خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۲۳ جرائم رانندگی به عمران و آبادانی روستاهای بخش مرکزی و جواد آباد ورامین اختصاص یافت

۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۲۳ جرائم رانندگی به عمران و آبادانی روستاهای بخش مرکزی و جواد آباد ورامین اختصاص یافت

به گزارش ورامین سیتی ، معاون عمرانی فرمانداری ورامین از اختصاص ۴۵ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به روستاهای شهرستان ورامین خبر داد.

رضا کارخانه روز یکشنبه در جلسه توجیهی آموزشی دهیاران شهرستان ورامین گفت: ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۲۳ جرائم رانندگی به عمران و آبادانی روستاهای بخش مرکزی و جواد آباد ورامین اختصاص یافت.

وی میزان اعتبارات اختصاص یافته به روستاهای ورامین از این محل در سال گذشته را ۳۶ میلیارد ریال اعلام کرد.
کارخانه با اشاره به تلاش دولت در رفع محرومیت از مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته گفت: امروز شاهد حمایت دولت از تشکل ها و تعاونی های روستایی می باشیم که به این واسطه فرصت های شغلی پایداری در منطقه ایجاد و زمینه توسعه همه جانبه این مناطق را که از مهاجرت روستائیان به شهرها می کاهد فراهم می آورد.
وی افزود: دهیاران باید با حمایت از روستائیان و جذب سرمایه گذاران، به پیشرفت و توسعه مناطق روستایی کمک نموده و شرایط را برای مهاجرت معکوس روستائیان از شهر به روستا را مساعد کنند چرا که هر چه امکانات در این مناطق افزایش یابد به میزان ماندگاری آنان در روستاها می افزاید.
کارخانه افزود: هم اکنون در اکثر روستاهای شهرستان ورامین طرح های هادی روستایی که نقش به سزایی در عمران این مناطق ایفا می نماید اجرایی شده است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی زیر ساخت های لازم از جمله آب ، برق ، گاز ، تلفن و اینترنت در این مناطق تأمین شده است.
وی یکی از مهمترین برنامه های شهرستان ورامین را ایجاد زیرساخت های ورزش روستایی بیان کرد و اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط در جامعه جوان روستایی، آنان را از بسیاری از آسیب های اجتماعی که در کمین جوانان نشسته مصون می دارد.
وی گفت: هم اکنون چندین پروژه ورزشی و سالن های چند منظوره در روستاهای شهرستان ورامین در دست ساخت است که با بهره برداری از این اماکن می توان آینده روشنی را در بخش ورزش روستایی ورامین شاهد بود.
مدیر شهر و روستایی فرمانداری ورامین نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین طرح های شهرستان ورامین در ارتقاء سطح خدمت رسانی به روستائیان، اجرای طرح بازدید مسئولان شهرستان ورامین از روستاهای شهرستان است که این امر موجب تسریع بخشیدن به رشد این مناطق خواهد شد .
حامد بوالحسنی افزود: از ابتدای امسال تاکنون مسئولان شهرستان از بیش از ۱۰ روستای شهرستان بازدید داشته اند که این امر موجب تسریع در روند خدمت رسانی به این مناطق شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۵۰ روستا در بخش مرکزی و جواد آباد ورامین وجود دارد که از این تعداد ۳۶ روستا شامل ۲۴ روستای بخش جواد آباد و ۱۲ روستای بخش مرکزی از دهیاری برخوردار می باشند.
بوالحسنی همچنین از اختصاص خودروهای حمل مکانیزه زباله و آتش نشانی به برخی از روستاهای ورامین خبر داد.
وی از اجرای طرح جاده های فرعی روستایی، تسریع بخشیدن در اجرای طرح هادی روستا، تسطیح و بهسازی مسیر روستایی ، تعویض تیرهای برق چوبی و قدیمی روستا توسط اداره برق، بهبود وضعیت فرهنگی روستا با کمک به کانون فرهنگی مساجد روستا، ارتقاء سطح امنیت روستا، معرفی افراد واجد شرایط جهت دریافت تسهیلات آبیاری قطره ای و مکانیزاسیون با توجه به مشکلات کمبود آب زراعی و تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستا و ارائه تسهیلات جهت مقاوم سازی روستاها به عنوان اولویت های بازدیدهای مسئولان شهرستان ورامین یاد کرد.

IRNA

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.