خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » جزئیات حادثه سقوط در چاه / تلاش شبانه روزی مأموران امدادی ادامه دارد

جزئیات حادثه سقوط در چاه / تلاش شبانه روزی مأموران امدادی ادامه دارد

DSC03793

معاون عمرانی فرمانداری ورامین گفت : تلاش مجموعه نیزوهای امدادی ،اجرایی و انتظامی برای یافتن فرد سقوط کرده در قنات جریان دارد.

ˈحسین دهقان ˈ افزود: نیروهای امدادی شهرستان ورامین روز دوشنبه ۲۳ دی ماه با اطلاع از سقوط یک جوان در یکی از قنات های شهرستان ورامین با آماده باش کامل و حضور در محل پیگیر نسبت به عملیات امداد و نجات اقدام کردند .

وی گفت : این فرد در قناتی واقع در حسین آباد جواهری سقوط کرده و نیروهای امدادی اعم از آتش نشانی ، هلال احمر ، شرکت آبفا و حوادث غیرمترقبه فرمانداری در محل حضور پیدا کرده و تمامی سعی و تلاش خود را در پیدا کردن این فرد معطوف داشتند .

وی افزود : خبرهای درج شده در برخی از سایت ها و خبرگزاری ها در خصوص کم توجهی مسوولان شهرستان ورامین به انجام اقدامات امدادی دراین مورد کذب محض است و تمامی عوامل شهرستان از روز دوشنبه زمان وقوع حادثه در محل حاضر بوده و حتی چند نفر غواص نیز در این محل حاضر شدند و کماکان کار جستجو ادامه دارد .

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز در این خصوص گفت : مقارن ساعت ۱:۵۰ بامداد روز دوشنبه ۲۳ دی ماه سال جاری ایستگاه آتش نشانی ورامین از وقوع حادثه مطلع شده و بلافاصله اکیپ امداد ونجات به محل اعزام شدند.

سید جمال جلیلی افزود : نیروهای آتش نشانی ساعت ۲:۱۱ دقیقه عملیات نجات را در محل شروع کردند که با وجود ۱۳ ساعت تجسس ، موفق به یافتن این فرد نشدند .

وی گفت : روز بعد با اخذ دستور قضایی ، کلیه دستگاه های مرتبط اعم از آتش نشانی ، هلال احمر ، آبفای شهری و روستایی و نیروی انتظامی با بکار گیری ادوات و امکانات موجود برای نجات جان این فرد دست به کار شدند .

سید جمال جلیلی افزود : علیرغم پیگیری ها و تلاش صورت گرفته تا کنون این فرد توسط عوامل امدادی پیدا نشده است .

وی اظهار داشت : گفته می شود که این فرد به اتفاق دوستان خود برای صید کبوتر با طناب به درون چاه رفته که طناب پاره شده و داخل قنات سقوط کرده است .

وی اظهار داشت : با توجه به این که تلاش گروه نجات و امداد مستقر در محل منجر به نجات و یا پیدا کردن جسد احتماالی این فرد نشده است ، با هماهنگی های صورت گرفته چند نفر نجات غریق و غواص به محل اعزام شدند که با توجه به وضعیت فنی ، امکان تجسس توسط غواص ها فراهم نگردیده است.

وی تصریح کرد : هم اکنون با انسداد مسیر ورودی آب به داخل این قنات و با بهره گیری از چند دستگاه موتور پمپ مکنده ، عملیات تخلیه آب موجود در کانال ادامه دارد.

وی بیان داشت : مقنی خبره این قنات اظهار داشته در سال های گذشته این قنات کف شکنی و مجدد حفاری شده وبه همین علت قنات در برخی از مناطق دو طبقه شود که این امر با توجه به حجم آب موجود، کار تجسس را مشکل کرده است.

جلیلی افزود : در ایام ترسالی و بارش های پاییزی و زمستانی ، اراضی پایین دست ورامین دارای زه گرفتگی می شود و این امر باعث می گردد تا حجم بسیاری از آب در داخل این کانال انباشته شود.

وی گفت : جلسه فوق العاده و اضطراری ستاد حوادث شهرستان ورامین با مسوولیت شخص فرماندار شهرستان در محل فرمانداری به منظور بررسی و ارائه راهکارهای فنی جهت دسترسی به این فرد برگزار شده که این جلسات تخصصی تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین اظهار داشت : نیروهای هلال احمر ، آتش نشانی و مسوولان محلی با استقرار چادرهای امدادی در محل حادثه حضور داشته و تلاش این نیروها همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است از زمان مخابره خبر نیروهای امدادی به صورت شبانه روزی در حال تجسس برای یافتن این فرد می باشند که لازم است سایت ها و خبرگزاری هایی که تمایل به تیتر شدن اخبار خود دارند کمی سختی به خرج داده و خبرنگاران خود را به محل حادثه بفرستند تا تلاش های شبانه روزی مأموران امدادی را از نزدیک مشاهده نمایند و فقط به اظهارات خلاف واقع یکی از بستگان فرد حادثه دیده بسنده ننمایند .

یک نظر

  1. سلام
    با توجه به اظهاراتی که در سایت های مختلف دیدم از یکی از بستگاه این جوان واقعا متاسفم برای ایشان با این اظهاراتشان!!!!
    یا ایشان خواب تشریف دارن یا خودشو به خواب زده!!!
    کافیست بیاد در محل حادثه تا ببینه مامورین زحمت کش آتشنشانی رو که به طور شبانه روزی دارن تلاش میکنند تا این جوان پیدا بشه.
    برادر بنده تو آتشنشانی هست و تو این چند روز کاملا درگیر بوده حال موندم چه طور این فرد این اظهارات تعجب برانگیز را گفته!!!!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.