خانه » اخبار و رویدادها » بررسی برجام توسط مجلس جزء قوانین است/ پذیرفته نیست اگر حکمی برای شخصی صادر می‌شود مرثیه‌سرایی کنند/ از دستگاه قضایی می‌خواهیم با هر فرد خطاکاری متعلق به هر خانواده‌ای باشد مطابق قانون برخورد کند

بررسی برجام توسط مجلس جزء قوانین است/ پذیرفته نیست اگر حکمی برای شخصی صادر می‌شود مرثیه‌سرایی کنند/ از دستگاه قضایی می‌خواهیم با هر فرد خطاکاری متعلق به هر خانواده‌ای باشد مطابق قانون برخورد کند

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین اظهار داشت: آموزش علم همواره مورد توجه ویژه اسلام بوده است، علم و آموزش انسان هم حد و مرز ندارد، باید در زمینه‌های علمی جلو برویم و پیشرفت کنیم که بحمدالله به برکت نظام و انقلاب اسلامی به‌ دست آوردیم.

امام جمعه موقت ورامین، تفکر را بالاترین عبادات دانست و ادامه داد: ما امروز در عرصه علوم پزشکی، علوم هسته‌ای، جراحی‌ها، علوم فضایی و … در خاورمیانه که هیچ، در دنیا با قدرت‌های برتر دنیا رقابت دارد، علم قدرت خواهد داد.

حلقه‌های صالحین صرف ارائه گزارش نیست/هدف حلقه‌های صالحین فراموش نشود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه همه علوم محترم هستند، ادامه داد: البته ما علوم ممنوعه و حرام هم داریم که فعلاً بحث ما نیست، در علومی که مورد نیاز جامعه است ورود کنید، امروز دشمن برای رسیدن به اهداف منحط خود سعی در ایجاد شبهات دارد و همه ما نیاز به مجلس علم و دانش داریم.

محمودی با تقدیر از پیشرفت حلقه‌های صالحین اضافه کرد: باید حلقه‌های صالحین را جدی گرفت، اگر گفته می‌شود حلقه صالحین صرف ارائه گزارش نیست، هدف ارتباط با مسجد و اماکن دینی و نیز پاسخگویی به شبهات احتمالی جوان است، به آموزش و پاسخگویی مسائل دینی اهمیت دهیم و هدف‌ها نباید فراموش شود.

این مسئول تبیین کرد: برخی علوم هستند که ندانستن آن‌ها زیانی به جایی نمی‌رساند و دانستن آن هم سود چندانی ندارد، برخی علوم نه به درد دنیا می‌خورد و نه آخرت، بنابراین یک دانشجو در انتخاب رشته، یک هنرمند در انتخاب هنر و … باید دقت فراوانی کنند، دنبال علمی باشیم که برای جامعه نفع داشته باشد.

وی عنوان داشت: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) فرمودند «بهترین آموختنی‌ها برای جوانان و نوجوانان چیزهایی است که در بزرگسالی به آن نیازمند می‌شوند.»

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) می‌فرمایند «در یادگیری دانش بر یکدیگر پیشی گیرید. به خدا سوگند یک حدیث درباره حلال و حرام که از شخص راستگویی فراگیرید از دنیا و طلا و نقره آن بهتر است».

اختلاط جنسیتی در دانشگاه‌ها ظلم به دانشجویان است

حجت‌الاسلام محمودی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با بیان انتقاد از اختلاط‌های جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: یکی از محرمات اختلاط زن و مرد، محرم و نامحرم به هر بهانه است، یکی از این موارد مراکز فرهنگی و هنری و کلاس‌های دانشجویی است، اختلاط جوانان را در معرض نگاه آلوده قرار می‌دهد، در نظام آموزشی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، پسرها و دخترها جدا هستند اما با کمال تأسف در دانشگاه‌ها، مختلط هستند.

این مسئول یادآور شد: اختلاط جنسیتی ظلم به دانشجویان است، مراقب باشید، از مسئولان بخواهید و مسئولان هم به این وظیفه عامل باشند.

دولت، قانون حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر را اجرا کند

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با اشاره به تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: گستره شفاعت حضرت معصومه (س) بر ما مخفی است، به برکت حرم این بانو شیعه عالم‌گیر شده است، علمای شیعه خاصه امام خمینی (ره) به برکت این حرم نورانی توانستند انقلاب اسلامی را برپا و هدایت کنند و باید قدردان این حرم باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه به روز دختر که همزمان با روز ولادت آن حضرت است اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند «هیچ خانه‌ای نیست که در آن دختران باشند، جز اینکه هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان بر آن فرود می‌آید و دیدار فرشتگان از خانه قطع نمی‌شود و هر روز و شب برای پدر آنان عبادت یک سال را می‌نویسند.»

خطیب نماز جمعه ورامین با اشاره به رسالت دختران افزود: ستاره‌های هالیوود، هرزه‌های ماهواره و منحرفان اخلاقی الگوهای خوبی برای دختران مسلمان نیستند، برهنگی نشانه تمدن و فرهنگ نیست که اگر چنین بود حیوانات متمدن‌تر بودند، الگوی دختران ما حضرت فاطمه معصومه (س) است، مسئولان جامعه هم اجازه ندهند عناصر بی‌هویت، دختران ما را به بیراهه ببرند.

