خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ثبت الکترونیکی تخلفات رانندگی درورامین

ثبت الکترونیکی تخلفات رانندگی درورامین

نصب دوربین‌های شهری همواره یکی از مطالبات جدی مردم، امام‌جمعه و مسئولان انتظامی، قضایی شهرستان ورامین طی سال‌های اخیر بود.

سردار سیروس فتحی فرمانده سابق نیروی انتظامی در دوران تصدی مسئولیت خود، چندین بار بر ضرورت راه‌اندازی دوربین‌های شهری در مناطق مختلف ورامین برای مقابله با جرائم و نظارت بر حمل‌ونقل شهروندان تأکید کرد.

این موضوع حتی به خطبه‌های نماز جمعه ورامین نیز کشیده و حجت‌الاسلام سید محسن محمودی امام‌جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان خواستار تسریع درراه اندازی دوربین‌های شهری در مناطق مختلف این شهرستان شد.

بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان علی حیدریان شهردار ورامین دستور راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهرداری ورامین را به‌منظور ساماندهی و نظارت حمل‌ونقل در مناطق مختلف ورامین صادر کرد.

اعتبار میلیاردی برای راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ ورامین

راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهرداری ورامین که یکی از نیازهای ضروری برای این شهرستان چندصد هزارنفری محسوب می‌شد با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری به ثمر نشست.

حسین دهقان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین در خردادماه امسال اظهار داشت: شهرداری ورامین تلاش کرد تا در تعامل نهادهای دیگر زمینه راه‌اندازی دوربین‌های شهری را در ورامین فراهم کند و این موضوع قطعاً در بهبود وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک و ارتقای وضعیت مدیریت شهری مؤثر خواهد بود.

۶۲ دوربین ثابت و اسپیدام در ورامین نصب می‌شود

وی افزود: ۶۲ دوربین ثابت و اسپیدام در خیابان‌های ورامین نصب خواهد شد و به‌دقت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهری نظارت می‌کند.

حال پس از تلاش‌های انجام‌شده و بازدید چندباره مسئولان از مرکز مانیتورینگ شهرداری ورامین، این مرکز همزمان با هفته نیروی انتظامی به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

اما آنچه در این میان بیش از همه خبرساز شد و حتی افتتاح مرکز مانیتورینگ را نیز تحت‌الشعاع قرارداد، اعلام خبر ثبت مکانیزه تخلفات رانندگی و ارسال قبوض جریمه به درب منازل شهروندان ورامینی بود.

بی‌اطلاعی بسیاری از شهروندان از ثبت الکترونیکی تخلفات رانندگی

بسیاری از مردم علیرغم اعلام پلیس هنوز از ارسال قبض به‌صورت الکترونیکی به درب منازل و ثبت الکترونیک تخلفات رانندگی اطلاعی ندارند درحالی‌که این موضوع با جدیت از سوی نیروی انتظامی شرق استان تهران پیگیری می‌شود.

محمود گلستانی یکی از رانندگان ورامینی اظهار داشت: از صدور و ارسال قبوض جریمه به درب منازل رانندگان اطلاع ندارم اگرچه دوربین‌های شهری را در برخی نقاط ملاحظه کردم.

وی افزود: به نظر می‌رسد که باید تعدادی بنر و تابلو در شهر ورامین نصب‌شده و موضوع به‌صورت عمومی به مردم اطلاع داده شود زیرا در این صورت بسیاری از رانندگان دقت بیشتری را نشان خواهند داد.

مهدی امینی نیز یکی دیگر از شهروندان ورامینی است که با تقدیر از این اقدام اظهار داشت: قطعاً فعال شدن دوربین‌های شهری در کاهش جرائم عمومی به‌ویژه حوادث رانندگی مؤثر بوده و بسیاری از رانندگان دقت بیشتری را خواهند کرد.

وی افزود: باید جنبه اطلاع‌رسانی این موضوع هر چه بیشتر از سوی نیروی انتظامی و شهرداری در دستور کار قرارگرفته و مردم آگاهی بیشتری در این زمینه پیدا کنند.

حضور مأموران پلیس در مرکز مانیتورینگ شهرداری ورامین

علی حیدریان شهردار ورامین اظهار داشت: در مرکز مانیتورینگ شهرداری ورامین، مأموران نیروی انتظامی حضور خواهند داشت و به‌دقت بر روند امور نظارت می‌کنند.

وی افزود: قطعاً فعال شدن مرکز مانیتورینگ شهرداری ورامین و حضور نیروهای پلیس در این مرکز و ثبت تخلفات به‌صورت مستند، نقش مهمی را در کاهش جرائم رانندگی ایفا می‌کند.

حیدریان ادامه داد: همچنین تصاویر ضبط‌شده توسط دوربین‌های شهری می‌تواند کمک شایانی را به پلیس آگاهی و سایر قسمت‌های نیروی انتظامی شرق استان تهران کند تا در برخورد با جرائم خشن و اجتماعی اقدامات سریع‌تری را انجام دهند.

شهردار ورامین اضافه کرد: همزمان با هفته نیروی انتظامی مرکز مانیتورینگ شهرداری ورامین با حضور مسئولان به‌صورت رسمی افتتاح و فعالیت پلیس در این مرکز آغاز شد.

ثبت تخلفات به‌صورت مکانیزه در ورامین

سرهنگ عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران نیز اظهار داشت: با افتتاح و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ در ورامین و استقرار نیروهای پلیس، امکان ثبت تخلفات رانندگی به‌صورت مکانیزه در این شهرستان فراهم شد.

وی افزود: رانندگانی که در مناطق مختلف، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته و موجب به خطر افتادن امنیت خود و شهروندان می‌شوند، توسط پلیس و توسط دوربین‌های شهری اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ ناظری ادامه داد: به‌وسیله دوربین‌های شهری، تخلفات رخ‌داده توسط رانندگان ثبت می‌شود و این تخلفات به‌صورت مستند در اختیار پلیس قرار دارد.

وی با اشاره به نقش مهم دوربین‌های شهری در بازدارندگی از جرائم گفت: قطعاً فعال شدن دوربین‌های شهری، مجرمان را با مشکل مواجه کرده و امکانات بیشتری را در اختیار پلیس برای برخورد با جرائم فراهم می‌کند.

مستند شدن تخلفات رانندگی در ورامین

فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: در حال حاضر دوربین‌های شهری در ۱۶ نقطه اصلی شهر ورامین نصب‌شده و نیروهای پلیس به‌دقت می‌توانند در این ۱۶ نقطه به نظارت بپردازند.

سرهنگ علیرضا همیانی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران نیز در این زمینه با اشاره به ثبت تخلفات به‌صورت مکانیزه، از ارسال قبوض جریمه به درب منازل شهروندان خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه تخلفات رانندگی رخ‌داده شده به‌صورت مستند در اختیار پلیس است و تلاش داریم تا قبوض جریمه به درب منازل شهروندان ارسال شود.

وی افزود: تمام تلاش مجموعه پلیس آن است که زمینه کاهش تصادفات و وقوع جرائم راهنمایی و رانندگی را فراهم کند.

لازم به ذکر است که سرهنگ ناظری فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران در افتتاح مرکز مانیتورینگ شهرداری ورامین بر اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده ثبت تخلفات رانندگی به‌صورت مکانیزه به شهروندان تأکید کرد و باید این موضوع موردتوجه جدی قرار گیرد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.