خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » جزئیات مراسم تشییع، ختم و شام غریبان شهید جعفری منش

جزئیات مراسم تشییع، ختم و شام غریبان شهید جعفری منش

mohammad-jafari-manesh--varamincity

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین گفت: پیکر پاک و مطهر شهید جانباز محمد جعفری منش پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه در ورامین تشییع می شود.

عباس برکان با اشاره به شهادت یکی از جانبازان مقاوم و نستوه شهرستان ورامین اظهار داشت: شهید جعفری منش در طول دوران پس از جنگ تحمیلی همواره در مقابل درد و رنج بیماری ناشی از حضور در جبهه مقاوم و صبور بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین افزود: شهید جعفری منش بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما تقدیر الهی هر بار این گوهر گرانبها را به مردم شهید پرور ورامین هدیه می داد و حقیقتا نفس های این جانبازان و خانواده معظم شهدا مایه برکت ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: شهید جعفری منش نسبت به مسائل دینی و انقلابی بسیار حساس و پیگیر بود و تا زمانی که امکان حرکت کردن داشت در صف اول راهپیمایی ها و دفاع از ارزش های نظام اسلامی، دوشادوش مردم حرکت می کرد.

برکان اضافه کرد: این جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی اگرچه درد و رنج بسیاری را تحمل می کرد اما همیشه و در همه حال خنده بر لبانش جاری بود و انسان از روحیه و متانت این مرد الهی به وجد می آمد، به طوری که هر کس یک بار با این جانباز سلحشور دیدار می کرد، مجذوب وی می شد.

این مسئول عنوان کرد: شهید جعفری منش از بسیاری از نواحی بدن مجروح شده بود و بارها مورد عمل جراحی قرار گرفت و در طول هفته بیش از سه بار و هر مرتبه ساعت ها مورد دیالیز طاقت فرسا قرار می گرفت اما خم به ابرو نمی آورد.

وی بیان داشت: خانواده شهید جعفری منش بویژه همسر فداکاری وی هیچگاه و در هیچ لحظه ای ای مجاهد نستوه را تنها نگذاشته و با افتخار مسائل درمانی و زندگی روزمره اسوه صبر و ایثار ورامین را پیگیری می کردند.

این مسئول یادآور شد: چند ماه گذشته بود که با تلاش بنیاد شهید و با همت رییس کنونی این بنیاد حجت الاسلام شهیدی محلاتی درصد جانبازی محمد جعفری منش اصلاح و به ۷۰ درصد ارتقا پیدا کرد که این مسأله باعث خرسندی همه خانواده معظم شهدا و ایثارگران شد.

برکان تأکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با ستاد برگزاری نماز جمعه، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی، شهید محمد جعفری منش پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه از مقابل میدان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

این مسئول بیان داشت: امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ورامین در میدان امام بر پیکر این جانباز دفاع مقدس نماز خوانده و سپس مردم ولایتمدار دیار ۱۵ خرداد پیکر شهید جعفری منش را از میدان امام به سوی گلزار شهدای سید فتح الله تشییع خواهند کرد.

مراسم بزرگداشت شهید محمد جعفری منش با حضور مسئولین لشگری و کشوری روز دوشنبه از ساعت ۱۷ در مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار و مراسم یادبودی نیز روز پنج شنبه ۲۳ مردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهرستان منعقد می شود.

گفتنی است مراسم شام غریبان سردار شهید محمد جعفری منش نیز امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور مسئولین شهرستان و اقشار و طبقات مختلف در گلزار شهدای سید فتح الله ورامین برگزار خواهد شد.

mehr

۲ نظر

  1. مسعود تاجیک باغخواص

    تا که بودیم نبودیم کســـی کشت ما را غم بی همنفسی

    تا که رفتیم همه یار شدند خفتـــه ایم و همه بیـدار شدند

    قدر آیینه بدانیم چو هست نه در آن وقت که اقبال شکست

  2. مسعود تاجیک باغخواص

    بی‌ خبر از حال هم خوابیدن چه سود

    بر مزار مردگان خویش نالیدن چه سود

    زنده تا زنده است باید به فریادش رسید

    ور نه بر سنگ مزارش آب ریختن چه سود

    گر نرفتی خانه‌اش تا زنده بود.

    خانه صاحب عزا تا صبح خوابیدن چه سود

    گر نپرسی حال من تا زنده‌ام

    بعد از مرگم اشک نالیدن چه سود

    زنده را در زندگی‌ قدرش بدن

    ور نه مشکی‌ بهر مرد پوشیدن چه سود

    روحش شاد ویادش گرامی باد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.