خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ۷۰ درصد رانندگان سرویس مدارس ورامین را بانوان تشکیل می دهند/ طرح ساماندهی آغاز شد

۷۰ درصد رانندگان سرویس مدارس ورامین را بانوان تشکیل می دهند/ طرح ساماندهی آغاز شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ورامین از آغاز اجرای طرح ساماندهی سرویس مدارس در این شهرستان خبر داد .

سید حسن حسینی نسب گفت: طرح ساماندهی سرویس مدارس به منظور شناسایی افراد با صلاحیت و ارائه مجوز فعالیت به آنان در سطح شهرستان ورامین در حال اجراست و کلیه مدارس لازم است فقط از خودروهایی که از راهنمایی و رانندگی و تاکسیرانی مجوز دارند جهت ارائه سرویس به دانش آموزان استفاده کنند.

وی افزود: در اجرای این طرح آن دسته از افرادی که تمایل به انجام سرویس مدارس دارند لازم است تا به سازمان تاکسیرانی مراجعه و پس از دریافت احراز صلاحیت راننده از سوی پلیس راهور و اخذ معاینه فنی خودرو و بیمه شخص ثالث نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.
حسینی نسب اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۵۰ خودروی شخصی و تاکسی در اختیار سرویس مدارس بود که رانندگی ۷۰ درصد از این خودروها را بانوان ورامینی برعهده داشتند .
وی افزود: طبق دستورالعمل پلیس راهور، رانندگان متقاضی اجرای سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری باید از گواهینامه ب۲ برخوردار باشند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ورامین افزود: با توجه به کوتاهی مسیر تردد خودروها در داخل شهر ورامین و این که اکثر رانندگان سرویس ها را بانوان تشکیل می دهند ، به منظور همکاری با این افراد مقرر شد که رانندگان مسیرهای داخل شهر ، از داشتن گواهینامه ب۲ معاف شوند ولی رانندگان در مسیرهای طولانی ملزم به اخذ این گواهینامه می باشند.
وی تأکید کرد : پلیس راهور با قاطعیت با سرویس های غیر مجاز دانش آموزی که اقدام به جابجایی مسافر نمایند برخورد می کنند و در صورت مشاهده تکرار تخلف ، نسبت به توقیف خودرو اقدام خواهد کرد تا بتواند سلامت دانش آموزان را حفظ نمایند.
حسینی نسب اظهار امیدواری کرد در سایه همکاری آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی با سازمان تاکسیرانی ، زمینه برخورداری تمامی مدارس متقاضی از سرویس های دانش آموزی مجاز فراهم شود .

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.