خانه » اخبار و رویدادها » راهیابی ۳۵ اثر نمایشی به مرحله بازبینی جشنواره تئاتر ورامین

راهیابی ۳۵ اثر نمایشی به مرحله بازبینی جشنواره تئاتر ورامین

محمد خوشابی  بعد از پایان زمان ارسال آثار نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر ورامین از میان ۶۰ طرح و نمایشنامه ۳۵ اثر به مرحله بازبینی راه یافتند.

وی گفت: شهرستان ورامین طی سال‌های اخیر به‌ عنوان یکی از مراکز اصلی تئاتر استان تهران و کشور مطرح شده است که برگزاری منظم جشنواره تئاتر و اجراهای عمومی نمایش در طول کل سال موجب شد تا انجمن هنرهای نمایشی ورامین به‌ عنوان یکی از برترین انجمن‌های تئاتر کشور در سال گذشته معرفی شود.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین افزود: جشنواره تئاتر شهرستان ورامین هرساله برای کشف استعدادهای جوان، رشد و پویایی گروه‌های تئاتر و ایجاد شور و نشاط میان هنرمندان با حمایت اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان ورامین و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا و با عنایت به برگزاری موفقیت‌آمیز یازده دوره از جشنواره تئاتر، ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر شهرستان ورامین تشکیل و فراخوان ارسال آثار اعلام شد.

خوشابی بیان داشت: بعد از اعلام فراخوان دوازدهمین جشنواره تئاتر شهرستان ورامین حدود ۶۰ طرح و نمایشنامه به دبیرخانه این جشنواره در فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین ارسال شد.

وی عنوان کرد: ارسال این تعداد از نمایشنامه و طرح بسیار فراتر از انتظار ستاد برگزاری جشنواره بود که حضور پیشکسوتان عرصه تئاتر، گروه‌های فعال تئاتر ورامین و هنرجویان مطرح و مستعد در ارسال آثار نشان از اتحاد و همبستگی هنرمندان عرصه تئاتر در شهرستان ورامین دارد.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین تصریح کرد: بعد از پایان زمان ارسال آثار و بنا به تشخیص هیئت بازبینی به سرپرستی مونا حسینی عضو شورای تخصصی انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین ۳۵ اثر به مرحله بازبینی جشنواره راه یافتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کلیه آثار راه یافته به مرحله بازبینی به مدت یک ماه از تاریخ ۲۷ آذر ماه تا ۲۶ دی ماه به صورت فشرده تمرینات خود را بر اساس زمان‌بندی ارائه شده از سوی انجمن تئاتر ورامین در سالن و پلاتوهای فرهنگسرای رازی انجام می‌دهند.

خوشابی اظهار داشت: بعد از پایان مدت فوق بنابر نظر هیئت بازبینی ۱۵ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر شهرستان ورامین در بهمن ماه ۹۳ برای رقابت و انتخاب نمایش‌های برتر معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور گروه‌های نمایشی، پیشکسوتان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های نمایشی ستاد برگزاری جشنواره تئاتر در نظر دارد با توجه به شرایط پیش آمده تعداد آثار از ۱۵ به ۲۰ اثر افزایش و مدت زمان جشنواره نیز از ۸ روز به ۱۰ روز افزایش دهد.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین در پایان تاکید کرد: حضور اساتیدی همچون عزت‌اله قمی با گروه ایش، علیرضا امینی با گروه نیایش، محسن زارع با گروه میم، علی رضا با گروه تئاتر کوچک و محمد تقی درودگر با گروه عاشورائیان نوید بخش جشنواره‌ای از لحاظ کمی و کیفی بسیار خوبی باشد.

همزمان با برگزاری همایش دوازدهم در راستای افزایش اطلاعات تخصصی و هنری گروه‌های نمایشی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ورک شاپ‌های تخصصی با حضور اساتید مطرح تئاتر توسط انجمن هنرهای نمایشی ورامین برگزار می‌شود.

همایش نمایش دوازدهم شهرستان ورامین در نیمه اول اسفندماه ۹۳ در محل فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین و در چهار بخش صحنه‌ای (اصلی)، نمایشنامه‌خوانی، نمایشنامه‌نویسی و نمایش رادیویی برگزار می‌شود.

فاس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.