خانه » اخبار و رویدادها » اجرای نمایش «در قاب ایثار و شهادت» در ورامین

اجرای نمایش «در قاب ایثار و شهادت» در ورامین

رسول حق‌شناس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره تئاتر شاهد به مناسبت ۲۲ اسفندماه سالگرد تأسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا با حمایت معاونت فرهنگی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین پایه‌ریزی شده است.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر شاهد بیان داشت: این جشنواره با محوریت شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، مردان و زنان هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، صبر و بردباری خانواده‌های معظم ایثارگران، شهدای هسته‌ای، مبارزه با صهیونیسم جهانی، کودکان و نوجوانان و دفاع مقدس مهم‌ترین رویکرد این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: جلال امینی روان‌شناس و مستندساز حوزه جنگ و فعال هنری، مهسا دادبود سردبیر مجله شفاهی تئا‌تر مازندران و از فعالان تئا‌تر کاربردی، مسعود محرابی رئیس سابق کانون نمایش‌های خیابانی خانه تئا‌تر و از فعالان تئا‌تر خیابانی بازیگر و کارگردان به عنوان بازبین و بازخوان آثار ارسالی به نخستین جشنواره تئا‌تر شاهد برای معرفی برگزیدگان منصوب شدند.

حق‌شناس اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره روز دوشنبه ۱۸ اسفند از ساعت ۱۷ و اختتامیه جشنواره روز جمعه ۲۲ اسفند همزمان با سالگرد تاسیس بنیاد و امور ایثارگران شهرستان ورامین و از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر شاهد به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره که با رویکرد خاص برگزار می‌شود جهت شناسایی نمایش‌نامه‌های بومی، ارائه جدیدی از شیوه‌های نمایشی در حوزه دفاع مقدس، ایجاد استقلال هنری برای هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی و بالا بردن سواد علمی هنرمندان پایه‌ریزی شده است.

وی به جایزه ویژه جشنواره تئاتر شاهد اشاره کرد و بیان داشت: جایزه ویژه‌ای که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است به عنوان شهدای امر به معروف است و جزو جوایزی است که در نظر داریم هر ساله در این جشنواره اهدا شود.

عباس برکان رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان ورامین نیز در ادامه گفت: شهداء در قهقهه مستانه‌شان آیه «و عند ربهم یرزقون» را زمزمه کرده‌اند.

وی ادامه داد: امیدوارم تمامی هنرمندان در بسط و اشاعه تفکر ایثار و شهادت موفق بوده و در سایه توجهات شهداء و در پناه دعای خانواده معظم شهداء سربلند باشند.

برکان همچنین از احمد ملکی معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان ورامین به خاطر توجه به مقوله هنر در راستای اشاعه تفکر ایثار و شهادت در غالب هنر نیز تشکر کرد و از خداوند متعال برای دوستان سلامتی و توفیق خدمت را خواستار شد.

fars

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.