خانه » اخبار و رویدادها » بازگشایی کارخانه قند ورامین پس از ماه ها تعطیلی/ رئیس هیئت مدیره: نماینده شهرستان در مجلس حمایت قاطع کردند که توانستیم سهمیه واردات را بگیرم

بازگشایی کارخانه قند ورامین پس از ماه ها تعطیلی/ رئیس هیئت مدیره: نماینده شهرستان در مجلس حمایت قاطع کردند که توانستیم سهمیه واردات را بگیرم

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/11/IMG_32131.gif

به گزارش ورامین سیتی، بعد از ماه ها تعطیلی، کارخانه قند ورامین مجدداً آغاز به کار کرد.

 کارخانه قند ورامین پیش از ظهر امروز شنبه(۲۳/۸/۹۴) کارخانه قند ورامین با حضور دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولین کارخانه قند ورامین آغاز به کار کرد.

این کارخانه ماه ها به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل و کارگران آن بیکار شده بودند که امروز دوباره آغاز به کار کرد.

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/11/IMG_32361.gif

رئیس هیئت مدیره کارخانه قند ورامین گفت: مسئولین محترم فرمانداری و دیگر مسئولین شهرستان کمال همکاری را با ما داشته اند و سنگ اندازی نکردند ولی نماینده شهرستان در مجلس حمایت قاطع کردند که توانستیم سهمیه واردات را بگیرم.

 مجیدی رئیس هیئت مدیره کارخانه قند ورامین گفت: حدود یازده ماه بود که کارخانه قند ورامین غیر فعال شده بود که خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفت در این مدت تنها دو ماه حقوق معوقه داشتیم که امروز تمام بدهی های گذشته به کارگران پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: طی روزهای گذشته ۶۸ نفر از نیروهای کارخانه بازنشسته شده اند و طی دو ماه آینده نیز حدود ۶۰ نفر دیگر از کارگران که شرایط را دارا هستند باز نشست خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره کارخانه قند ورامین تصریح کرد: در حال حاضر تولیدات کارخانه قند ورامین مربوط به وزارت بازرگانی می باشد که شکر مورد نظر آنها را تسویه کرده و کارمزد آن را دریافت می کنیم.

مجیدی اظهار کرد: اگر دولت اجازه اجرای طرح های مورد نظر ما را بدهد، می توانیم شکر سفید را صادر کنیم و از این طریق نیز ۲۸ کارخانه تولید شکر دیگر کشور نیز فعال می شوند.

رئیس هیئت مدیره کارخانه قند ورامین بیان کرد: تقریباً‌ تمام مسئولین مربوط به فعالیت های ما برای راه اندازی مجدد این کارخانه تلاش کردند ولی آقای دکتر نقوی نهایت همکاری را با ما داشتند و حمایت بسیار خوبی از ما کردند.

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/11/IMG_32901.gif

وی ادامه داد: مسئولین محترم فرمانداری و دیگر مسئولین شهرستان کمال همکاری را با ما داشته اند و سنگ اندازی نکردند ولی نماینده شهرستان در مجلس حمایت قاطع کردند که توانستیم سهمیه واردات را بگیرم.

مجیدی اظهار کرد: طبق سهمیه بندی های موجود، ۸۶ هزار تن شکر خام سهمیه کارخانه قند ورامین که در حال حاضر ۱۰هزار تن آن به کارخانه ارسال شده است و مابقی آن نیز طی شش ماه آینده برای کارخانه قند ورامین ارسال خواهد شد.

سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز به کار مجدد کارخانه قند ورامین گفت: کارخانه قند ورامین جز هویت شهرستان حساب می شود.

نقوی اظهار کرد: کارخانه قند یک شرکت است که در دنیا و کشور بسیار شناخته شده است ولی فراض و نشیب های اقتصادی که همه دوستان در جریان هستند چند ماهی اختلال در کار کارخانه به وجود آورد.

نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا ضمن بیان اینکه تحریم های ظالمانه که واقعاً‌حق مردم و ملت ایران نبود بر ما تحمیل شد گفت: امروز همه مجامع دنیا آمده اند و دیده اند که تمام ادعاهای آنها پوچ بوده است.

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/11/IMG_32451.gif

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ایران اسلامی جز کارهای علمی فعالیت دیگری نداشته ایم که این حقایق برای مجامع بین المللی مشخص شده است.

وی تصریح کرد: فکر می کنیم بعد از بیانات رهبری و اجرای درست آنها در خصوص طرح اجرای برجام، شرایط اقتصادی ما بهتر شود و منتظر تحولات نوینی در خصوص ارتباط با کشورهای دیگر باشیم.

سخنگوی کمیسیون وژه بررسی برجام خاطر نشان کرد: به دلیل موانع قانونی امکان واردات محصول اولیه کارخانه قند را نداشته ایم و از سوی دیگر نیز مشکلات اقتصادی بسیاری وجود داشت تا جایی که کارگران و خانواده های آنها علی رقم دریافت نکردن چند ماهه حقوق، صبر کردند.

نقوی در پایان گفت: از کارگران زحمتکش که این مدت صبر و حوصله کردند و دستخوش جوسازی هایی که صورت می گرفت نشدند و همچنین از مسئولین کارخانه تقدیر و تشکر می کنم و از اینکه دوباره محصولات این کارخانه وارد بازار شده است بسیار خوشحالیم.

http://varaminema.ir/wp-content/uploads/2015/11/IMG_32871.gif

 

ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.