خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ثبت تخلف توسط دوربین های نظارتی در شهر ورامین آغاز شد

ثبت تخلف توسط دوربین های نظارتی در شهر ورامین آغاز شد

hamyani

فرمانده راهور شرق استان تهران گفت: در نظر داریم تا این دوربین ها در کل شهرستان های استان تهران نصب شود تا شاهد تخلفات کمتر از سوی راننده های عزیز باشیم ولی اینکه نصب این دوربین ها بسته به همت شهرداران عزیز دارد.

سرهنگ علیرضا همیانی فرمانده راهور شرق استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از سیستم های هوشمند در پیشگیری از تخلفات و همچنین نهادینه کردن فرهنگ مقررات بین عموم شهروندان و در نهایت برقراری نظم ترافیکی تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی خاطر نشان کرد: همکاران ما در مرکز کنترل ترافیک شهرداری ورامین حضور دارند و با تخلفاتی که در سطح شهر وجود دارد برخورد قانونی صورت می گیرد.

سرهنگ همیانی تصریح کرد: در این مرکز خودروهای متخلف شناسایی شده و از پلاک آنها تصویربرداری صورت می گیرد و به همراه قبض جریمه خودروی مورد نظر به درب منزل فرد خاطی ارسال می گردد.

فرمانده راهور شرق استان تهران اظهار کرد: اگر مردم واقعاً بدانند که تخلفات آنها توسط مامورین راهور دیده شده و مورد توجه قرار گرفته و طبق قانون با فرد خاطی برخورد می شود، حتماً از میزان تخلفات رانندگی در سطح شهر ورامین کاسته خواهد شد.

وی بیان کرد: در محل های که دوربین های ثبت تخلفات ترافیکی نصب شده است از حجم نیروهای راهور به صورت فیزیکی کم می شود ولی این نیروها در محل هایی که در حال حاضر دوربین وجود ندارد نصب می گردد.

سرهنگ همیانی خاطر نشان کرد: در نظر داریم تا این دوربین ها در کل شهرستان های استان تهران نصب شود تا شاهد تخلفات کمتر از سوی راننده های عزیز باشیم ولی اینکه نصب این دوربین ها بسته به همت شهرداران عزیز دارد.

وی در خصوص احداث میدان ها و تصحیح اشکال هندسی بعضی از معابر و دوربرگردان ها نیز گفت: در نقاطی که چراغ های راهنمایی و رانندگی نصب شده است شاهد کاهش چشمگیر تخلفات رانندگی بوده ایم به گونه ای که به عنوان مثال در میدان ولیعصر(عج) که یکی از نقاط حادثه خیز ورامین بود بعد از نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی تصادفات در این محل با کاهش چشمگیر، به ۱درصد کاهش پیدا کرده است.

علی حیدریان شهردار ورامین گفت: شهرداری با هزینه حدود ده میلیارد ریال فاز اول دوربین های شهری را اجرا کرد که فاز دوم نصب این دوربین ها را نیز در متمم بودجه شهرداری در نظر گرفته ایم که آن را برای شورای شهر ورامین ارسال کنیم.

شهردار ورامین خاطر نشان کرد: در فاز دوم نصب دوربین های شهری در نظر داریم تا محل هایی که در فاز اول نتوانسته ایم پوشش مناسب دهیم را پوشش داده و فضاهای مورد نظر را نیز کنترل کنیم.

حیدریان تصریح کرد: مهندس کریمی معاون استاندار تهران بعد از بازدیدی که از اتاق مانیتورینگ شهرداری ورامین داشتند قول دادند که مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم دوربین های شهری به ما کمک کنند.

وی ضمن بیان اینکه نصب دوربین های شهری در شهرهای استان تهران برای اولین بار در ورامین در حال اجرا شده است گفت: طی پیگیری های انجام شده از طریق مسئولین راهور و همچنین تبلیغات گسترده در سطح شهر، از این پس مامورین راهور در اتاق مانیتورینگ شهرداری ورامین مستقر شده و از این امکانات استفاده بهینه بکنند.

شهردار ورامین اظهار کرد: در حال آن هستیم که قراردادی را با اداره پست نیز منعقد کنیم تا جریمه های نوشته شده توسط راهور به درب منزل شهروندان ارسال شود.

حیدریان خاطر نشان کرد: مامورین راهور و همچنین دیگر دستگاه های امنیتی شهرستان در اتاق مانیتورینگ شهرداری ورامین مستقر می شوند زیرا متاسفانه در حال حاضر دستگاه های مربوطه امکانات برای ارتباط مستقیم با این مراکز را ندارند.

وی گفت: از سوی دیگر اگر بخواهیم ارتباط مستقیم با مراکز دستگاه های امنیتی شهرستان را برقرار کنیم تداخل بین امور رخ خواهد داد به این شکل که مامورین شهرداری در نظر دارند تا قسمتی از معبر را ببینند که شاید نیروهای دیگر اصلاً آن معبر مورد نظرشان نباشد، به دلیل اینکه از تداخل بین امور جلوگیری کنیم، نماینده های دستگاه های امنیتی و نظارتی شهرستان در اتاق مانیتورینگ شهرداری استقرار پیدا می کنند.

ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.