خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت ورامین: هر توافقی که بر خلاف منویات رهبری باشد از نظر ملت ایران مطرود بوده و هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت/متاسفیم برای برخی یاران دیروز امام که راه را گم کردند

امام جمعه موقت ورامین: هر توافقی که بر خلاف منویات رهبری باشد از نظر ملت ایران مطرود بوده و هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت/متاسفیم برای برخی یاران دیروز امام که راه را گم کردند

mahmoodi-varamincity

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا قلب را پاکیزه و روح را جلا می‌بخشد.

وی سپس در ادامه با اشاره به نیمه شعبان و سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت به تشریح نکات و برنامه‌های امام عصر(عج) پرداخت و عنوان کرد: یکی از برنامه‌های امام زمان(عج) امر به معروف و نهی از منکر و برنامه دیگر مبارزه با کذب، افترا و از بین برنده مفاسد است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: نکته سوم این که امام جواد(ع) در روایتی از پیامبر(ص) فرمودند یکی از برنامه‌های جدی امام عصر(عج) اجرای حدود الهی است»، فلسفه حدود الهی در جامعه اسلامی جلوگیری از منکرات است، مظاهر علنی گناه جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: نکته چهارم اجرای عدالت قضایی است، امروز خدا به ما توفیق داده به‌عنوان سرباز امام زمان(عج)  مبارزه با فساد است، رهبری فرمودند با فساد مبارزه عملی کنید، در برخورد با مفسد تسریع کنید، این‌ها از لوازم حکومت اسلامی است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: امام عصر(عج) در برخورد با فساد هیچ‌گونه مماشاتی نخواهند داشت.

صندوق‌های قرض‌الحسنه فقط به میزان حقوق و کرایه‌ای که پرداخت می‌کنند می‌توانند کارمزد بگیرند

وی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به یک مسئله شرعی در باب نهی از منکر بزرگ‌ترها گفت: آنچه که در فتاوای علمای عظام و مراجع است این است که امر به معروف و نهی از منکر سن نمی‌شناسد، فرزند وظیفه دارد اگر پدر منکری مرتکب شد با رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر و با حفظ حرمت امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: نکته دوم تکرار امر به معروف و نهی از منکر تا زمانی است که احتمال می‌دهید موعظه شما اثر کند، تا جایی که امید دارید که نهی از منکر از گناه جلوگیری کند آن را تکرار کنید.

وی با تشکر از برگزاری مراسمات و  جشن‌های نیمه شعبان ادامه داد: برادران عزیز و خواهران گرانقدر با لهو و لعب نمی‌توان دل امام زمان(عج) را شاد کرد، نگذاریم افرادی یا ناآگاه یا فرصت‌طلب دل امام زمان(عج) را خون کنند، نباید اجازه داد با لهو و لعب و ساز و آواز دل امام زمان(عج) را رنجاند.

جلوگیری از تحریف شخصیت امام(ره)

امام جمعه موقت ورامین سپس با اشاره به سالروز ارتحال امام راحل گفت: فرمایشات رهبری در مرقد مطهر امام زنگ هشدار را به صدا در آورد، برخی در صدد تحریف آن شخصیت بزرگ هستند، رهبری فرمودند تحریف شخصیت‌ها به این است که ارکان اصلی فکری آن شخصیت بزرگ یا مجهول بماند یا غلط تفسیر شود.

وی تصریح کرد: براندازی نظام پوسیده و غلط پهلوی کار بزرگ امام(ره) بود، کار دوم امام ایجاد حکومت براساس اسلام بود که در کل تاریخ در جهان بی‌سابقه است، امام عظیم‌الشان حکومت اسلامی را برای اولین بار براساس اصل ولایت‌فقیه بنیان گذاشت.

