خانه » اخبار و رویدادها » محمودی:شاه در این کشور یک مزدور و غلام حلقه به گوش آمریکایی ها بود / در تاریخ آمریکا جز جنایت و ظلم در حق ملت ها،بویژه ملت ایران چیزی مشاهده نمی شود

محمودی:شاه در این کشور یک مزدور و غلام حلقه به گوش آمریکایی ها بود / در تاریخ آمریکا جز جنایت و ظلم در حق ملت ها،بویژه ملت ایران چیزی مشاهده نمی شود

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین با اشاره به ضرورت مبارزه با گسترش استعمال مواد دخانی از جمله سیگار در کشور اظهار داشت: امروز ضررهای سیگار یک توهم نیست، بلکه جدی و قطعی بوده و می توان آن را به عنوان یک منکر تلقی کرد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: آمارهای تکان دهنده از مرگ و میر ناشی از سیگار و بیماری های خطرناکی که از آن نشأت می گیرد، ثابت کرده که خطرات دود سیگار، یک واقعیت غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: سال هاست که شهرستان ورامین به عنوان شهر بدون دخانیات در کشور اعلام شده، به طوری که در بیرون از شهر چنین نگاهی به ورامین وجود دارد، لذا همه باید در مبارزه با مواد دخانی از جمله سیگار با جدیت وارد عمل شوند.

محمودی اضافه کرد: در معابر، ادارات و معابر عمومی باید نسبت به کسانی که از این سم خطرناک استفاده می کنند، تذکر دهید تا جامعه از این مشکل و معضل رهایی پیدا کند.

خطیب نماز جمعه ورامین با تقدیر از حضور باشکوه مردم در مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: نهراسیدن از تحریم اقتصادی و نظامی از درس های بزرگ قیام امام حسین(ع) است. سید وسالار شهیدان به ما آموخت که باید با طاغوت مبارزه کرد و هرگز تسلیم نشد.

محمودی ادامه داد: از هیئت های عزاداری که در تجمع بزرگ عزاداری عصر تاسوعا شرکت کرده و در ظهر عاشورا  به نماز ایستادند، تشکر و قدردانی می شود اما متأسفانه هنوز افرادی وجود دارند که عزاداری و طبل و سنج را بر نماز اول وقت ظهر عاشورا ترجیح می دهند.

وی متذکر شد: همانطور که هفته گذشته اعلام کردم، برخی هیئت های عزاداری در شب های محرم تا پاسی از شب به عزاداری پرداختند و این امر علاوه بر ضرر وارد کردن به نماز صبح برخی از افراد، سبب شد تا روز عاشورا نتوانند به موقع در خیابان ها حضور پیدا کنند.

دانش آموزان کشور باید توطئه های دشمن را بشناسند

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار به عنوان اولین شهید محراب شناخته می شود که توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران در ادامه به سالروز شهادت شهید فهمیده اشاره کرد و بیان داشت: سالروز شهادت شهید فهمیده به نام روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است و باید دانش آموزان این کشور به این الگوهای ایثار و فداکاری توجه کرده و راه آنان را ادامه دهند.

وی تأکید کرد: ما در دفاع مقدس، ۱۳ ساله های فراوانی را داشتیم که جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و این نشان دهنده آن است که مکتب عاشورا چه سربازان بزرگی را تحویل و پرورش می دهد و امروز نیز دانش آموزان باید با چنین رشادتی به مکتب عاشورا اقتدا کنند.

محمودی متذکر شد: آن روز جنگ سرد بود و فهمیده ها جان خود را تقدیم کردند و امروز دشمن، جنگ نرم را که به مراتب خطرناک تر از جنگ سرد بوده را بر ما تحمیل کرده است و دانش اموزان ما باید توطئه ها را بشناسد و با آن مقابله کند.

