خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » افزایش ۱۵ تا ۲۵درصدی کرایه تاکسی های ورامین/ احداث خطوط جدید تاکسی در ورامین/ راه اندازی تاکسی متر در ورامین تا پایان سال ۹۵

افزایش ۱۵ تا ۲۵درصدی کرایه تاکسی های ورامین/ احداث خطوط جدید تاکسی در ورامین/ راه اندازی تاکسی متر در ورامین تا پایان سال ۹۵

مدیر عامل تاکسیرانی ورامین گفت: سازمان تاکسیرانی یکی از سازمان هایی است که بیشتری فعالیت اجرایی را در سطح شهرستان انجام می دهد اما از دید مسئولین پنهان مانده است ولی این سازمان از ابعاد مختلف حساس می باشد.

 taxi

سید حسن حسینی نسب مدیرعامل تاکسیرانی ورامین گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۶۰۰دستگاه تاکسی در ۳۲ خط تاکسیرانی در سطح شهرستان ورامین در حال خدمت رسانی به مردم هستند و مهمترین خطی که طی ۱۵ گذشته توانستیم آن را احداث کنیم خط مترو- ری- ورامین بوده است.

وی تصریح کرد: قبلاً ایستگاه مترو ری- ورامین در ایستگاه جوانمرد قصاب بود که ایستگاه بعد از شهرری محسوب می شود که برای مسافرانی که قصد سفر به شهر تهران را داشتند مشکلات مختلفی از جمله شلوغی واگن قطار را به همراه داشت که به هماهنگی های انجام شده بین فرمانداری های ورامین و ری، این خط به مترو شهرری انتقال پیدا کرد.

حسینی نسب یکی از مهمترین فعالیت های زمان تصدی خود را انتقال این خط دانست و اظهار کرد: روزانه حدود ده هزار مسافر در این خط جابه جا می شوند که در ابتدای کار با کمبود خودرو مواجه بودیم که ۱۲۰ دستگاه تاکسی به این خط اضافه کردیم که امروز ۳۰۰ دستگاه تاکسی در این خط پرتردد مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل تاکسیرانی ورامین بیان کرد: افتتاح این خط و ایستگاه باعث شد که بسیاری از مشکلات ما حل شود زیرا قبل از آن راننده های شخصی در این خط به جابه جایی مسافر می پرداختند که مزاحمت برای مسافران و ایجاد اغتشاش را نیز داشتند که به یاری خدا این مشکل برطرف شد ولی کار بسیار سخت و دشواری بود.

وی خاطر نشان کرد: دومین خط تاکسیرانی احداث شده خط ورامین- شهرک شقایق است که به مناسبت نیمه شعبان افتتاحیه آن با حضور مسئولین برگزار شد که تاکسی های ما قبلاً از میدان امام خمینی(ره) تا بیمارستان مفتح می رفتند ولی امروز این تاکسی ها تا شهرک شقایق نیز ادامه مسیر خواهند داد که باعث رضایت بیشتر شهروندان شده است.

حسینی نسب در خصوص برنامه های در حال اجرا نیز گفت: در نظر داریم خط تاکسیرانی میدان امام خمینی(ره) تا خیرآباد را راه اندازی کنیم که این تاکسی ها با نرخ هزار تومان مسافران را تا منطقه خیرآباد برسانند.

مدیرعامل تاکسیرانی ورامین اظهار کرد: در هفته های گذشته خط جدید مترو ری- میدان رازی افتتاح شد که شهروندان منطقه جنوب و غرب ورامین نیازی نیست تا میدان امام خمینی(ره) آمده و از آنجا تا ایستگاه مترو ری ادامه مسیر دهند، بلکه تاکسی های میدان رازی آنها را تا مترو ری خواهند رساند.

وی افزود: به یاری خدا توانستیم مشکلات قدیمی و چندین ساله شهرک مدرس و روستای خورین را برطرف کنیم و با ایجاد ایستگاه تاکسی بسیاری از آن مشکلات کم شده است.

حسینی نسب خاطر نشان کرد: مبنی کار ما این است که بتوانیم خدمات تاکسی رانی را در کل شهر داشته باشیم تا مشکلاتی شهروندان را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل تاکسیرانی ورامین در خصوص جابه جایی ایستگاه های تاکسی از اطراف میدان امام خمینی(ره) نیز گفت: از سال گذشته بحث پایانه های ورودی و خروجی شهر را شروع کرده ایم که هماهنگی هایی نیز با شهرداری و شورای شهر نیز انجام شده است تا مشکل دیرینه شهر ورامین که همان ترافیک میدان امام خمینی(ره) است برطرف شود.

وی افزود: متاسفانه با توجه به افزایش جمعیت و خودرو، در خیابان های منتهی به میدان امام خمینی(ره)، افزایش معبر را نداشته ایم که باید این را نیز در نظر داشته باشیم که این افزایش معبر عبور و مرور مستلزم هزینه بسیار زیاد میلیاردی است.

