خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » پنجمین سال تشکیل نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران در ورامین/ راه اندازی ۲۶ معاونت و پلیس تخصصی/ فرمانده جدید، معارفه شد

پنجمین سال تشکیل نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران در ورامین/ راه اندازی ۲۶ معاونت و پلیس تخصصی/ فرمانده جدید، معارفه شد

به گزارش ورامین سیتی، صبح یکشنبه مراسم تودیع سردار سیروس فتحی فرمانده سابق نیروی انتظامی شرق استان تهران و معارفه سرهنگ عبدالرضا ناظری با حضور سردار اسکندر مومنی جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مسئولان استانی و منطقه ای برگزار شد.

در این مراسم سردار سیروس فتحی فرمانده سابق نیروی انتظامی شرق استان تهران با تشریح فعالیت های چهار ساله خود اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های نیروی انتظامی شرق استان تهران طی سال های اخیر، ارتقای ساختار این نیرو بود.

ساختار سازی مناسب در نیروی انتظامی شرق استان تهران

وی افزود: تلاش های لازم برای ارتقای ساختار نیروی انتظامی شرق استان تهران انجام گرفت و در نهایت ۲۶ معاونت و پلیس تخصصی در این منطقه مستقر شد.

فتحی ادامه داد: نیروی انتظامی شرق استان تهران هفت شهرستان ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را تحت پوشش قرار می دهد که از لحاظ تراکم جمعیتی و گستردگی قابل توجه است.

سردار فتحی کراپ شده

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی شرق استان تهران از زمان استقرار در این منطقه توانست در کاهش جرائم و افزایش امنیت قدم های موثری بردارد که رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس نشان دهنده این موضوع است.

عملکرد سردار فتحی شایسته تقدیر است

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به برکات استقرار نیروی انتظامی شرق استان تهران در ورامین اظهار داشت: استقرار فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران به درخواست امام جمعه و مسئولان وقت ورامین انجام شد.

وی افزود: مسئولان نیروی انتظامی نیز با کار کارشناسی به این موضوع رسیدند که نیاز منطقه، استقرار فرماندهی نیروی انتظامی مستقل است و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادند.

محمودی ادامه داد: حضور بیش از دو میلیون نفر جمعیت در شرق استان تهران نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت های عظیم این منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقدیر از تلاش های سردار فتحی فرمانده سابق نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: آمارها نشان می دهد که سردار فتحی با مدیریت جهادی و تلاش خستگی ناپذیر، توانست امکانات مناسبی را در منظقه شرق استان تهران برای گسترش و ارتقای امنیت ایجاد کند.

زمین یگان ویژه امداد نیروی انتظامی شرق استان تهران تأمین شود

محمودی اضافه کرد: سردار فتحی توانست با تعامل مثبت و سازنده با مسئولان شهرستان های شرق استان تهران به موفقیت های کنونی برسد که شایسته تقدیر و سپاس است.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: یکی از کارهای ارزشمندی که در دوران فرماندهی سردار فتحی در منطقه شرق استان تهران انجام شد، تهیه زمین فرماندهی این نیرو بود که باید همین امر برای استقرار یگان ویژه امداد شرق استان تهران نیز عملیاتی شود.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی، متذکر شد: فرهنگ این دیار، فرهنگ مردانگی و ایستادگی است به طوری که در سال ۴۲، مردمان این دیار با حرکت تاریخی خود قیام ۱۵ خرداد را رقم زدند.

حجت الاسلام محمودی کراپ شده

افتخار نیروی انتظامی سربازی ولایت است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران یادآور شد: سردار فتحی با عملکرد خود نشان داد که متعصب به دیار ۱۵ خرداد است و بدون تردید مانند یک نیروی بومی، متعصبانه برای ارتقای امنیت منطقه تلاش کرد.

وی با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی گفت: نیروی انتظامی افتخار می کند که سرباز ولایت است و مأموران نیروی انتظامی افتخار دارند که زیر نظر ولایت حرکت کرده و منویات رهبری را اجرایی می کنند.

دولت نگاه ویژه ای به شرق استان تهران داشته باشد

محمودی گفت: باید مأموران نیروی انتظامی همواره برای تحقق منویات رهبری تلاش کنند و اجازه ندهند که مقام معظم رهبری در مباحث اجتماعی و فرهنگی ناراحتی و نگرانی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به استاندار تهران تأکید کرد: هم اکنون مجموعه هایی در منطقه هستند که جایگاه استانی دارند اما ساختار آن شهرستانی است به همین خاطر باید دولت یازدهم نگاه ویژه ای به شرق استان تهران داشته باشد.

صدا و سیمای مستقل برای شهرستان های استان تهران راه اندازی شود

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: صدا و سیمای شهرستان های استان تهران، مصوبه دولت قبل و ابلاغ دولت فعلی را دارد و امروز این منطقه برای انجام مأموریت های خود، نیازمند صدا و سیمای مستقل است.

