خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » ۳روز عزای عمومی در کشور/ تظاهرات نمازگزاران جمعه ورامین علیه آل سعود/ سخنان ائمه جمعه ورامین، جوادآباد و خیرآباد درباره فاجعه‌ی مصیبت‌بار منا

۳روز عزای عمومی در کشور/ تظاهرات نمازگزاران جمعه ورامین علیه آل سعود/ سخنان ائمه جمعه ورامین، جوادآباد و خیرآباد درباره فاجعه‌ی مصیبت‌بار منا

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی فاجعه مصیبت بار در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تأکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده ی حق و انصاف عمل کند.
ایشان ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور افزودند: مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌ الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، جان باختند، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:
۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.
۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.
۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.
۴. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزادارن، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.
والسلام علی عباد الله الصالحین
سید علی خامنه‌ای
دوم مهر یکهزار و سیصد و نود و چهار

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/09/IMG_0590.gif

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/09/IMG_0628.gif

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/09/IMG_0647.gif

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/09/IMG_0615.gif

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/09/IMG_0699.gif

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته شهرستان ورامین که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و بسیجیان سلحشور این شهرستان برگزار شد، پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی دانشگاهی و حوزوی اظهار داشت: توجه به علم و دانش ضروری‌تر از گذشته است، توجه به معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) مورد توجه جدی قرار گیرد و اهمیت بیشتری به فرمایشات معصومین داده شود، به مساله نماز و اقامه نماز در برخی اماکن آموزشی و دانشگاه‌ها کم‌توجهی می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اهمیت مهارت آموزی گفت: یکی از مواردی که مورد توجه قرار گرفته آموزش مهارت‌ها به‌ویژه برخی مهارت‌های ورزشی مانند شنا، تیراندازی و اسب دوانی است، برخی حرف و صنایع مورد دقت قرار گرفته است، برخی موارد هم اصلاً توصیه نداریم، در برخی مراکز آموزشی دیده‌ام افراد برگزیده گیتار، سنتور و ویولن را معرفی می‌کنند.

وی افزود: در حالی که ما هیچ جا در روایات توصیه به یادگیری گیتار و سنتور نداریم، با این‌که این ابزارها هم آن زمان وجود داشته و لهو و لعب در دربار طواغیت به کار برده می‌شده، ما انتقاد معصومین را به این موارد می‌بینیم.

حجت الاسلام سید محسن محمودی

محمودی عنوان کرد: در بحث علم و دانش به اهلش توجه کنید، از یادگیری هم شرمنده نشوید، از سئوال کردن خجالت نکشید، در بحث علم و دانش در پی دنیا نباشید برای خود علم آن را بیاموزید، علم را برای فلان جایگاه و … نیاموزید.

این مسئول با اشاره به ۱۵ ذی‌الحجه و سالروز ولادت امام هادی(ع) ادامه داد: یکی از درس‌های امام هادی (ع) مبارزه با فرقه‌سازی است، امروز تصوف، بهاییت، عرفان‌های نوظهور و ادعا در ارتباط با امام زمان (عج) در همین قالب تعریف می‌شود.

محمودی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حضور پرشور جوانان و ملت مومن و انقلابی ایران در دعای عرفه و نماز عید قربان بیان داشت: از حضور پرشور مردم به‌ویژه جوانان عزیز در دعای عرفه و نماز عید قربان تقدیر می‌کنم، خداوند روح دعا و نماز و عبودیت را برای ما حفظ کند.

محمودی در ادامه با توجه به قرار گیری در آستانه عید غدیر اضافه کرد: بزرگترین عید مسلمانان عید غدیر است، ما مسئولیت بسیار بزرگی را در برابر عید غدیر به دوش می‌کشیم، باید ادارات ما حتماً به تبیین خطبه غدیر اهتمام بورزند، باید حلاوت این عید را به فرزندان چشاند، همه همت کنند تا ان‌شاء‌الله عید غدیر آن جایگاه خود را پیدا کند.

این مسئول با اشاره به هفته دفاع مقدس ادامه داد: در هفته دفاع مقدس یاد و خاطره دفاع جانانه ملت ایران و جوانان غیور این سرزمین را گرامی می‌داریم، شهید دادند، اسیر شدند جانباز دادند اما هم به ابرو نیاوردند، سپاه ما بسیج ما، ارتش ما و آحاد ملت ایران همه در کنار یکدیگر در برابر آن سختی‌ها ایستادند و یک وجب از خاک خود را به آمریکا و سگ زنجیری او صدام نداد.