حسینی نسب در خصوص خطوط گردشی تاکسی نیز گفت: فعالیت های مختلف تاکسیرانی از جمله تاکسی گردشی به صورت مداوم در حال پیگیری و اجرا است ولی اجرای تمام اینها مستلزم مسائل زیربنایی است که نمونه آن خارج شدن بعضی مراکز مانند مراکز خرید به بیرون شهر است.

وی ادامه داد: بعضی مسیرهای ما مانند شهرک ولیعصر(عج) مسافر زیادی ندارد که خط اختصاصی برای آن قرار دهیم و این به دلیل عدم استقبال شهروندان از این خطوط تاکسیرانی است.

مدیرعامل تاکسیرانی ورامین گفت: اگر مسئولین شهرستان ویژگی های خاصی را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم آنها را به راننده تاکسی خطوط خاص مانند شهرک ولیعصر(عج) قرار دهیم، این آمادگی را داریم که بتوانیم این خطوط را نیز راه اندازی کنیم زیرا از نظر اجرای کار مشکل نداریم ولی نیازمند پشتیبانی مسئولین هستیم.

حسینی نسب در خصوص خط تاکسی قرچک، ورامین نیز گفت: در حال حاضر در این خط بالغ بر ۲۰۰ دستگاه تاکسی از طرف تاکسیرانی ورامین در حال فعالیت هستند و تاکسیرانی قرچک نیز تعداد تاکسی در این خط مشغول به فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: سازمانهایی مانند فرمانداری و راهور نیروی انتظامی باید با ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به فعالیت های خود ادامه دهیم به این شکل که راهور با راننده های شخصی متخلف برخورد کند یا اینکه فرماندار که رئیس شورای سازمان تاکسیرانی نیز می باشد می تواند از تاکسی ها حمایت کند.

مدیرعامل تاکسیرانی در خصوص افزایش قیمت تاکسی ها نیز گفت: در ورامین ما دو نوع مسیر برون شهری و درون شهری داریم که برای مسیرهای درون شهری، قیمت های پیشنهادی خود را به شورای شهر اعلام می کنیم که بعد از کارشناسی های انجام شده و تصویب در صحن علنی شورا، قیمت نهایی به فرمانداری ارسال می گردد.

حسینی نسب ادامه داد: در خصوص خطوط برون شهری، قیمت های پیشنهادی مستقیم به فرمانداری ارائه می شود که بعد از گذراندن مراحل قانونی، آن را اجرایی می کنیم.

وی بیان کرد: امسال بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت برای خطوط درون شهری را داشته ایم ولی خطوط برون شهری منتهی به تهران این افزایش قیمت بیشتر بوده است زیرا قیمت های اعلام شده توسط تهران خیلی بیشتر از قیمت های اعلام شده توسط ما بود که این باعث به وجود آمدن تنش بود که مجبور شدیم این قیمت ها را به یکدیگر نزدیک کنیم.

مدیر عامل تاکسیرانی ورامین ادامه داد: برای این دو خط تاکسی مترو- ورامین نیز بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت کرایه را در نظر گرفته ایم تا این نرخ ها به یکدیگر نزدیکتر شود.

وی ادامه داد: بعد از تک نرخی کردن قیمت بنزین، مشکلاتی برای تاکسی ها به وجود آمد به این شکل که تاکسی با خودروی معمولی یکی شده است و این باعث تنش در کشور شده است ولی خوشبختانه این مشکل را ما در ورامین نداشته ایم.

حسینی نسب خاطر نشان کرد: سازمان تاکسیرانی یکی از سازمان هایی است که بیشتری فعالیت اجرایی را در سطح شهرستان انجام می دهد اما از دید مسئولین پنهان مانده است ولی این سازمان از ابعاد مختلف حساس می باشد.

مدیر عامل تاکسیرانی بیان کرد: یکی از برنامه هایی که در نظر داریم تا آن را اجرایی کنیم هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی ورامین است که در نتیجه آن افزایش بازرسی، صدور کارت هوشمند راننده تاکسی، تاکسی مترها و موارد دیگر باعث افزایش رضایت مسافران و شهروندان خواهد شد.

وی ادامه داد: این قول را می دهیم که اگر مسئولین شهرستان حمایت های لازم را داشته باشند می توانیم فعالیت هایی مانند صدور دفترچه هوشمند و تاکسی متر را تا پایان سال ۹۵ به نتیجه برسانیم.

حسینی نسب افزود: ائمه اطهار تاکید کردند که خدمت به مردم عبادت است، بنا بر این بنده و تمام پرسنل تاکسیرانی ورامین اولین اولیت را تکریم ارباب رجوع و بعد از آن خدمت به مردم قرار داده ایم و به این یقین رسیده ایم که پاداشمان را از خدا خواهیم گرفت.

ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.