خانه » اخبار و رویدادها » دشمن به دنبال انحراف در مداحی است/ یک مداح موفق باید با کتاب، انس داشته باشد

دشمن به دنبال انحراف در مداحی است/ یک مداح موفق باید با کتاب، انس داشته باشد

صبح امروز و همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، همایش ذاکران و مداحان شهرستان ورامین با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام رضا غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی و فعالان عرصه مداحی شهرستان در اداره تبلیغات اسلامی ورامین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید محسن محمودی در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: ایام دهه فجر یادآور پیروزی ملت ایران بر ظلم و ستم و استقرار حکومتی بر پایه آموزه های قرآن کریم و سیره اهلبیت عصمت و طهارت است.

دشمن به دنبال ایجاد انحراف در مسائل مذهبی است

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان های استان تهران افزود: ایران، کشور اهل بیت است به همین خاطر باید سیره و روش ائمه معصومین در زندگی ملت ایران به عنوان بزرگان و اسوه های دین اسلام، ساری و جاری باشد.

وی نقش مداحان را در گسترش فرهنگ ناب اسلامی در جامعه بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: امروز مداحان در خط مقدم گسترش فرهنگ ناب اسلامی و سیره اهلبیت قرار دارند و باید ذاکرین نسبت به جایگاه خود حساس باشند.

محمودی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی سرمایه گذاری گسترده ای برای انحراف در مسائل دینی و مذهبی کرده اند و در این میان بصیرت و هوشیاری مداحان و هیئات مذهبی می تواند بسیاری از توطئه های دشمن را نقش بر آب کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با اشاره به آسیب هایی که جامعه مداحی کشور را تهدید می کند، تأکید کرد: باید توجه داشت که برخی آسیب ها که از سوی دشمن طراحی شده، جامعه مداحی را تهدید می کند که در این میان سبک های نامناسب سینه زنی، حرکات ناشایست در مداحی، خواندن اشعار غلو آمیز نمونه ای از برنامه های دشمن برای انحراف در مداحی است.

مطالعه لازمه کار یک مداح موفق است

وی یادآور شد: خوشبختانه جامعه مداحان همواره به وظیفه روشنگری خود عمل کرده اند و باید با توجه به ارتباط و علاقه ای که میان مداحان و جوانان وجود دارد، جامعه ذاکرین نسبت به انس و پاسخگویی به شبهات جوانان همت بیشتری کنند.

این مسئول مطالعه کتب دینی را نیاز یک مداح موفق دانست و گفت: یک مداح موفق باید نسبت به حوادث و رخدادهای تاریخی و مذهبی آشنایی داشته و با کتاب انس و الفت داشته باشد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.