعنی تقوا و رعایت تقوا هم خصلت درونی انسان را زیبا و اصلاح می‌کند و هم رفتار و کردارش را الهی می‌کند و هم برای آخرت توشه خوبی را ذخیره می‌کند.

امام جمعه جوادآباد گفت: در زندگى مشترک زن و مرد، گاهی آنان به گمانه‌زنى پرداخته، بدون یقین، قضاوت‌ها و برخوردهاى شتاب‌زده‌ای از خود نشان می‌دهند و در نتیجه، روابط آن‌ها دچار تیرگى می‌شود.

وی ادامه داد: این مسئله، ممکن است از جزیى‌ترین مسائل گرفته تا زوایاى دیگر زندگى را دربرگیرد. بدگمانی زن به مرد و برعکس، معمولاً در عرصه‌هایی چون رفت وآمدها، نوع رفتارها، غذاخوردن‌ها، مهمانى‌ها و سایر ابعاد زندگى مشترک بروز می‌کند.

حسینی افزود: اما مسلمان همواره در مقابل حوادث و اتفاقاتى که در زندگیش رخ مى‌دهد، با روحیه‌اى خوش‌بینانه با آن برخورد مى‌کند تا زمانى که خلاف آن ثابت نشده و دلایل روشن به دست نیامده، رفتار خوش‌بینانه‌اش را ادامه دهد.

امام جمعه جوادآباد بیان داشت: اگرچه مرد باید از همسرش مراقبت کند، ولی نه به حدی که به وسواسی‌گری منتهی شود. بعضی مردها به بیماری بدگمانی مبتلا بوده، بی‌دلیل نسبت به همسرانشان بدبین هستند و درباره آنان احتمال خیانت می‌دهند.

وی گفت: هر مردی که بدین بیماری خانمان سوز مبتلا شود، زندگی را بر خود و خانواده‌اش تلخ می‌کند. چنین مردی، بهانه‌جویی می کند، نسبت به اعمال و حرکات همسرش بدبین است و مانند سایه او را تعقیب می‌کند و چون سوءظن دارد، از در و دیوار شاهد و نشانه پیدا می‌کند و چیزهایی را که اصلًا دلیل خیانت نیستند، به منزله دلایل قطعی می‌شمارد.

حسینی عنوان کرد: در مقابل، خانم‌ها نیز با سوءظن بیجا خانواده‌شان را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهند.

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: زیان‌ها و آثار سوءظن در محیط خانواده، بسیار وسیع و جبران ناپذیر است.مانند از بین بردن حس همکاری و همدلی و هم‌زبانی، ایجاد اضطراب‌های شدید روحی، ، موجب عدم درک صحیح افراد خانواده از یکدیگر و عدم امنیت فرزندان در محیط خانه و همچنین باعث می‌شود که افراد فاسق و فرصت‌طلب وارد محیط خانواده بشوند و با اخبار دروغین، خانواده را به آتش بکشند.

وی ادامه داد: لازم است از سوءظن در محیط خانواده جلوگیری کنیم مثلا هرگز خود و افراد خانواده را با دیگران مقایسه نکنیم و با افرادی که در حُسن نیت و صداقت آن‌ها شک داریم، معاشرت نکنیم و اما درعوض با افراد صالح و موفق معاشرت کنیم. از قضاوت‌های بیجا درباره افراد خانواده پرهیز کنیم.

حسینی گفت: یکی از مصادیق ایثار و فداکاری، عمل ارزشمند اهدای خون است که مومنین و مومنات با اهدای خون خود به کمک بیماران می‌شتابند و به آن‌ها حیات و زندگی می‌بخشند که نص صریح قرآن است که اگر کسی سبب حیات برای انسان شود خداوند اجر زندگی تمام آدمیان را از اول خلقت تا روز قیامت در دفتر او ثبت می‌کند.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان داشت: این بزرگوار یکی از شخصیت‌های بزرگ علمی و عملی و جهادی است. در عظمت علمی او همین بس که امام معصوم (ع) مردم را برای حل مشکلات دینی و یافتن پرسش‌های اعتقادی و عملیشان به عبدالعظیم حسنی ارجاع داده است و همچنین مهم‌ترین نشانه عظمت معنوی او و مقامات باطنی ایشان، برابری فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار با فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) است.

وی ادامه داد: در نهایت شب وفات ایشان یکی از شیعیان ری در عالم رؤیا ، پیامبر خدا ( ص) را دید که به او فرمود «مردی از فرزندان مرا فردا از سکه الموالی می‌آورند و در باغ عبدالجبّار بن عبدالوهّاب ، در کنار درخت سیب، دفن خواهند کرد»، آن شخص نزد صاحب باغ رفت تا آن مکان و درخت را بخرد که صاحب باغ علت پرسید و پس از شنیدن جریان گفت من هم همین خواب را دیده‌ام و لذا همه این باغ را وقف سادات و شیعیان کرده‌ام که اموات خود را در آن دفن کنند.

وی با اشاره به سالروز نبرد امیرالمومنین علی (ع) با عمربن عبدود در جنگ خندق و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: در سال پنجم هجری، تمامی قبایل و احزاب مخالف اسلام برای شکست مسلمانان متحد شدند و سپاهی ده هزار تا ۲۴ هزار نفری جهت هجوم به مدینه مهیّا کردند. اما سپاه سه هزار نفری اسلام، مقاومت سرسختانه‏ای از خود به نمایش گذاشت و سرانجام با کشته شدن عمرو بن عبدود شجاع‏ترین مرد کفار به دست امام علی (ع)، مشرکان، روحیه جنگی خود را از دست داده و با پذیرش شکست به سوی مکه بازگشتند.

حسینی تاکید کرد: جوانان ما نیز باید هم از لحاظ جسمی خود ساخته و پهلوان بشوند و هم از لحاظ معنوی تا همانند حضرت علی (ع) در مقابل دشمنان خارجی و داخلی اینطور پیروز بیرون بیایند یعنی جوانان باید با غلبه به هوای نفس و مقاومت در برابر هجمه‌های فرهنگی و نظامی دشمنان، خود را در ردیف پهلوانان واقعی به‌ویژه سید پهلوانان یعنی مولای متقیان علی (ع) قرار بدهند.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به دستاوردهای ایران از مذاکرات و توافق هسته‌ای گفت: اعتبار ایران در نزد جهانیان افزایش یافت و کشورهای سرسپرده آمریکا سرخورده شدند. مستضعفان جهان خوشحال شدند و هیبت کشورهای مستکبر مخدوش شد. حق غنی‌سازی ایران به رسمت شناخته شد و ترک پیکره تحریم بازتر شد. توانمندی‌های نظامی ما حفظ شد.

وی خاطرنشان کرد: اما دستاورد آمریکا تحصیل حاصل است آن هم اینکه ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد که به فرموده رهبرمان ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

fars

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.