خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: بعد از روی کار آمدن دولت جدید، مترو با مشکلاتی روبرو شد/ خیانت شهرداری و شورای شهر به یک میلیون شهروند؟/ کارخانه قند در دوران اصلاحات با قیمت خیلی خیلی پایین تر از قیمت واقعی با تسهیلات مختلف واگذار شد

نقوی: بعد از روی کار آمدن دولت جدید، مترو با مشکلاتی روبرو شد/ خیانت شهرداری و شورای شهر به یک میلیون شهروند؟/ کارخانه قند در دوران اصلاحات با قیمت خیلی خیلی پایین تر از قیمت واقعی با تسهیلات مختلف واگذار شد

به گزارش ورامین سیتی، دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در کنقرانس مطبوعاتی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص مشکلات مترو ورامین گفت: در دولت دوم آقای احمدی نژاد این پروژه از راه آهن گرفته شد و به مترو تحویل داده شد.

وی پس از بیان اینکه دولت دهم سه فعالیت بسیار بزرگ انجام داد که هر دولتی نمی تواند این کار را انجام دهد که اولین آن تغییر ماهیت این پروژه بود.

نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا ادامه داد: دومین اقدام دولت یازدهم این بود که در جدول بودجه سالانه، دستگاه مجری عوض شد و مصوب هم شد که مترو در حریم راه آهن احداث شود زیرا مشکلات بسیاری در خصوص معارض داشتیم و سومین فعالیت نیز این بود که ۱۵ میلیارد بودجه به این پروژه تخصیص داده شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مترو دو مشکل دارد که اولین این است که باید با راه آهن مبارزه کند زیرا راه آهن می گوید که این پروژه برای ما است و دولت قبل کار غیر قانونی انجام داده است.

نقوی افزود: شرکت مترو و راه آهن جلسات مختلفی از نظر فنی و تخصصی برگزار کرده اند تا طرح بدون مشکلی تبیین شده است و مسائل فنی در نظر گرفته شده است و هیچ مشکل فنی به حریم راه آهن وارد نیست زیرا کارشناسان راه آهن آن را تایید کرده اند.

نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا خاطر نشان کرد: جبهه دیگر مشکلات مترو درگیری با نقطه نظرات مسئولین شهرستان ها است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مترو کار خود را بعد از مصوبه دولت شروع کرد به خصوص در سال ۹۲ بود که پیمانکار خوبی را انتخاب شد، ولی بعد از روی کار آمدن دولت جدید مترو با مشکلاتی روبرو شد و از سوی دیگر نیز در شهرستان ها مشکلات مختلفی پیش آمد.

نقوی افزود: شورا شهر و شهرداری ورامین زمین ایستگاه مترو را در اختیار شرکت مترو قرار نداده است و از سوی دیگر نیز میانه اجرای پل امام رضا(ع)، شهرداری ورامین طرحی را داده است تا بر روی پل امام رضا(ع) اجرایی شود.

وی پس از بیان اینکه مسئول مترو تهران اعلام کرده است تا هر طرحی که به نفع مردم هست با هر هزینه ای اجرا شود بیان کرد: خیال باطلی است که بگوییم فعالیت هایی که باعث کند شدن و توقف اجرای مترو می شود به دلیل مسائل انتخابات نمایندگی مجلس است.

نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا ادامه داد: از سوی دیگر اگر شهرداری و شورای شهر ورامین با این دلایل جلوی این پروژه را بگیرد به یک میلیون شهروند خیانت کرده اند و من فکر نمی کنم که اینگونه باشد ولی اگر اینگونه باشد خیانت به مردم است.

وی در خصوص خروج خط راه آهن گفت: طرح جامع شهری را شورا و شهرداری هر شهر آماده کرده و آن را تصویب می کنند، اما این را باید در نظر داشته باشیم که مسئولین شرکت راه آهن از طرح خروج راه آهن از شهر ورامین هیچ اطلاعی ندارد، از سوی دیگر نیز راه آهن می گوید اگر توان اینکار را دارید ما مشکلی نداریم ولی باید توجه داشته باشیم که اجرای این پروژه با بودجه ای که شهرداری ورامین دارد بالغ بر ۱۰۰ سال طول می کشد البته در حالی که هیچ فعالیت عمرانی انجام نشود.