ایستادن در برابر توطئه های فرهنگی دشمن رسالت دانش آموزان است

وی یادآور شد: دشمن به وسیله ابزارهایی نظیر ماهواره و فضای مجازی به دنبال گسترش فساد و گناه بوده و جنگ با اعتقادات نسل جوان کشور را دنبال می کنند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امروز نیز باید جوان دانش آموز، رسالتش را خوب شناخته و به خوبی به آن عمل کند، خوب درس خواندن، خدمت به آینده کشور، ایستادن در برابر توطئه های فرهنگی دشمن و پاسداری از خون مطهر شهدا به عنوان رسالت امروز دانش آموزان بسیجی است.

محمودی تأکید کرد: باید متولیان آموزش و پرورش برای ترویج تفکر بسیجی و پرورش دانش آموزان با این تفکر، تلاش جدی تری داشته باشند تا جوانان ما در برابر توطئه ها و فتنه های فرهنگی بیمه شوند.

امام راحل یک پرورش یافته حقیقی مکتب عاشورا بود

خطیب نماز جمعه ورامین در ادامه به در پیش بودن روز ۱۳ آبان اشاره کرد و اظهار داشت: تبعید حضرت امام(ره) از ایران به ترکیه در سال ۴۳، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸، تظاهرات دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران و تقدیم صدها کشته  و زخمی در سال ۵۷ از مناسبت های مهم ۱۳ آبان بوده که به همین مناسبت به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به تبعید امام راحل در سال ۴۳، افزود: شاه در این کشور یک مزدور و غلام حلقه به گوش آمریکایی ها بود و اسراییل در تمامی مراکز تصمیم گیری این کشور نفوذ داشت و نیروهای نظامی و توان اقتصادی این کشور در خدمت آمریکا و اسراییل بود، فرهنگ ودین مردم به مسخره گرفته می شد و ضروری ترین احکام نورانی اسلامی به فراموشی سپرده شده بود.

محمودی یادآور شد: در این شرائط بود که امام راحل به عنوان فرزند و خلف صالح مکتب سید الشهدا و پرورش یافته مکتب عاشورا فریاد براورد و بر علیه آمریکا و اسراییل قیام کرد و امام در این راه از هیچکس جز خدا نترسید و با قدرت بر گرفته از مکتب امام حسین(ع) در برابر طاغوت ایستاد.

امام راحل پای آمریکا را از کشور برید

وی عنوان کرد: امام راحل، راه حسین بن علی(ع) را پیمود و این راه را به دیگران نیز نشان داد و خدا هم آنچنان عزت، نفوذ و قدرتی به امام عنایت کرد که تمام مستکبران در برابر او به زانو درآمدند و فریاد حق طلبانه اش در سراسر جهان طنین افکن شد تا جایی که امروز فریاد امام را می توان در سراسر جهان شنید.

محمودی یادآور شد: امام راحل پای آمریکا را از این کشور برید و آمریکایی که خود را ارباب بی چون و چرای جهان می دانست، ذلیل شد.

وی گفت: امام راحل آنقدر به جوانان کشور جرأت و جسارت داد که در سال ۵۷، دانش آموزان ایرانی، صدها شهید و مجروح را تقدیم انقلاب اسلامی کردند اما دست از پیمودن راه اسلام ناب برنداشتند و در سال ۵۸ نیز دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و ابهت آمریکا را شکستند.

ایران هیچگاه در برابر آمریکا تسلیم نمی شود

محمودی افزود: ما هرگز در برابر آمریکا تسلیم نمی شویم به همین خاطر باید راه های نفوذ آمریکا را بست و مقام معظم رهبری نیز در نامه خود پیرامون شرائط اجرای برجام، خطاب به رییس جمهور مرقوم فرمودند که آمریکا با سابقه کثیف و ننگین خود، کارنامه ای سیاه را ارائه کرده و در تاریخ آمریکا جز جنایت و ظلم در حق ملت ها، بویژه ملت ایران چیزی مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: ما هرگز با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و هیچگاه از اصول و ارزش های خود کوتاه نمی آییم.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.