خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » تعطیلی کارخانه قند و بی تدبیری ادامه دارد

تعطیلی کارخانه قند و بی تدبیری ادامه دارد

وضعیت کارخانه قند ورامین و بیکار شدن صدها کارگر این شهرستان به یکی از مهمترین موضوعات این شهرستان بدل شده است.

وضعیت کارخانه قند شهرستان ورامین و بیکار شدن صدها کارگر این شهرستان، در اواخر سال گذشته و در اوایل امسال به یکی از مهمترین موضوعات این شهرستان بدل شد.

کارگران کارخانه قند ورامین در طول چند ماه گذشته بارها اعتراض خود را به گوش مسئولان اجرایی رسانده و خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر وضعیت خود شده اند.

تعطیلی کارخانه قند ورامین ادامه دارد

بدون تردید کارخانه قند شهرستان ورامین به عنوان هویت اقتصادی این منطقه محسوب و به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی این دیار شناخته می شود و امروز بیش از چندماه از تعطیلی این مرکز مهم اقتصادی ورامین می گذرد.

برخی کارگران کارخانه قند ورامین در فرودین ماه امسال اظهار داشتند: مسئولان کارخانه قند ورامین اعلام کرده اند کسانی که استخدام این کارخانه هستند به سر کار بازمی گردند اما کسانی که قراردادی بوده و حتی بیش از ده سال سابقه فعالیت در کارخانه را دارند باید زیر نظر بیمه بیکاری بروند.

کارخانه قند

سردرگمی چندماهه کارگران کارخانه قند ورامین

یکی از کارگران در پاسخ به این سوال که چه تعداد کارگر قراردادی در کارخانه قند ورامین مشغود بوده اند بیان داشت: بر اساس آمار، حدود سیصد کارگر قراردادی در کارخانه قند ورامین مشغول هستند و انتظار می رود که به این کارگران توجه جدی تر صورت بگیرد.

بازنشستگی تعدادی از کارگران کارخانه قند ورامین

حال پس از گذشت چند ماه هنوز وضعیت کارخانه قند ورامین مشخص نیست اما برخی تلاش ها برای بازنشسته کردن کارگران و مشخص شدن وضعیت آنان حکایت دارد.

طبق گزارشات دریافتی خبرنگار مهر، چند کارگر کارخانه قند ورامین توانستند بازنشسته شده و از مزایا و حقوق بازنشستگی برخوردار شوند.

یکی از کارگران کارخانه قند ورامین که نخواست نامش منتشر شود و طی ماه های پس از تعطیلی کارخانه قند ورامین بازنشسته شده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنده بیش از ۲۵ سال سابقه کار در کارخانه قند ورامین داشتم و پس از تعطیلی این کارخانه و با تلاش های انجام شده بازنشسته شدم.

کارخانه قند ورامین فعلا تولید ندارد

فرامرز تاجیک معاون فرماندار ورامین نیز درباره آخرین وضعیت کارگران کارخانه قند ورامین گفت: پیگیری های خوبی با سازمان تأمین اجتماعی انجام شده تا زمینه بازنشسته شدن کارگران این کارخانه فراهم شود.

وی افزود: با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز جلسات و هماهنگی هایی صورت گرفته تا زمینه تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای کارخانه قند ورامین فراهم شود.

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا اکنون کارخانه قند ورامین تولید دارد، ادامه داد: هنوز به علت عدم وجود مواد اولیه، کارخانه قند ورامین تولید ندارد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.