خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت ورامین خطاب به مسئولان: از این تریبون رسماً گله می‌کنم اما گویا کسی نیست که بشنود یا پاسخگو باشد، از بی‌توجهی به مردم گله دارم، به داد مردم برسید، دغدغه‌های رهبری را جدی بگیرید

امام جمعه موقت ورامین خطاب به مسئولان: از این تریبون رسماً گله می‌کنم اما گویا کسی نیست که بشنود یا پاسخگو باشد، از بی‌توجهی به مردم گله دارم، به داد مردم برسید، دغدغه‌های رهبری را جدی بگیرید

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ضمن اشاره به فرمایشی از مولای متقیان اظهار داشت: به فکر زاد و توشه برای سفر آخرت باشید.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به ماه محرم‌الحرام افزود: آنچه که امروز محضر شما عرض می‌کنم این است که قرآن کریم همواره مورد آماج اتهامات، تهمت‌ها و هجمه دشمنان بوده و هست، این هجمه‌ها تا قیامت هم ادامه خواهد داشت، کفار و مشرکان که منطقی در برابر قرآن ندارند شروع به تهمت بی‌روا زدن به قرآن می‌کنند.

وی گفت: دقیقاً همین موضوع در برابر سیدالشهدا(ع) شکل می‌گیرد، منطق در برابر سیدالشهدا(ع) نبود، بنابراین همین اتهامات را به سیدالشهدا(ع) روا داشتند، به سیدالشهدا(ع) تهمت دروغگویی و کذاب بودن زدند، برای اینکه افکار عمومی جامعه را از عمق قیام عاشورا منحرف کنند، اتهام‌زنی پیش می‌گیرند.

حجت‌الاسلام محمودی عنوان کرد: نکته دوم آن است که کفار هنگام قرآن خواندن شلوغ می‌کردند، سر و صدا راه می‌انداختند تا صدای قرآن به گوش کسی نرسد، در روز عاشورا نیز سر و صدا راه انداختند تا صدای سید الشهدا(ع) به گوش کسی نرسد.

این مسئول با اشاره به تلاش تمام دشمنان در طول تاریخ برای نابود کردن قرآن و نیز منطق سیدالشهدا(ع) ادامه داد: خیلی سعی کردند قرآن را تضعیف کرده و آیات قران را به فراموشی بسپارند اما خدای قرآن، قرآن خود را حفظ می‌کند، دقیقاً همین کار را با سیدالشهدا(ع) انجام دادند، خواستند حسین(ع) را نابود کنند.

وی ادامه داد: اما نتوانستند با نور خدا مبارزه کنند، کجا هستند یزیدیان تاریخ که ببینند ماه محرم که می‌شود دل شیعیان و آزادی‌خواهان به سوی کربلا پر می‌کشد، هرگز نمی‌توانند نور سیدالشهدا(ع) را خاموش کنند، اما تلاش می‌کنند که هم نور قرآن و نور خدا را از جامعه ببرند هم نور اهل‌بیت و علی ابن ابیطالب(ع) را خاموش کنند.

* نمی‌توان قمه‌زنی را به‌عنوان یک مصداق از عزاداری مطرح کرد

حجت‌الاسلام محمودی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به هفته تربیت بدنی ادامه داد: به همین مناسبت قبل از خطبه‌ها مطالب خوبی ارائه شد، امروز امر به ورزش به تعبیر رهبری امر به معروف است، لازم می‌دانم از زحمات و خدمات عزیزانمان در عرصه ورزش تشکر کنم.

وی افزود: همانند گذشته توصیه می‌کنم در کنار توجه به موارد قهرمانی به موارد فرهنگی و اخلاقی نیز اهمیت لازم داده شود.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) اضافه کرد: امروز دشمن روی قمه‌زنی متمرکز شده و علیه شیعه از آن استفاده می‌کند، می‌آیند تصویر می‌گیرند، عکس می‌گیرند و پخش می‌کنند در دنیا، متاسفانه پدری روی سر فرزند چند ماهه خود قمه زده، عکس گرفته و پخش می‌کند، این‌ها ضربه به مکتب سیدالشهدا(ع) است.

