خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » نقوی: به بحث فروش سربازی انتقادات جدی وارد است/ برخی اقدامات سطح زندگی معلمان را کاهش خواهد داد

نقوی: به بحث فروش سربازی انتقادات جدی وارد است/ برخی اقدامات سطح زندگی معلمان را کاهش خواهد داد

سید حسین نقوی حسینی  در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن موضوع فروش سربازی و چگونگی طرح آن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موضوع در لایحه بودجه سال ۹۴ به عنوان یکی از بندهای درآمدی دولت مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مطرح کنندگان این موضوع بر این باورند افرادی که در سال های دور غایب شده و اکثر آنان نیز متأهل و خانواده دار هستند، تکلیفشان روشن شود.

به بحث فروش سربازی انتقادات جدی وارد است

وی با اشاره به انتقاد برخی جوانان که دو سال از عمر خود را در سربازی سپری کرده اند، ادامه داد: خیلی از کسانی که دوسال از عمر خود را گذاشته و برای کشور انجام وظیفه کردند نسبت به فروش سربازی به شدت انتقاد دارند و برخی نیز بر این باور هستند که با گذاشتن این بند در لایحه بودجه، افراد تشویق می شوند که غیبت بیشتری را انجام دهند.

نقوی حسینی اضافه کرد: به بحث فروش سربازی انتقادات جدی وارد است چرا که انگیزه جوانان را کاهش می دهد به همین خاطر در زمان بررسی لایحه بودجه، موضوع حذف این بند مطرح خواهد شد و موافقان و مخالفان در این باره نظر خواهند داد و در نهایت تصمیم گیری لازم صورت می گیرد.

فرهنگیان جامعه ما نگران فرزندان و بهداشت و درمان و مسکن خود هستند

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره مشکلات اخیر فرهنگیان اظهار داشت: جامعه بزرگ فرهنگیان، رسالت سنگینی را در آماده سازی آینده سازان کشور بر عهده دارند که این رسالت بسیار سنگین بوده است.

نقوی حسینی افزود: معلمان کشور با دلسوزی و عاشقانه و به صورت گمنام از شیره جان خود هزینه کرده تا به رسالت خود در تربیت آینده سازان کشور عمل کنند و این جامعه ایثارگر و عاشق انتظار دارد در مقدمات زندگی خود با مشکل مواجه نباشد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: فرهنگیان جامعه ما نگران فرزندان و بهداشت و درمان و مسکن خود هستند و حتی در تأمین نیازهای مصرفی خود در برخی مواقع مانده اند و حقیقتا با این حقوق سطح پایین نمی توان اولیات زندگی را تأمین کرد.

برخی طرح های موجود سطح زندگی فرهنگیان را کاهش می دهد

وی اضافه کرد: جامعه فرهنگیان انتظار دارند اقدامات و طرح هایی از سوی آموزش و پرورش عملیاتی شود تا این قشر دلسوز در تأمین اولیات زندگی خود دغدغه نداشته باشد و حقیقتا فرهنگیان کشور انتظار زندگی بالاتر از سطح معمولی را ندارند.

نقوی حسینی یادآور شد: متأسفانه طرح هایی که در آموزش و پرورش اجرایی و عملیاتی می شود خلاف این انتظارات را نشان می دهد و حتی برخی اقدامات سطح زندگی معلمان را کاهش خواهد داد، به عنوان مثال تا سال گذشته معلمان ابتدایی بالای ۲۰ سال سابقه کار، ۴ ساعت از ساعت کاری آنان کاسته می شد و آموزش و پرورش به آنان حق الزحمه و حق التدریس پرداخت می کرد تا این قشر دلگرم شوند اما امسال این چهار ساعت را حذف و به معلم اعلام کردند که یک روز مدرسه نیاید و این موضوع خلاف روند توجه به زندگی فرهنگیان است

بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۳ نزدیک ۳۰ درصد افزایش داشت

رییس مجمع نمایندگان استان تهران تأکید کرد: امروز صندوق ذخیره فرهنگیان با چندین میلیارد سرمایه نقدی و غیر نقدی چه سود و درآمدی برای فرهنگیان به همراه دارد و باید مسئولان امر پاسخ دهند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۳، سهم آموزش و پرورش را نسبت به سال ۹۲ نزدیک ۳۰ درصد افزایش داد یعنی بودجه این وزارتخانه از ۱۶ هزار میلیارد به ۲۱ هزار میلیارد و پانصد میلیون افزایش پیدا کرد اما باید این سوال را پرسید که این افزایش چه تأثیری را بر روی معلمان، مدارس  و در دریافتی حقوق فرهنگیان گذاشت

مهر

یک نظر

  1. با تشکر فراوان از سخنان بسیار ارزشمند دکتر نقوی و دفاعیات و خدماتشان به محرومین و مردم منطقه نیز دلسوزیشان به عموم ملت بزرگ ایران برایشان آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون از درگاه خداوند منان می کنم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.