خانه » اخبار و رویدادها » اختصاص ۱/۵میلیارد تومان تسهیلات برای خسارت دیدگان کشاورزی ورامین

اختصاص ۱/۵میلیارد تومان تسهیلات برای خسارت دیدگان کشاورزی ورامین

رضا کارخانه روز شنبه در کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی در محل فرمانداری ورامین افزود: کشاورزی و دامداری شهرستان ورامین در سال های اخیر خساراتی را از بابت خشکسالی، سرمازدگی و سایر بلایای طبیعی متحمل شده که دولت برای جبران این خسارت کشاورزان ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار شهرستان قرار داده و لازم است تا هرچه زودتر این اعتبارات جذب شود.

وی گفت: مسوولین لازم است تا با فراهم کردن شرایط آسان برای دریافت این تسهیلات کشاورزان را در دریافت این اعتبار یاری دهند تا بخشی از خسارت آنان جبران شود.

کارخانه افزود: نه تنها بخش کشاورزی که مراتع و دشت ورامین نیز از بابت خشکسالی های اخیر دچار آسیب شدید شده اند و لازم است مسوولان برای رفع این مشکلات تصمیم گیری جدی کرده و با یاری رساندن به شهرستان از بروز بحران در این منطقه جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد که یکی از راه های جبران کم آبی در شهرستان ورامین، انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین است که لازم است ضمن حفظ مقدار حق آبه تعیین شده بر حجم آن افزوده شود تا بخشی از کمبود آب در این منطقه جبران شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری ورامین خطر ورود ریزگردهای دشت ورامین به مناطق مسکونی را جدی اعلام کرد و افزود: اکنون شاهد حرکت شن های روان به بخش های مسکونی می باشیم که این امر باتوجه به مجاورت راه آهن سراسری تهران – مشهد و اتوبان قم – گرمسر می تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد.

وی از درختان تاغ به عنوان مهمترین عامل تثبیت شن های روان یاد کرد و گفت: سلامت و زندگی درختان تاغ را نه تنها قاچاقچیان چوب بلکه خشکسالی نیز تهدید می کند لازم است تا ضمن حراست بیشتر از این درختان ارزشمند نسبت به توسعه کشت این گونه درختان در منطقه و آبیاری آنان اقدامی اساسی صورت گیرد.

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.