خانه » اخبار و رویدادها » رئیس جمهور: ۴۰۰هزار شغل ایجاد شد/ ۴۰۰ کارگر کارخانه قند ورامین در روزهای پایانی سال، بیکار شدند…

رئیس جمهور: ۴۰۰هزار شغل ایجاد شد/ ۴۰۰ کارگر کارخانه قند ورامین در روزهای پایانی سال، بیکار شدند…

در حالی که حسن روحانی در گفتگوی تلویزیونی مهرماه ، اعلام کرد که در سال جاری حداقل ۴۰۰ هزار شغل ایجاد شده است، امروز خبری مبنی بر بیکار شدن ۴۰۰ کارگر کارخانه قند ورامین در رسانه ها منتشر شد؛ کارخانه ای که در زمان دولت اصلاحات به قیمت بسیار پایینی به بخش خصوصی واگذار شده بود…!

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، کارخانه قند ورامین با قدمتی ۶۰ ساله به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی شهرستان ورامین محسوب می شود که نقش مهمی را در اشتغالزایی مردم منطقه ایفا کرده است.

اگرچه آلودگی های زیست محیطی کارخانه قند ورامین همواره یکی از مباحث مهم و مطروحه در میان مسئولان و مردم شهرستان بوده اما نقش این کارخانه قدیمی در اقتصاد منطقه سبب شده است تا مردم مشکلات و معضلات آن را تحمل کنند.

http://www.varamincity.ir/wp-content/uploads/2014/02/81055264-5517527.jpg

کارخانه قند ورامین در گذشته به صورت دولتی اداره می شد و بر اساس آن کارگران با امنیت شغلی بیشتری نسبت به امروز به فعالیت در این کارخانه می پرداختند اما طی سال های گذشته این مرکز مهم اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شد و برخی اوقات سخن از اخراج کارگران بخش های مختلف این کارخانه به گوش می رسد.

کمبود مواد اولیه بهانه تعطیلی کارخانه و بیکاری ۴۰۰ کارگر ورامینی

در آخرین اقدام به دلیل آنچه مدیران کارخانه قند ورامین کمبود مواد اولیه برای تولید قند عنوان می کنند، کارخانه تعطیل و بیش از ۴۰۰ کارگر با سابقه های چندین ساله بیکار شدند و این موضوع ناراحتی و نگرانی فعالان و کارگران این کارخانه را به همراه داشته است.

جمعی از کارگران کارخانه قند ورامین ضمن ابراز گلایه شدید از نداشتن امنیت شغلی اظهار داشتند که طی روزهای گذشته مدیران کارخانه قند ورامین با اعلام این موضوع که اجازه واردات شکر به آنان داده نمی شود، کارخانه را تعطیل و ۴۰۰ کارگر این کارخانه بیکار شده اند.

کارخانه قند ورامین هویت دیار ۱۵ خرداد محسوب می شود

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه قند ورامین اظهار داشت: حدود دو هفته پیش، مدیران اجرایی کارخانه قند ورامین با بنده ملاقات داشتند و اعلام کردند که در واردات شکر دچار مشکل شده ایم و کارخانه، شکر اولیه برای ادامه کار را ندارد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده نیز با مدیران وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی تماس گرفتم و آنان اعلام کردند که به چهار شرکت برای ورود شکر مجوز می دهیم و تا آنجایی که من اطلاع دارم باید مشکل حل شده و مواد اولیه به دست آنان رسیده باشد.

karkhane

طبق قانون در شش ماهه اول سال باید شکر مورد نیاز یکسال وارد شود

وی ادامه داد: طبق بررسی های به عمل آمده مشکل موجود از مالکیت و مدیران کارخانه است زیرا طبق قانون باید در شش ماهه اول سال، شکر مورد نیاز را وارد کرده و نیازهای یک ساله خود را تأمین کنند.

این مسئول اضافه کرد: مالکین کارخانه قند می دانند که در شش ماهه دوم سال اجازه ندارند شکر وارد کنند اما با این وجود به دلیل حساسیت موجود، بنده با مسئولان وزارت صنعت و جهاد کشاورزی برای حل مشکل مواد اولیه کارخانه قند ورامین رایزنی کردم.

کارخانه قند ورامین با قیمتی پایین به بخش خصوصی واگذار شد

نقوی عنوان کرد: کارخانه قند ورامین در ماه به بیش از ۱۵ هزار تن مواد اولیه برای انجام فعالیت خود نیاز دارد و باید در شش ماهه اول سال به میزان مصرف خود در کل سال وارد کند اما متأسفانه برخی مالکین، کارگران را سپر بلا قرار می دهند.

وی بیان داشت: کارخانه قند دارای قدمتی ۶۰ ساله در ورامین بوده و با قیمتی بسیار پایین واگذار شد اما در آن زمان مسئولان امر اعتراض نکردند زیرا باید توجه داشت که کارخانه قند ورامین هویت شهر ما محسوب می شود.

کارخانه قند ورامین ظرفیت تولید بیش از ۷۰۰ تن در روز را دارد

اکبر مجیدی عضو هیئت مدیره کارخانه قند ورامین نیز با اشاره به تعطیلی کارخانه قند ورامین اظهار داشت: کارخانه قند ورامین تنها کارخانه تصفیه نیست که با این مشکل مواجه شده است بلکه بیش از ۲۸ کارخانه با این معضل روبرو هستند.

 افزود: کارخانه قند ورامین از ظرفیت های فراوانی برخوردار است به طوری که می تواند در صورت حمایت و تأمین مواد اولیه، بیش از ۷۰۰ تن در روز تولید کند

مجیدی اضافه کرد: در صورت حمایت مسئولان و تأمین مواد اولیه نه تنها ۴۰۰ کارگر به محل کار باز می گردند بلکه این کارخانه می تواند نیروهای جدید را نیز جذب کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.