نقوی حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص مشکلات به وجود آمده برای کارخانه قند ورامین نیز گفت: کارخانه قند ورامین جز هویت شهرستان ما است تا جایی که بخشی از منطقه شهری شهر ورامین را با نام کارخانه قند می شناسند و افراد زیادی نیز طی سال های گذشته در این کارخانه کار کرده و بازنشسته شده اند که خود من هم سه سال تابستان ها در آن کار کرده ام ولی متاسفانه در دوران اصلاحات با قیمت خیلی خیلی پاینتر از قیمت واقعی آن هم با تسهیلات مختلف آن را واگذار کردند.

وی پس از بیان اینکه تا به امروز فقط به جهت منافع کارگران تلاش های مختلفی انجام داده ام تصریح کرد: مجلس ورود شکر خام را در ۶ ماه اول سال آن هم بعد از طی مجوز قانونی تصویب کرده است ولی برای ۶ ماه دوم سال به دلیل حمایت از محصولات کشاورزی داخل کشور اجازه نداده است.

نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا ضمن بیان اینکه صاحبان کارخانه باید در ۶ ماه اول به اندازه ۱۲ ماه وارد کنند اظهار کرد: آقایان سرمایه دار که فقط به منافع خود فکر می کنند آمده اند ۶ ماه اول شکر را وارد کرده و آن را فروخته اند و امروز می گویند که به چه دلیل باید سرمایه خود را انبار کنیم و آن را فروخته اند و این باعث اتمام شکر شده است.

نقوی تصریح کرد: دولت هم مجوز واردات نمی دهد از سوی دیگر نیز صاحبان کارخانه امروز ۴۰۰ کارگر را در خط مقدم قرار داده است و می گوید که کارگران بیکار می شوند از سوی دیگر نمی گوید که من تخلف کرده ام.

نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا افزود: با وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت جلساتی داشته ایم و اعلام کرده ایم که کارگران ما مشکل دارند جلساتی را نیز طی روزهای آینده داریم که اگر وزیر بخواهند کار قانونی کند و مجوز واردات را به ما ندهد نمی توانیم خرده ای به او بگیریم.

وی ضمن انتقاد از شورای تامین شهرستان ورامین گفت: از مسئولین شهرستان انتظار دارم برای حفظ منافع کارگران در مقابل سو استفاده کننده ها بایستند زیرا جمعیت زیادی از این کارخانه درآمد دارند پس شورای تامین در مقابل این مشکلات بایستند.

نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در خصوص راه های ارتباطی شهرستان های منطقه گفت: نمی گوییم که وضعیت راه های فعلی مناسبت و کافی است ولی زمانی که مقایسه می کنیم باید بگوییم که منطقه غرب استان تهران ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و ۴ راه مواصلاتی دارد ولی در منطقه جنوب شرق استان تهران ۷۰۰ هزار نفر داریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با همه این احوال دولت دهم هزینه ۵ میلیاردی برای آماده کردن مسیر دوم منطقه پرداخت کرد ولی اعلام کرد که بخش خصوصی این مسیر را بسازد و عوارض آن را نیز بگیرد که هنوز هیچ شرکتی این را قبول نکرده است.

منبع: ورامین ما

یک نظر

  1. باسلام و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه

    کلیپ “اشک غربت” ویدئویی فاخر از گروه آل یاسین ورامین هست که در ایام فاطمیه ۱۳۹۳ و در سوگواره کوچه های بنی هاشم(ع) (شهر ورامین) فیلمبرداری و تدوین شده است . ان شاالله این اثر مورد رضایت دوستداران قرآن و اهل بیت(سلام الله علیهما) و خانوم حضرت زهرا سلام الله علیها قرار بگیره .

    همچنین کلیپ اجرای زنده این اثر را در شبکه جهانی جام جم می توانید مشاهده نمائید .

    شاعر : غلامرضا سازگار
    آهنگ : سید سعید هاشمی
    تنظیم : کمیل وزیری
    کارگردان : محمد تاجیک

    http://aleyasingroup.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.