خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: برخورد قاطع دستگاه قضا با مهدی هاشمی مسیر مبارزه با فساد را آسان تر کرد

نقوی: برخورد قاطع دستگاه قضا با مهدی هاشمی مسیر مبارزه با فساد را آسان تر کرد

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: برخورد دستگاه قضا با مهدی هاشمی مسیر مبارزه با فساد را برای دستگاه قضا هموار کرد.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مهدی هاشمی، گفت: قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مجرمی به نام مهدی هاشمی مردم را امیدوار کرد و موجب شد اعتماد عمومی در جامعه افزایش پیدا کند که قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی ایران با کسی تعارف ندارد.

وی افزود: این اقدام دستگاه قضا جمله معروف قانون اساسی که «همه در برابر قانون یکسان هستند» را به منصه ظهور گذاشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: برخورد با دانه درشتها همیشه با فشار و لابی گریهای متعدد مواجه است، اما دستگاه قضا نشان داد که تحت تاثیر این فشارها قرار نمی گیرد.

نقوی حسینی گفت: مجرمین همیشه بعد از محکومیت داد و فریاد می کنند که حکم ظالمانه است، این رفتار مشترک همه محکومان است، مهدی هاشمی هم یک مجرم است و استثنایی ندارد، از این رو بعد از اعلام حکم، جار و جنجال کرده و آن را غیرعادلانه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این حکم عادلانه است و دستگاه قضا نشان داد که تحت تاثیر فشارهای گروهی و جناحی قرار نمی گیرد، با دانه درشت‌ترین افراد هم به طور قانونی برخورد می کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ورود مهدی هاشمی به زندان نشانه آن است که دستگاه قضا در عمل هم قاطع برخورد می کند و به دنبال فضاسازی رسانه‌ای نیست.

نقوی حسینی با بیان اینکه فساد اقتصادی امروز یکی از موضوعاتی است که نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: هر از گاهی مسئله فساد اقتصادی در دستگاه‌های دولتی دیده می شود که برخورد قاطع قوه قضائیه برای سایرین در دستگاههای مختلف الگویی خواهد شد که هیچ فردی در هیچ جایگاهی از دید قانون مصون نیست و هر وقت مجرم شناخته شود، شک نکند که با وی برخورد قانونی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: برخورد قاطع دستگاه قضا با مهدی هاشمی مسیر مبارزه با فساد را آسانتر کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.