محمودی ادامه داد: اساساً دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای همین وضع شده که جامعه احساس تکلیف کند، همین جا از عدم اجرای قانون حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر از دولت می‌خواهیم در اجرای این قانون بهانه‌گیری را کنار بگذارد و تعلل نکند.

گرامیداشت ورود آزادگان به میهن

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به در پیش بودن سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی گفت: آزادگان شکنجه شدند اما صلابت خود را از دست ندادند.

وی با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ادامه داد: شهر ما میزبان بیش از ۴۰ امامزاده است که باید این موضوع را قدردان بود و مسئولان امر نسبت به آباد نگاه داشتن آن‌ها همت بگمارند.

عمده دلیل سقوط دولت مصدق فاصله گرفتن از آیت‌الله کاشانی بود

محمودی در ادامه به کودتای ننگین آمریکایی ـ انگلیسی ۲۸ مرداد اشاره کرد و افزود: دولت مصدق را ساقط کرده و شاه را بازگرداندند، دو نکته را لازم می‌بینم به‌عنوان عبرت جریان ۲۸ مرداد عرض کنم، نکته اول اینکه آنچه سقوط دولت مصدق را رقم زد بی‌توجهی دولت به روحانیت بود.

وی اضافه کرد: آیت‌الله کاشانی حامی مصدق بود، محققان و مورخان منصف معتقدند که ملی شدن صنعت نفت نتیجه مبارزات و مجاهدت‌های آیت‌الله کاشانی بود، این سند در تاریخ ثبت است که چند روز قبل از کودتای ۲۸ مرداد مرحوم آیت‌الله کاشانی نامه‌ای به مصدق می‌نویسد و به او می‌گوید قرائن چنین کی گوید که می‌خواهند علیه شما کودتا کنند، مصدق در یک نیم خط پاسخ می‌دهد که «اینجانب مستحضر به پشتیبانی ملت ایران هستم»، عمده دلیل سقوط دولت مصدق فاصله گرفتن از آیت‌الله کاشانی بود.

خطیب جمعه ورامین گفت: مصدق با بی‌اعتنایی کامل با مرحوم آیت‌الله کاشانی برخورد کرد و نتیجه آن شد که چند روز بعد ریختند در خانه مصدق و وی را بردند و شاه بازگشت و دوباره حکومت ننگین طاغوت ادامه یافت.

برخی می‌خواهند برای جلب اعتماد آمریکایی‌ها شعار «مرگ بر آمریکا» را حذف کنند

وی افزود: نکته دوم آنکه آن روز هنوز مردم ما آن رشد و بینش و بصیرت را نداشتند که باید زیر پرچم چه کسانی قرار بگیرند، آن روز محوریت با ولایت نبود و مردم را از مسیر اجتهاد و ولایت فقیه دور کردند و کودتای آمریکایی ـ انگلیسی رقم خورد، ملت بداند آمریکا و انگلیس هرگز دلسوز ملت ایران نبودند، هرکس به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اعتماد کند ساده‌لوح است.

خطیب جمعه ورامین گفت: برخی می‌خواهند برای جلب اعتماد آمریکایی‌ها شعار «مرگ بر آمریکا» را حذف کنند در حالی که شعار «مرگ بر آمریکا» ذکر هر نماز ما است و هرگز حذف نخواهد شد.

برخی عناصر ساده‌لوح سیاسی می‌خواهند آمریکا را تطهیر کنند

وی ادامه داد: برخی عناصر ساده‌لوح سیاسی می‌خواهند آمریکا را تطهیر کنند، بروید اندیشه‌های امام در باب استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا و انگلیس را ببینید، جنایات امروز گروهک تروریستی داعش را ببینید، جنایات رژیم آل‌سعود در یمن و دفاع از رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی به دست آمریکایی‌ها رخ می‌دهد.

محمودی با اشاره به سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه عنوان کرد: درود بر حزب‌الله لبنان و سید مقاومت که در جنگ ۳۳ روزه که امروز سالروز آن پیروزی بزرگ است پوزه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به خاک مالیدند.

دستگاه قضایی با فرد خاطی از هر خانواده‌ای باشد به شدت برخورد کند/برخی در برابر قانون جو سازی و فتنه‌سازی می‌کنند

وی سپس به جوسازی برخی افراد در برابر قانون اشاره کرد و گفت: همه باید در برابر قانون تسلیم باشیم، همه قوا باید در برابر احکام قضایی تسلیم باشند، بررسی برجام توسط مجلس جزو قوانین است، پذیرفته نیست اگر حکمی برای شخصی صادر می‌شود مرثیه‌سرایی کنند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تبیین کرد: زمانی که حکمی توسط دستگاه قضایی صادر می‌شود برخی رسانه‌های زنجیره‌ای های و هوی می‌کنند، خیر، همه در برابر قانون یکسان هستند، حالا که دستگاه قضایی مجرمان را مجازات می‌کند برخی جوسازی می‌کنند، گویا دنبال فتنه‌انگیزی دیگری هستند، ما از دستگاه قضایی نظام اسلامی می‌خواهیم با هر فرد خطاکاری متعلق به هر خانواده‌ای باشد مطابق قانون برخورد کند.

—————————-

واکنش روزنامه زنجیری اصلاح طلب به اجرای حکم یک مفسد اقتصادی

http://www.rajanews.com/sites/default/files/content/images/story/94-05/21/sgasdfs.png

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.