خانه » اخبار و رویدادها » مشکلات کارخانه قند حل نشد/ کارگرانی که فعلا بلاتکلیف مانده اند

مشکلات کارخانه قند حل نشد/ کارگرانی که فعلا بلاتکلیف مانده اند

به گزارش ورامین سیتی، مسئولان کارخانه قند ورامین طی یک ماه اخیر در جلسات متعدد با مسئولان شهرستان ورامین و استانداری تهران تأکید کردند که اگر مواد اولیه لازم برای تولیدات این کارخانه تأمین شود، کارگران فعالیت خود را از سر گرفته و کارخانه دوباره شروع به تولید می کند.

از طرف دیگر کارگران این کارخانه که بیش از یک ماه از بیکاری آنان می گذرد تلاش می کنند تا با برگزاری جلسات با مسئولان  از حق خود برای بازگشت به کار دفاع کرده و در آستانه عید به کار خود ادامه دهند.

مشکلات کارخانه قند ورامین به حدی شد که حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه این شهرستان از استاندار تهران خواست تا این موضوع را شخصا پیگیری کند.

سید حسین هاشمی نیز معاون برنامه ریزی خود را مأمور این موضوع کرد و وی نیز با برگزاری جلسات متعدد تلاش دارد تا مشکل کارخانه قند ورامین را هر چه سریعتر برطرف سازد.

مکاتبات لازم با مسئولا صورت گرفته است

کارگران کارخانه قند ورامین طی روزهای اخیر نیز با حضور در مقابل درب کارخانه قند خواستار حل سریعتر مشکل خود شدند.

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای حل مشکلات کارگران کارخانه قند ورامین اظهار داشت: در تلاش هستیم که مجوزهای لازم را برای واردات شکر مورد نیاز این کارخانه را دریافت کنیم اما با توجه به ممنوعیت این موضوع در شش ماهه دوم سال، این کار کمی سخت به نظر می رسد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: مکاتبات لازم با مسئولان مربوطه انجام و جلساتی نیز با کارگران و مسئولان کارخانه برگزار شده و امیدواریم هر چه سریعتر مشکب برطرف کرد.

هنوز نتیجه لازم به دست نیامده است

اکبر مجیدی عضو هیئت مدیره کارخانه قند ورامین نیز  با اشاره به پیگیری های مسئولان کارخانه قند برای حل سریعتر این مشکل اظهار داشت: مسئولان کارخانه قند ورامین تاکنون جلسات متعددی را برای حل این موضوع برگزاری کردند اما هنوز به نتیجه لازم نرسیده است.

عضو هیئت مدیره کارخانه قند ورامین افزود: جلسه ای در شورای تأمین استانداری تهران با حضور معاون استاندار برگزار شد و قرار است به زودی نیز نشستی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود و امیدواریم هرچه سریعتر با تأمین مواد اولیه لازم، فعالیت کارخانه از سر گرفته شود.

گفتنی است کارخانه قند ورامین در گذشته به صورت دولتی اداره می شد و بر اساس آن کارگران با امنیت شغلی بیشتری نسبت به امروز به فعالیت در این کارخانه می پرداختند اما در دولت اصلاحات، این مرکز مهم اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شد.

منبع: مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.