وی متذکر شد: همانطور که از تشکیل استان البرز، نظام اسلامی ضرر نکرد، باید دولت توجه ویژه ای به شرق استان تهران کند و ساختار اجرایی آن را ارتقا دهد.

در ادامه این مراسم سردار مجرد، حکم انتصاب سرهنگ ناظری را که از سوی سردار اشتری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر شده بود، قرائت کرد.

همچنین لوح تقدیری به پاس تلاش های چندین ساله سردار فتحی در فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران با امضای سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به فرمانده سابق نیروی انتظامی شرق استان تهران اهدا شد.

سید حسین هاشمی استاندار تهران در مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شرق استان تهران در ورامین با اشاره به ظرفیت های موجود در شرق استان تهران اظهار داشت: جمعیت بالغ بر دو میلیون نفری شرق استان تهران از برخی استان های کشور بیشتر است.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش های سردار فتحی در فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران افزود: توفیقاتی که در نیروی انتظامی شرق استان تهران به دست آمده حاصل همراهی مردم با پلیس بوده است.

کسب رتبه سوم رضایتمندی مردم توسط نیروی انتظامی شرق استان تهران

استاندار تهران با اشاره به رضایتمندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: نیروی انتظامی شرق استان تهران در موضوع رضایتمندی مردمی، رتبه سوم را در کشور کسب کرد.

وی اضافه کرد: مردم زمانی احساس امنیت و آرامش می کنند که در کنار پلیس این حس را به دست آورند به همین خاطر کسب رتبه سوم رضایتمندی مردم توسط نیروی انتظامی شرق استان تهران قابل تقدیر و تحسین است.

هاشمی عنوان کرد: گزارش عملکردی که امروز سردار فتحی ارائه کردند، منطبق با واقعیت هایی بود که در حوزه امنیتی و انتظامی شرق استان تهران رخ داد.

وی یکی از ویژگی های سردار فتحی را عمل گرا بودن وی عنوان کرد و گفت: سردار فتحی در دوران فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران نشان داد که کم سخن می گوید اما فعالیت های بسیاری در مجموعه انتظامی منطقه مدیریت می کرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: مردم همواره در کنار رهبری توانسته اند برهه های حساس انقلاب اسلامی را پشت سر بگذارند که نمونه آن در هشت سال دفاع مقدس قابل مشاهده بود.

وی تأکید کرد: استکبار جهانی تمام تلاش خود را انجام داده تا با تحریم های ظالمانه، ایستادگی و استقامت مردم را در هم بشکند اما به هدف خود نرسید و به شکست در این عرصه اعتراف کرد.

امنیت استان تهران با ۱۳ میلیون جمعیت بی نظیر است

هاشمی یادآور شد: بدون توجه به نتیجه برجام باید توجه داشت که مذاکره شش قدرت جهانی با جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده پیروزی اراده ملت ایران است.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع امنیتی استان تهران اظهار داشت: امنیت استان تهران با ۱۳ میلیون جمعیت بی نظیر است و این مهم با همدلی و اعتماد به یکدیگر و کمک نیروی انتظامی محقق شده است.

در حالی امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری، مراسم تودیع اولین فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران برگزار می شود که سردار سیروس فتحی پس از چهار سال فرماندهی این نیرو، توانست کارنامه قابل قبولی را از خود به یادگار بگذارد.

در سال ۹۰ و با دستور سردار احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با پیگیری و مطالبه چندین ساله مردم و مسئولان، فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران تشکیل شد.

تا قبل از این تاریخ تمامی شهرستان های استان تهران تحت حوزه استحفاظی نیروی انتظامی استان تهران بودند اما از سال ۹۰، نیروی انتظامی ویژه شرق و غرب استان تهران با هدف خدمت رسانی گسترده تر به شهروندان تشکیل شد.

بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش نیروی انتظامی شرق استان تهران

نیروی انتظامی شرق استان تهران، هفت شهرستان ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه و پردیس را تحت پوشش قرار می دهد که نشان دهنده اهمیت فعالیت این نیرو در حوزه های امنیتی و انتظامی است.

بر اساس آخرین آمارها بیش از دو میلیون نفر در حوزه استحفاظی نیروی انتظامی شرق استان تهران قرار دارند که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را هموطنان ایرانی و بیش از ۶۵۰ هزار نفر را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

حضور صدها هزار تبعه خارجی در شرق استان تهران

حضور صدها هزار نفر از اتباع خارجی فرصت ها و تهدیدهای فراوانی را پیش روی نیروی انتظامی شرق استان تهران قرار داد و این فرماندهی را به یکی از حساس ترین فرماندهی های نیروی انتظامی کشور در این بخش تبدیل کرد.

