خانه » اخبار و رویدادها » اولین موسسه تخصصی آموزش مداحی در ورامین افتتاح شد

اولین موسسه تخصصی آموزش مداحی در ورامین افتتاح شد

اولین موسسه تخصصی آموزش مداحی با حضور مسئولان و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت، در ورامین افتتاح شد.

شامگاه یکشنبه مراسم افتتاح اولین موسسه آموزش مداحی شهرستان ورامین با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مدیران اجرایی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سالن آمفی تئاتر شهرداری ورامین برگزار شد.

در این مراسم که حاج محسن طاهری مداح اهل بیت عصمت و طهارت نیز حضور داشت، اولین موسسه آموزش مداحی شهرستان ورامین برای پرورش استعدادهای جدید و جوانان با انگیزه افتتاح و مسئولیت این موسسه که زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی ورامین فعالیت می کند به احمد صدرایی سپرده شد.

همچنین در حاشیه این مراسم، از سوی مسئولان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از حاج عبدالرضا میررجب و حاج ابوطالب رضایی دو مداح پیشکسوت شهرستان ورامین با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام رضا غلامی با اشاره به اهمیت افتتاح اولین موسسه آموزش تخصصی مداحی در ورامین اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین از گذشته به دنبال ساماندهی و آموزش مداحان نوجوان و جوان بود و قطعا تشکیل موسسه آموزش تخصصی مداحی در ورامین می تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری رساند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: امروز مداحان جوان و نوجوان زیادی در سطح شهرستان ورامین فعالیت می کنند که اگر آموزش صحیح و درست در زمینه های مختلف ببینند می توانند در زمینه فرهنگی اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی جلوگیری از انحرافات در مداحی را یکی از اهداف تشکیل موسسات تخصصی آموزش مداحی دانست و ادامه داد: قطعا با راه اندازی موسسه آموزش مداحی می توان با آموزش درست و صحیح اصول مداحی، از بسیاری انحرافات و بدعت ها جلوگیری کرد.

این مسئول با تأکید بر آمادگی اداره تبلیغات اسلامی ورامین برای راه اندازی موسسات دیگر آموزش مداحی در ورامین اضافه کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین از تشکیل موسسات آموزش مداحی در سطح شهرستان بویژه در بخش بانوان استقبال می کند و آمادگی حمایت از فعالان این عرصه را دارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با تأکید بر این نکته که باید با انحرافات و آسیب های موجود در مداحی مبارزه کرد گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جامعه مداحان سخنان مهمی را بیان فرمودند که باید مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، این سخنان را به عنوان محور کارهای خود قرار دهند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با تأکید بر این نکته که اسلام هیچگاه مداح سکولار را نمی خواهد، گفت: مداح باید با انتخاب اشعار مناسب در زمینه های مختلف آگاهی بخشی کند.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.