خانه » اخبار و رویدادها » مداحان مراقب آفات مداحی باشند/ باید به صورت کسی که مدح نادرست می خواند، خاک پاشید

مداحان مراقب آفات مداحی باشند/ باید به صورت کسی که مدح نادرست می خواند، خاک پاشید

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، پیش از ظهر امروز همزمان با بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان و به همت شهرداری ورامین، نشست هم اندیشی مادحین و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت با حضور مسئولان برگزار شد.

در این نشست علی حیدریان با اشاره به جایگاه دینی و معنوی مادحین در طول تاریخ اسلام اظهار داشت: مادحین اهل بیت همواره نقش مهم و اثر بخشی در تعمیق فرهنگ ناب اسلامی و گسترش باورهای دینی در بین امت اسلامی داشتند.

شهردار ورامین افزود: مداحی در حقیقت یک رسانه سنتی است که در آن مداحان با استفاده از حضور مردم در مجالس دینی، ارزش ها و آرمان های اسلامی را در بین جامعه گسترش داده و اجازه انحراف در مسائل اعتقادی را نمی دهند.

مداحان در حل معضلات شهری نقش آفرینی کنند

وی ادامه داد: همانطور که می دانید، شهرداری همواره با مشکلات و انتظارات متعددی روبرو بوده است که با توجه به بودجه محدود خود، قادر به برآورده کردن تمام این خواسته ها نیست به همین خاطر باید به کمک نخبگان جامعه از جمله مداحان مهمترین مشکلات شهری را استخراج کرده و آن را اولویت بندی کند.

حیدریان اضافه کرد: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به دلیل حضور در میان مردم، به عنوان ظرفیت عظیم و مهمی برای مسئولین محسوب می شوند زیرا مردم بسیاری از مشکلات را به مداحان انتقال می دهند و این قشر می تواند در حل معضلات شهری نقش آفرینی کند.

این مسئول عنوان کرد: هدف از برگزاری نشست هم اندیشی با مادحین اهل بیت عصمت و طهارت، بررسی معضلات و مشکلات شهری برای بهبود و پیشرفت در اداره امور شهر است که از پیرغلامان اهل بیت انتظار می رود که خواسته های مردم را به مسئولان شهری انتقال داده تا روند خدمت رسانی به مردم سرعت بیشتری پیدا کند.

وی بیان داشت: امروز خواسته های متعددی از شهرداری و شورای شهر ورامین مطالبه می شود اما به دلیل برخی محدودیت ها باید بهترین پیشنهادات استخراج و در راستای پیشرفت و آبادانی شهر شهیدان ۱۵ خرداد مورد استفاده قرار گیرد.

تریبون دین به دست مداحان و سخنرانان مذهبی است

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید محسن محمودی در سخنانی با اشاره به اهمیت کار مداحان در عصر حاضر بیان داشت: اکنون تریبون دین به دست مداحان و سخنرانان مذهبی است که باید از این فرصت تاریخی به خوبی استفاده کرد.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به یکی از آفات مداحی گفت: اگر مداحان به دنبال کسب درآمد و دریافت وجه از این راه  افتادند قطعا به دین خیانت کردند و حقیقتا بیشتر مداحان به نقش و جایگاه خود در گسترش فرهنگ دینی آگاهی دارند و باید سایر مادحین را نیز متوجه رسالت خطیر خود کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه تعدادی از مداحان از روایات ناصحیح در مراسم خود استفاده می کنند که بر اساس روایات باید به صورت کسی که مدح نادرست می خواند، خاک پاشید به همین خاطر اکنون وظیفه مداحان و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت بسیار خطیر است.

تکریم از پیشکسوتان مداحی ورامین

محمودی با اشاره به انتقادات مداحان از رواج برخی شیوه های مداحی در این نشست اضافه کرد: باید توجه داشت که نشست هم اندیشی مداحان توسط اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود و باید مادحین در این نشست ها شرکت کرده و خواسته های صنفی خود را مطرح کنند.

این مسئول تأکید کرد: مداحان به عنوان بازوی اداره تبلیغات اسلامی باید پرچمدار احیای ارزش های دینی و اعتقادی باشند به همین خاطر باید با برگزاری نشستهای متعدد با مسئولان مربوطه، نقدهای لازم برای استفاده بهتر از پتانسیل مداحان انجام شود.

وی یادآور شد: به منظور تکریم از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین انتظار می رود که همایش تکریم از پیشکسوتان مداحی شهرستان ورامین را در ایام محرم و برای اولین بار برگزار کند که این قدم می تواند در تشویق مادحین بسیار موثر باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.