محمودی در ادامه با اشاره به رشادت‌های جوانان این مرز و بوم در هشت سال حماسه و ایثار گفت: امامت آن عزیز سفرکرده و اطاعت این ملت تمام بافته‌های آن‌ها را رشته کرد، امروز اگر سوریه و یمن ایستادگی و مقاومت می‌کند، اگر حزب‌ا… لبنان خار چشم اسراییل شده و بحرین مظلومانه ایستادگی می‌کند و افغانستان و سایر بلاد جرات ایستادگی در برابر فراعنه زمان دارند ریشه در دفاع مقدس مردم ایران دارد.

خطیب نماز جمعه ورامین گفت: دستاوردهای دفاع مقدس را گرامی بداریم و قدر بدانیم، به برکت دفاع مقدس در جامعه ما معنویت تقویت شد، انقلاب به برکت دفاع مقدس صادر شد، برای انقلاب و نظام مصونیت حاصل شد، ابهت کذایی ابرقدرت‌ها شکسته و اسلام خواهی در دنیا ترویج و تبلیغ شد.

محمودی ادامه داد: به برکت دفاع مقدس تفکر بسیجی نه تنها ایران بلکه دنیا را فرا گرفته است.

وی عنوان کرد: اگر نبود دفاع مقدس کجا این ارزش‌ها را داشتیم، امروز وظیفه داریم در دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب تلاش کنیم. باید ایثارگران را احترام کنیم، در ادارات ما در جامعه ما، در طایفه و خانواده‌اش احترام داشته باشند، اجازه ندهیم فرهنگ ایثار و شهادت در این جنگ فرهنگی به فراموشی سپرده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: ما در جنگ تحمیلی فقط با صدام و رژیم بعث عراق روبرو نبودیم بلکه تمام دنیای کفر به کمک صدام آمده بودند اما مقاومت مثال‌زدنی جوانان این مرز و بوم و روحیه انقلابی و ایثارگری مردم این کشور، تمام قدرت‌ها را زمین‌گیر کرد.

امام جمعه موقت ورامین تاکید کرد: امروز نتیجه پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس را می توان در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و بحرین ببینیم، زیرا دفاع مقدس نشان داد که می توان در برابر استکبار ایستاد.

محمودی گفت: فقدان بیش از ۱۰۰۰ حاجی محرم در سرزمین منا کام همه را در روز عید قربان تلخ کرد،این حادثه دردناک از چند جهت قابل بحث و بررسی است، این نخستین حادثه حج امسال نبود و پیش از این در سانحه سقوط جرثقیل نیز حجاج بسیاری به شهادت رسیدند.

وی افزود: این حوادث نشان داد آل سعود لیاقت و توانایی خادمی حرمین شریفین را ندارد، تشکل‌های سیاسی جهان اسلام در سطح مجالس و دستگاه‌های قضایی تلاش جدی را راه بیاندازند، امروز با صراحت اعلام می‌داریم که حرمین شریفین متعلق به کل مسلمانان است و باید توسط کشورهای اسلامی مدیریت شود.

خطیب جمعه ورامین گفت: نکته سوم جنایات آل‌سعود است که در ماه حرام ملت بی‌دفاع یمن را به خاک و خون می‌کشند و امروز دستشان به‌واسطه حمایت از گروهک تروریستی داعش، طالبان و القاعده به خون آلوده است، جنایات آل‌سعود، این بنی امیه‌های زمان را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب سه روز عزای عمومی اعلام کردند، فاجعه دردناکی بود، درگذشت شهادت گونه این عزیزان دل همه را لرزانده است، ما امروز وظیفه داریم با عزاداری خود ضمن هم‌دردی با خانواده‌های داغ دیده جنایات آل سعود را محکوم کنیم.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تصریح کرد: نکته بعد فقدان بیش از ۱۳۰ حاجی ایرانی است که این واقعه دردناک را به امام عصر (عج) که امیر الحاج است، به رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران تسلیت می‌گویم.

حجت الاسلام حسینی در نماز جمعه1

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه که با حضور خانواده معظم شهدا و بسیجیان سلحشور در میعادگاه نماز جمعه جوادآباد برگزار شد، پس از توصیه خود و همگان به تقوای الهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرمایند زاهد در دنیا کسی است که کار حرام بر صبرش غلبه نکند، و مشغول شدن او به حلال، غلبه نکند بر شکرش.

وی گفت: در این روایت حضرت علی علیه‌السلام زاهد و پارسا و با تقوا را تعریف می کند و می فرماید: شخص زاهد کسی است که اولاً کار حرام بر بردباری و صبر او غلبه نکند. یعنی وقتی که به عمل حرامی رسید، طاقتش را از دست ندهد و خدا یادش نرود و در مقابل کار حرام صبر می‌کند.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به حادثه عظیم منا عنوان کرد: فاجعه غمبار دیروز مکه که یک فاجعه دیگر به کلکسیون بی‌کفایتی آل‌سعود برای مدیریت حرمین شریفین افزوده شد که حدوداً ۲۰۰ نفر از هموطنان ما کشته و زخمی شدند که این حادثه غم بار را تسلیت می‌گویم.

