خانه » اخبار و رویدادها » معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین: ورامین به دوربین های کنترل شهری نیازمند است

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین: ورامین به دوربین های کنترل شهری نیازمند است

شهرستان ورامین با دارا بودن وسعت و جمعیت زیاد برای برقراری امنیت به دوربین های کنترل شهری نیاز دارد.

دوربین های مدار بسته عمومی، یکی از مهمترین روش های پیشگیری از وقوع جرم است و بزهکاران با مشاهده دوربین های مدار بسته به سبب هراس از دستگیری از ارتکاب به جرم منصرف می شوند و این امر در افزایش امنیت جامعه نقش به سزایی دارد.

با وجود پیگیری های که در سال های اخیر از سوی مسوولین ورامین صورت گرفته، تاکنون هیچ دوربین مدار بسته ای در ورامین نصب نشده و به نظر می رسد ناهماهنگی میان مسوولین، تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز و برخوردهای سلیقه ای اجرای این پروژه مهم را با تأخیر مواجه ساخته است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت: به منظور دست یابی به امنیت پایدار ، ورامین به دوربین های کنترل شهری نیازمند است که باید هر چه سریعتر این طرح در ورامین اجرا و به بهره برداری برسد.

سیدرضا طباطبایی به خبرنگار ایرنا گفت: دوربین های شهری در افزایش میزان امنیت، کاهش وقوع جرم و جنایت و نیز ساماندهی ترافیک شهری نقش موثری ایفا می کند و مسوولان شهری باید هر چه سریعتر نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی افزود: بی شک اجرای این پروژه تنها از سوی یک دستگاه و یا ارگان امکان پذیر نیست و همه مسوولان به ویژه شهرداری باید در این مورد اقدام کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران نیز دراین خصوص اظهار داشت: اگر دوربین های شهری در مناطق مختلف نصب شود، در صورت وقوع جرم می توان در کمترین زمان مجرمان را شناسایی و دستگیر کرد.

سرهنگ محمد کمانکش افزود: در بسیاری از جرائم، دوربین های مدار بسته به کمک پلیس آمده و دستگیری مجرمان را در کمترین زمان ممکن ساخته اند ضمن این که تصاویر این دوربین ها به عنوان سند در اثبات جرم محسوب می شود.

وی از مسوولان شهرستان ورامین خواست تا هر چه سریعتر نسبت به نصب دوربین های مدار بسته در مناطق مختلف این شهرستان اقدام کنند.

پیش از این نیز امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه از مسوولان خواسته بود تا در این شهر دوربین های مدار بسته نصب کنند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی با انتقاد از عدم اجرای این پروژه در ورامین گفت: دوربین شهری امروز یک نیاز پذیرفته شده در نظام دنیا است، اما متاسفانه با وجود اینکه بارها در خطبه های نماز جمعه بر نصب آن تاکید شده، این موضوع مسکوت مانده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.