این مسئول افزود: ضدیت با استکبار در سیره امام(ره) حرف اول را می‌زد، تمام گرفتاری‌ها از این ابرقدرت‌ها است، در قضایای گوناگون می‌بینیم که نمی‌شود به وعده‌های مستکبران اعتماد کرد، امام طرف‌دار جدی حمایت از مستضعفان بود، به مسئولان نسبت به خوی کاخ‌نشینی هشدار می‌داد.

وی اضافه کرد: امام فرمود «یک موی سر این کوخ‌نشینان و شهید داده‌ها به همه کاخ‌ها و کاخ‌نشینان جهان شرف دارد»، رهبری فرمودند «هرکس هر حرفی را که خود می‌پسندد به امام نسبت ندهد»، این چه حرفی است که امروز برخی‌ها گرفتند و هر حرفی را به امام نسبت می‌دهند.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی افزود: راه و خط امام همان است که خود امام فرمودند و لاغیر، از سوی دیگر امروز معیار اصلی خط امام و حجت شرعی برای این راه نورانی مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای است، ما متاسفیم برای برخی یاران دیروز امام که راه را گم کردند، متاسفیم که برخی مجلات و نشریات منتشر شده که راه را گم کرده است.

وی عنوان کرد: ملت ایران به هیچ شخص و گروهی اجازه تحریف و انحراف از راه امام را نخواهد داد.

این مسئول با اشاره به افکار امام افزود: یکی دیگر از مواردی که امام بر آن تکیه داشتند زنده نگهداشتن ایام‌الله است، یکی از این ایام‌الله ۱۵ خرداد است، آری اگر همایش برای ۱۵ خرداد می گذاریم و راهپیمایی می‌کنیم برای آن است که بدانیم چه بودیم و چه شدیم.

هر توافقی که بر خلاف منویات رهبری باشد از نظر ملت ایران مطرود بوده و هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت.

رئیس ستاد گرامیداشت مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان‌های استان تهران گفت: آمریکایی‌ها نفت این مملکت را می‌بردند و از ما حق توحش می‌گرفتند، اما امروز در یک طرف نشسته و با ۱+۵ قدرت جهانی مذاکره می‌کند و این نشان‌دهنده قدرت کشور ما است.

وی تصریح کرد: البته عرض کنم رهبر ما تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را حمایت کرده و حمایت می‌کند اما از آن‌ها می‌خواهد بر خطوط قرمز هسته‌ای پافشاری کند، همه دنیا بدانید هر توافقی که بر خلاف منویات رهبری باشد از نظر ملت ایران مطرود بوده و هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت.

این کشور به برکت خون شهدای مظلوم ۱۵ خرداد به عظمت رسیده است

حجت‌الاسلام محمودی تاکید کرد: این کشور تو سری خور بود اما به برکت خون شهدای مظلوم ۱۵ خرداد امروز به عظمت رسیده است، افتخار می‌کنیم در شهری نفس می‌کشیم که در عصر غربت اسلام فریاد «یا مرگ یا خمینی» سر دادند.

وی ادامه داد: درود بر ارواح پاک شهدایی که به کربلا اقتدا کردند، آری جوان و زن و مرد ورامینی در چنین شهری زندگی می‌کنید، مراقب باشید فرهنگ ولایت‌مداری حفظ شود، مسئولان این شهر وظیفه شما بسیار سنگین است، پاسدار آن باشید و نگذارید عده‌ای جاهل و فریب خورده اقداماتی ناپسند انجام دهند.

خطیب امروز جمعه ورامین عنوان کرد: جناب آقای حداد عادل این منطقه استعداد فراوانی دارد، اما این شهر در سایه تهران مورد ظلم قرار گرفته است، دست مسئولان ورامین در سایه تهران بسته است، اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری در ورامین قابل اجرا است.

وی در پایان با اشاره به مسائل منطقه گفت: خیانت آمریکایی‌ها بر ملل مظلوم را ببینید، این ملت مقاومت می‌کنند اما این فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی این ملت‌ها را پیروز خواهد کرد.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.