خانه » اخبار و رویدادها » دکتر نقوی: استیضاح کنندگان دلایل منطقی و مستدل برای استیضاح فانی دارند/به عملکرد وزیر آموزش و پرورش اعتراض داریم/اظهارات سخنگوی دولت درباره استیضاح غیر مسئولانه بود

دکتر نقوی: استیضاح کنندگان دلایل منطقی و مستدل برای استیضاح فانی دارند/به عملکرد وزیر آموزش و پرورش اعتراض داریم/اظهارات سخنگوی دولت درباره استیضاح غیر مسئولانه بود

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش یک استیضاح سیاسی و از روی منافع شخصی و گروهی نیست بلکه این استیضاح به عملکرد فانی بازمی گردد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بحث های مختلف درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: استیضاح فانی نه یک استیضاح سیاسی و نه یک اقدام مصلحت جویانه است و برای منافع شخص و یا گروهی نیز انجام نمی گیرد.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که عملکرد فانی در آموزش و پرورش قابل قبول نیست، افزود: استیضاح وزیر آموزش و پرورش یک استیضاح عملکردی است و به عملکرد وی در ارتقای جایگاه و شأن معلمان و سطح درآمدی آنان باز می گردد.

به لحاظ کارکردی به عملکرد وزیر آموزش و پرورش اعتراض داریم

وی ادامه داد: به لحاظ کارکردی به عملکرد وزیر کنونی آموزش و پرورش اعتراض داریم زیرا معتقدیم که این وزارتخانه مهم نیازمند مدیری توانمند، فعال و پرتلاش تر است تا بتواند مشکلات فرهنگیان را کاهش دهد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، فانی را کارشناسی توانمند در حوزه آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: فانی معلوم کارشناسی با سابقه و توانمند در آموزش و پرورش می باشد اما این بدان معنا نیست که هر کس کارشناس خوبی بود بتواند وزیر خوبی نیز باشد.

استیضاح کنندگان دلایل منطقی و مستدل برای استیضاح فانی دارند

این مسئول عنوان کرد: موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در قالب و چارچوب کشمکش دنبال نکردیم بلکه استیضاح کنندگان با ارائه اعداد و ارقام و بیان مستدل و منطقی بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش تأکید دارند.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به مطرح شدن استیضاح وزیر اموزش و پرورش در روز چهارشنبه آینده گفت: در این روز، استیضاح کنندگان توضیحات خود را می دهند و نمایندگان نیز در این باره تصمیم گیری می کنند اما ما وظیفه داریم به رسالت خود در قبال فرهنگیان عمل کنیم.

اظهارات سخنگوی دولت درباره استیضاح غیر مسئولانه بود

نقوی حسینی با انتقاد شدید از اظهارت اخیر سخنگوی دولت درباره روند استیضاح در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنگوی دولت اظهارات غیرمسئولانه ای را درباره روند استیضاح در مجلس شورای اسلامی بیان کرد به طوری که اعلام داشته که مجلس در سال آخر خود تعداد سوالات و استیضاح از وزرا را افزایش داده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که در سال گذشته وزیر علوم و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی استیضاح شد و نمایندگان به ادامه فعالیت وی رأی ندادند و به رییس جمهور نیز اعلام کردیم که اگر ویژگی های مورد نظر رعایت نشود، مجلس به وزرای پیشنهادی بعدی نیز رأی نخواهد داد.

یک نظر

  1. استیضاح که مطالبه یک خانواده یک میلیونی بود پس چه شد؟
    آقای نقوی شما که وکیل همه نیستید که اینگونه صحبت می کنید؟
    برخی از مشکلات ساختاریه.
    لطفا کمی به اظهار نظرها، موضع گیری های مسئولانه خود درباره مسائل مختلف و مقایسه آنها با نتایج رخ داده در این مدت اخیر فکر کنید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.