این مسئول ادامه داد: امروز نمی‌توان قمه‌زنی را به عنوان یک مصداق از عزاداری مطرح کرد، عده‌ای هم در شبکه‌های ماهواره‌ای این امر را ترویج می‌کنند، موضوع دیگر لخت شدن در عزاداری است، هیچ فقیهی به این موضوع توصیه نکرده است.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به روضه‌خوانی‌های مستند گفت: پای منبرها افراد باسواد می‌نشینند، خدای نکرده روضه‌ای بی‌سند و نادرست نخوانیم که دچار تشکیک شود.

* عزاداری یکپارچه در عصر عاشورا با حضور تمام هیئات و مردم انقلابی ورامین

خطیب نماز جمعه ورامین روز جهانی نابینایان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئولان باید جهت اشتغال این عزیزان و ازدواج آن‌ها سعی و تلاش کنند، برای همه عزیزان نابینا آرزوی توفیق دارم.

حجت‌الاسلام محمودی با توجه به آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان ادامه داد: پیوند خانه و مدرسه بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد آیت‌الله مهدوی کنی و نیز سردار حرم حسین همدانی تصریح کرد: حضور این سردار در سوریه خنثی‌کننده بسیاری از توطئه‌های تکفیری‌ها بود، البته دشمن بداند راه همدانی‌ها و مهدوی کنی‌ها ادامه خواهد یافت.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به حضور هیئت در عاشورا گفت: در کنار این عزاداری‌های جزیره‌ای به یک عزاداری یکپارچه و باشکوه همت بگذارید، همه مبلغ و مروج بشوید که در کنار تمام این مساجد و تکیه‌ها یک عزاداری بزرگ جمعی برگزار شود، سال گذشته در عصر تاسوعا قدم موثری برداشته شد، امسال هم این مراسم باید باشکوه بیشتر برگزار شود، بنابراین جمعه آینده ساعت سه عصر مراسم عظیم و بزرگی برگزار شد، پای کار بیائید تا عزاداری باشکوهی در عصر تاسوعا برگزار شود.

حجت‌الاسلام محمودی تأکید کرد: باید هیئات ما با فرهنگ شهید و شهادت مأنوس باشند، جوانان با شهدای ما آشنا باشند، پیشنهاد می‌کنم در روز هشتم محرم که توسل به حضرت علی‌اکبر(ع) اسم و عکس چند تا از این شهدا را در هیئات ببرید، این شهدا راه شهدای کربلا را رفتند، در این مراسم از علی‌اکبرهای زمان تجلیل شود، بگذارید دشمنان که می‌خواهند ما را از شهدا دور کنند بدانند شهدا همواره در بین مردم زنده‌اند.

* انبار موشک‌های ایرانی در عمق ۵۰۰ متری زمین کاخ سفید را لرزاند

وی با اشاره به آزمایش موشک دوربرد عماد گفت: این موشک اولین موشک دوربرد ایرانی با قابلیت کنترل تا لحظه برخورد به مقصد است، نمایش انبار موشک‌های ایرانی در عمق ۵۰۰ متری زمین کاخ سفید را لرزانده است، اگر نظام اسلامی پای میز مذاکره بر سر برجام می‌نشیند هرگز دست از مبارزه با استکبار بر نمی‌دارد.

خطیب امروز جمعه ورامین افزود: رهبر انقلاب اسلامی شاگرد مکتب سید الشهدا(ع)، امام حسین(ع) اهل سازش با ظالم نبود، رهبری فرمودند، «مبارزه با آمریکا نه تنها منفعت ندارد بلکه ضررهای بی‌شماری نیز دارد و ملت ایران تا آخر در برابر آمریکا و اسرائیل ایستاده و خواهد ایستاد».

وی ادامه داد: آن خاخام کثیف یهودی فتوا می‌دهد که کشتن فلسطینی‌ها واجب است، ای ننگ بر حکام فاسد سعودی.

* از بی‌توجهی به مردم گله دارم/به داد مردم برسید

امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری و اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: مسئولان کشور همه مشکلات را به تحریم‌ها گره نزنند، از این استعدادها و فرصت‌ها استفاده کنید، از این تریبون رسماً گله می‌کنم اما گویا کسی نیست که بشنود یا پاسخگو باشد، از بی‌توجهی به مردم گله دارم، به داد مردم برسید، دغدغه‌های رهبری را جدی بگیرید.

وی گفت: گوش شنوایی در مسئولان برای رسیدگی به مشکلات مردم نیست.

ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.