به هر ترتیب نیروی انتظامی شرق استان تهران در زمره مناطق پرتراکم و وسیع کشور است اما عملکرد این نیرو طی سال های پس از تشکیل، نشان دهنده موفقیت های به دست آمده در این عرصه است.

تعامل با رسانه ها یکی از ویژگی های نیروی انتظامی شرق استان تهران

نیروی انتظامی شرق استان تهران از زمان تشکیل تاکنون تعامل خوبی با اصحاب رسانه و خبرنگاران داشت و توانست موفقیت های کسب شده را در میان مردم به خوبی منعکس کند.

شرق استان تهران

کسب رتبه های برتر اطلاع رسانی در بررسی های پلیس در مقاطع زمانی مختلف، نشان دهنده تعامل مثبت نیروی انتظامی شرق استان تهران با اصحاب رسانه است.

راه اندازی ۲۶ پلیس و معاونت تخصصی در شرق استان تهران

یکی از موفقیت های نیروی انتظامی شرق استان تهران و فرماندهی آن، راه اندازی ۲۶ پلیس و معاونت تخصصی در این منطقه است به طوری که امروز بسیاری از امور مربوط به پلیس در همین مناطق انجام می شود.

بدون تردید، تغییر و ارتقای ساختار پلیس یکی از موفقیت های سردار فتحی اولین فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران است که برای همیشه به یادگار ماند.

تأمین زمین نیروی انتظامی شرق استان تهران

شاید یکی از موضوعات مهم و جنجالی سال های اخیر در شهرستان ورامین، تأمین زمین برای ساخت فرماندهی و معاونت های نیروی انتظامی شرق استان تهران بود و کار تا بدانجا پیش رفت که حتی برخی گمانه زنی ها از انتقال فرماندهی نیروی انتظامی از ورامین حکایت داشت.

در این میان فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران توانست با رایزنی و تعامل سازنده با مسئولان، این امتیاز مهم را در دیار ۱۵ خرداد حفظ کند.

شرق استان تهران

سردار سیروس فتحی پس از چهار سال فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران و در حالی که امروز مراسم تودیع وی برگزار می شود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ارتقای ساختار نیروی انتظامی شرق استان تهران یکی از برنامه هایی بود که به صورت جدی در چهار سال اخیر دنبال شد.

وی افزود: نیروی انتظامی شرق استان تهران از لحاظ تراکم جمعیتی و گستردگی جغرافیایی دارای جایگاه مهمی است به همین خاطر برای تأمین امنیت در این حوزه باید ساختارهای نیروی انتظامی ارتقا پیدا می کرد.

تقدیم بیش از ۱۱۸ شهید در نیروی انتظامی شرق استان تهران

فتحی با اشاره به تقدیم بیش از ۱۱۸ شهید در نیروی انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: نیروی انتظامی شرق استان تهران بیش از ۱۱۸ شهید، ۲۴۸ جانباز  و ۱۴۰ آزاده را برای ارتقای امنیت تقدیم کرده است.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای استقرار پلیس های تخصصی در شرق استان تهران گفت: یکی از اقداماتی که در طی چهار سال اخیر با جدیت پیگیری شد، راه اندازی معاونت ها و پلیس های تخصصی در نیروی انتظامی شرق استان تهران بود.

فتحی گفت: با تلاش های انجام شده بیش از ۲۶ معاونت و پلیس تخصصی در شرق استان تهران مستقر شدند که نقش مهمی را در گسترش و تأمین امنیت در منطقه ایفا کردند.

کاهش حجم تردد مردم به تهران با گسترش خدمات نیروی انتظامی در شرق استان تهران

شرق استان تهران

وی افزود: یکی از برنامه هایی که از سوی نیروی انتظامی شرق استان تهران پیگیری و دنبال شد، تلاش برای کاهش سفرهای مردم شرق استان تهران برای پیگیری امور اداری خود به پایتخت بود.

فتحی ادامه داد: امروز با تلاش های انجام شده فعالیت های مربوط به گذرنامه، نظام وظیفه، گواهینامه و بسیاری از خدمات دیگر در منطقه انجام می شود و همین امر میزان تردد مردم به تهران را کاهش داد.

وی افزایش ضریب امنیتی در شرق استان تهران را یکی دیگر از توفیقات نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: با گسترش فعالیت های نیروی انتظامی و استقرار پلیس های تخصصی، میزان کشفیات نیروی انتظامی در بخش های مختلف نظیر سرقت، مشروبات الکلی، قاچاق مواد مخدر و غیره رشد قابل ملاحظه داشت.

فتحی افزود: همچنین میزان جرائم خشن نیز در شرق استان تهران کاهش چشمگیری را نشان داد که رضایتمندی مردم را به همراه داشت.

منبع: مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.