وی افزود: آل‌سعود آن‌قدر بی‌مسئولیت و بی‌تعهد است و از طرفی با هم‌نشینی با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها روحیه درندگی پیدا کرد که دیروز هم در منا عده‌ای کشته شدند و در یمن نیز مسلمانان یمنی را به شهادت رساند.

حسینی ضمن تبریک فرخنده‌میلاد حضرت امام علی النقی‌الهادی (ع) به پنجم مهر شکسته شدن حصر آبادان و عملیات ثامن الائمه (ع) ۱۳۶۰ ه.ش اشاره کرد و گفت: وقتی که رژیم بعث عراق از مرزهای ما گذشتند و بخشی از میهن اسلامی ما را اشغال کردند و آبادان در حصر قرار گرفت. اما وقتی امام رحمت‌الله علیه امر کرد که حصر آبادان باید شکسته شود، عملیات پیروز ثامن الائمه آغاز شد و در یک مرحله طی دو روز انجام شد. در این عملیات ۹۰ تانک و خودروی دشمن منهدم و حدود ۲ هزار نفر از دشمنان اسلام کشته و زخمی شدند و بیش از ۲۵۰ کیلومتر مربع از خاک میهن آزاد شد.

وی افزود: این برای همه ملت و دولت درس است که اگر گوش به فرمان ولایت باشیم الان هم می‌توانیم در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و امنیتی به‌ویژه فرهنگی فاتح باشیم.

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: دستوراتی که رهبر معظم انقلاب می‌دهند که اخیراً دستور راجع به فضای مجازی منویاتی داشتند و فرمودند: فضای مجازی همسنگ انقلاب اسلامی است و اگر می‌توانستم خودم ریاست شورای عالی فضای مجازی را به عهده می‌گرفتم. اما آن‌ها که باید اقدام کنند در حال چرت زدن هستند. همچنین در اقتصادی هم اگر گوش به فرمان رهبری باشیم تحریم‌ها را در هم خواهیم شکست.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به روز آتش نشانی و ایمنی تصریح کرد: در این روز جا دارد از مجموعه آتش نشانی جوادآباد و عزیزانی که فعالیت می‌کنند تقدیر و تشکر کنم خصوصا از حضور این مجموعه در تمام برنامه‌های که نیاز بوده حضور داشته باشند حضور داشتند و ما را یاری کردند.

حجت الاسلام طاهری

حجت الاسلام جواد طاهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه خیرآباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: یکی از مسائلی که خداوند متعال در قرآن برای هدایت بشر متذکر شده دشمن‌شناسی است.

وی افزود: خداوند ابلیس و احزاب او را به عنوان دشمن معرفی می‌کند، دشمنی که قسم خورده بشر را فریب دهد و با ایجاد وسوسه از کار خیر غافل شود.

حجت الاسلام طاهری در ادامه اذعان داشت: یکی از مصادیق تأثیر وسوسه شیطان در انسان ناامیدی است، ناامیدی از خود، ناامیدی از رحمت الهی و مردم، و انسان ناامید در واقع سرباز تیرخورده شیطان است.

وی سپس ضمن اشاره به وجود شیاطین انسی اظهار داشت: شیاطین انسی برتر از شیاطین جنی هستند چرا که شیاطین جنی فقط انسان را وسوه می‌کنند اما شیاطین انسی علاوه بر وسوسه انسان را به سمت گناه می‌برند و انسان را آلوده می‌کنند.

امام جمعه خیرآباد در ادامه اذعان داشت: در رأس همه شیاطین انسی آمریکای جنایت‌کاری است که بین انسان‌ها اختلاف ‌می‌اندازد و کسی که آمریکا را دشمن خود نداند و برعکس او را تزئین کند و باطن پلید او را نشان ندهد فریب‌خورده آمریکاست.

وی سپس با اشاره به امتحانات و ابتلائات این دنیا اظهار داشت: بلاهای این دنیا اگر از جانب خداوند باشد فوائدی دارد، از جمله؛ تذکر و یادآوری و اینکه انسان به یاد خدا افتاده و می‌فهمد که جز او پناهی ندارد، به دست آوردن اجر اخروی و تکامل انسان و همچنین شناخت انسان نسبت به خود.

حجت الاسلام طاهری همچنین تاکید کرد: یکی از ابتلائات جنگی بود که به ما تحمیل شد و صادر شدن انقلاب به جهان، اثبات مظلومیت ما و ستم متجاوزان و شناخت دوست و دشمن از جمله فوائد این جنگ بود.

امام جمعه خیرآباد در خبطه دوم با اشاره به حوادث منطقه بیان داشت: اعزام ۹۵۰۰۰ نیروی روس به سوریه معادلات سیاسی و نظامی را تغییر خواهد داد و امیدواریم این تغییر در جهت حمایت از جبهه مقاومت باشد، چرا که روس یه خاطر آمریکا به میدان امده و سوریه مراقب باشد که از چاهی به چاه دیگر نیفتد.

