خانه » اخبار و رویدادها » نماینده ورامین: مخالف استانی شدن انتخابات هستم/ اگر انتخابات به صورت استانی برگزار شود، شهرستان ها و مناطق دورافتاده به بوته فراموشی سپرده می شوند

نماینده ورامین: مخالف استانی شدن انتخابات هستم/ اگر انتخابات به صورت استانی برگزار شود، شهرستان ها و مناطق دورافتاده به بوته فراموشی سپرده می شوند

naghavi varamincity

رییس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: اگر انتخابات به صورت استانی برگزار شود، شهرستان ها و مناطق دورافتاده به بوته فراموشی سپرده می شوند و کسی نیست که پروژه ها و طرح ها را در این مناطق دنبال کند.

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به مطرح شدن طرح استانی شدن انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون دو مرحله را پشت سر گذاشته است.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: ابتدا نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح استانی شدن انتخابات مجلس را به تصویب رساندند اما هنوز به محتوای آن رأی ندادند به همین خاطر هنوز محتوای این طرح در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است.

وی ادامه داد: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان مجلس درخواست تغییر دستورکار را به دلیل آنکه طرح های فراوانی در دستور کار مجلس قرار داشت را دادند تا این طرح زودتر از موعد مقرر مورد بررسی قرار گیرد که با موافقت نمایندگان مجلس قرار شد طرح استانی شدن انتخابات مجلس، زودتر در صحن علنی مطرح گردد.

نقوی حسینی اضافه کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای معایب و نواقصی است به طوری که استانی شدن انتخابات باعث می شود تا نمایندگان بیش از گذشته به وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون بپردازند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا با اشاره به این نکته که مخالف استانی شدن انتخابات مجلس است گفت: اگر انتخابات به صورت استانی برگزار شود، شهرستان ها و مناطق دورافتاده به بوته فراموشی سپرده می شوند و کسی نیست که پروژه ها و طرح ها را در این مناطق دنبال کند.

وی یادآور شد: هنوز نمی توان فضای مجلس را برای رأی دادن به طرح استانی شدن انتخابات مجلس پیش بینی کرد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.