خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » تجمع کارگران کارخانه قند ورامین مقابل فرمانداری ورامین

تجمع کارگران کارخانه قند ورامین مقابل فرمانداری ورامین

ظهر دیروز کارگران  کارخانه قند شهرستان ورامین به دلیل عدم شروع فعالیت مجدد این کارخانه و نامشخص بودن وضعیتشان، با حضور مقابل فرمانداری ورامین خواستار مشخص شدن وضعیتشان شدند.

برخی کارگران کارخانه قند ورامین اظهار داشتند: مسئولان کارخانه قند ورامین اعلام کرده اند کسانی که استخدام این کارخانه هستند به سر کار بازمی گردند اما کسانی که قراردادی بوده و حتی بیش از ده سال سابقه فعالیت در کارخانه را دارند باید زیر نظر بیمه بیکاری بروند.

این کارگران در پاسخ به سوال خبرنگار که چه تعداد کارگر قراردادی در کارخانه قند ورامین مشغود بوده اند بیان داشتند: بر اساس آمار، حدود سیصد کارگر قراردادی در کارخانه قند ورامین مشغول هستند و انتظار می رود که به این کارگران توجه جدی تر صورت بگیرد.

گفتنی است کارگران کارخانه قند ورامین به دو بخش استخدامی و قراردادی تقسیم می شوند که کارگران استخدامی نیز به دو بخش کارگران استخدامی که در آستانه بازنشستگی هستند و کارگران استخدامی که با بازنشستگی فاصله دارند و قسمت دیگر کارگران نیز قراردادی هستند که بیشترین مشکل را نیز کارگران قراردادی دارند.

کارخانه قند ورامین با قدمتی ۶۰ ساله یکی از ارکان مهم اقتصادی شهرستان ورامین محسوب می شود که نقش مهمی در اشتغالزایی مردم منطقه ایفا کرده است.

پس از فراز و نشیبهای بسیاری که کارخانه داشته، در آخرین اقدام به دلیل آنچه مدیران کارخانه قند ورامین کمبود مواد اولیه برای تولید قند عنوان کرذند، کارخانه تعطیل و بیش از ۴۰۰ کارگر با سابقه های چندین ساله بیکار شدند .

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.