وی همچنین افزود: در مسئله سوریه برادران افغان گوی سبقت را از ما ربودند و شهدای زیادی را تقویم اسلام کردند، و آبروی شیعه را در این مقطع حساس حفظ کردند.

حجت الاسلام طاهری در ادامه ضمن اشاره به حادثه تأسف‌بار منا و بی‌کفایتی عربستان در اداره امور حج اذعان داشت: عربستان در این سفر سود بسیاری می‌برد اما به حدی سرمست جنگ‌ها شده که هیبت خود را نیز فراموش کرده است.

وی افزود: عربستان یک مدیریت غیرانسانی دارد اما مقامات عربستان علت حادثه را بی‌نظمی حجاج آفریقایی اعلام کردند، در حالی‌که خبرگزاری دیار علت حادثه را حضور کاروان پسر شاه سعودی اعلام کرده است.

وی ضمن بیان این نکته علت تکرار این حوادث در چند دهه اخیراین است که عربستان ارزشی برای زائران خانه خدا قائل نیست اظهار داشت: اگر سعودی‌ها درآمد هنگفتی از این راه بدست نمی‌آوردند، بر مبنای اعتقادات خودشان همه اماکن مقدسه را خراب می‌کردند.

امام جمعه خیرآباد سپس متذکر شد: رئیس جمهور باید از ظرفیت حضور خود در سازمان ملل برای خلعیت آل سعود از مدیریت حج و سپردن آن به سازمان کنفرانس اسلامی، استفاده کند و سازمان کنفرانس اسلامی باید این مسئولیت را بپذیرد چرا که عربستان لیاقت سرپرستی حجاج و زائران خانه خدا را ندارد.

وی افزود:سندهای بسیاری دال بر بی‌لیاقتی آل سعود وجود دارد که یکی از آنها حمله به مردم یمن آن هم در ماه حرام می‌باشد، در صورتی که هیچ غیرمسلمانی این کار را نمی‌کند، حتی اسرائیل خبیث هم این کار را نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به حمله آمریکا در سوم مهر سال ۲۰۰۱ به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم اظهار داشت: آمریکا در افغانستان ناامنی را بیشر کرده و تولید مواد مخدر را افزایش داده است.

دکتر طاهری سپس در رابطه با انتظارات آمریکا پس از برجام تصریح کرد: در این مسئله یک استراتژی ۴ پایه را می‌توان ترسیم کرد، اول اینکه آمریکا به نبال تقویت جریان تروریستی است و افرادی مانند داعش را جهت کند کردن جریان بیداری اسلامی و تضعیف جبهه مقاومت تقویت می‌کند و بعد از برجام دشمن این هدف را بیشتر دنبال می کند.

وی افزود: دومین مورد تلاش برای نفوذ در ایران و توقع همکاری جریان‌های همسوی داخل علی‌الخصوص در موضوع  انتخابات با آنهاست.

حجت الاسلام طاهری همچنین ادامه داد: سومین استراتژی آمریکا ترسیم یک مدل عمومی در جهان است که نشان دهد آمریکا ایران را که مخالف خودش بود را به یک موافق تبدیل کرده و از مواضع انقلابی خود دست برداشته است.

وی سپس تأکید کرد: سکوت برخی مسئولین و تحلیل های سرسرکی نشان ‌می‌دهد که آمریکا در این مسئله تا حدودی موفق شده است.

وی افزود: تمام مسئولین مواضع انقلابی خود را محکم اعلام کنند، شعار مرگ بر آمریکا شعار مرگ بر بدترین شیطان جنی و انسی است و تا زمانی که آمریکا شیطنت کند ما هم می‌گوییم مرگ بر آمریکا.

امام جمعه خیرآباد سپس اذعان داشت: چهارمین مورد، صبر در برابر ایران برای طی کردن یک شیب ملایم به منظور حفظ امنیت اسرائیل و خودش می‌باشد.

وی افزود: مستکبر تا مستکبر است در دنیا امنیت ندارد، مقام معظم رهبری جهت خنثی کردن این هدف فرمودند که اسرائیل تا ۲۵ سال آینده معلوم نیست خبری از اسرائیل باشد.

وی ادامه داد: معنای این سخن مقام معظم رهبری این است که فکر آن‌ها از بین رفتنی‌ است و مردم فلسطین ظرفیت برگزاری رفراندوم را خواهند داشت تا حکومت به دست مردم بیفتد، و این مسئله با استقامت مردم در فلسطین و وعده‌های قرآنی زودتر از ۲۵ سال شکل خواهد گرفت.

منبع: ورامین ما و تک تیتر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.