خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » لزوم برخورد جدی با تخلفات اقتصادی/ امروز برخی افراد کج فکر،ساده و برخی مغرض از رفع حصر سخن می‌گویند/ از دولتمردان می‌خواهیم در سیاست خارجی در شان مردم ایران رفتار کنند

لزوم برخورد جدی با تخلفات اقتصادی/ امروز برخی افراد کج فکر،ساده و برخی مغرض از رفع حصر سخن می‌گویند/ از دولتمردان می‌خواهیم در سیاست خارجی در شان مردم ایران رفتار کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند «نگویید پیامبر از ما است» و به این سخن اکتفا کنید و باید این اعتقاد در منش و زندگی ما بروز و ظهور داشته باشد.

سبک زندگی اسلامی/اهمیت آموزش قرآن و تعالیم دنیوی

وی سپس با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت: باید فرزندان خود را با قرآن آشنا کنید و گرنه خسارت می‌بینند، آن‌هایی که کوتاهی می‌کنند در زندگی دنیوی و اخروی دچار مشکل می‌شوند.

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر تکیه به قرآن در تربیت فرزندان افزود: بدا به آن پدر و مادرهایی که نسبت به تربیت قرآنی فرزند خود کوتاهی می‌کنند، امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی تعالیم قرآنی و حوزه‌های علمیه در کشور ما بسیار قدرتمند هست.

وی بیان کرد: کاهش آمار طلاق در برخی نقاط کشور به‌دلیل حضور حوزه‌های علمیه و خواهران مبلغه است، از خود خواهران در عرصه تبلیغ و دین باید استفاده شود، امروز فرصت تحصیل در حوزه‌های علمیه را از دست ندهیم.

این مسئول گفت: خطاب به عزیزانمان در آموزش و پرورش عرض کردیم اینجا هم عرض می‌کنم باید آموزش قرآن در مدارس جدی‌تر گرفته شود.

مسائل شرعی نماز جماعت

محمودی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مساله‌ای شرعی عنوان کرد: بحث نماز جماعت را جدی بگیریم، در نماز جماعت در رکوع، سجود، تکبیرهالاحرام نباید بر امام جماعت سبقت گرفت و اگر کسی عامدانه این امر را انجام دهد نمازش مشکل خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سایر اذکار مانند ذکر رکوع اگر سبقتی صورت گیرد اشکالی ندارد.

لزوم تبیین پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با اشاره به میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: یکی از ویژگی‌های موجود در سیره این حضرت مساله عرضه دین نزد امام است، متاسفانه ما حمد و سوره و اعتقادات خود را نزد یکی از علما عرضه نکردیم.

وی تصریح کرد: از این چشمه جوشان که مرقدش افتخار استان تهران بهره بیشتری ببریم.

این مسئول پیام رهبری به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیام رهبری خطاب به جوانان غربی بازتاب بسیار گسترده‌ای داشته است، رهبری یک حرکت بسیار زیبا و درخشانی انجام دادند بنابراین به تاسی از این اقدام رهبر انقلاب تمام مسئولان کشور در تمام سفرهای خارجی با استفاده از فرصت رسانه‌ای به تبیین پیام رهبری بپردازند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: از تمام رسانه‌ها می‌خواهیم به بیان زوایای پیام رهبری اهتمام ورزند، سکوت جایز نیست، این همه ظلم و جنایت که توسط دنیای استکبار بر بشریت عرضه می‌شود صحیح نیست، امروز نفوذ ایران اسلامی و رشد اسلام‌گرایی سران استکبار را گیج کرده است.

افرادی که از رفع حصر صحبت می‌کنند مطرودند

محمودی با تأکید بر آگاهی نسبت به توطئه‌های دشمنان گفت: امروز باید بیدار و هوشیار باشیم که مبادا دشمن از داخل به ما ضربه بزند، باید از تریبون‌های نظام اسلامی استفاده بریم و برای مستکبران سینه چاک نکنند، این حضرات دائم از رفع حصر صحبت می‌کنند اما یک بار از سران فتنه نخواستند از ملت ایران عذرخواهی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برخی تحرکات در مورد رفع حصر سران فتنه گفت: امروز برخی افراد کج فکر،ساده و برخی مغرض از رفع حصر سخن می‌گویند، بنابراین با صراحت عرض می‌کنم هر فرد یا گروهی از سران فتنه حمایت کند مطرود است.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن هشدار در مورد سعی دشمن بر رواج بی‌بند و باری در کشور افزود: دشمنان رواج فساد اخلاقی را در دستور کار قرار دارند، کسانی که ماهواره را به خانه خود بردند باب بی‌اخلاقی را در خانه باز کردند، ببینید آمار اخلاق و بی‌بند و باری‌ها را و بدانید این توطئه دشمنان است و باید آگاه باشیم.

روسای ادارات مراقبت باشند زیردستان آنها مردم را ناراضی نکنند/لزوم رصد تخلفات اداری توسط اداره اطلاعات

امام جمعه موقت ورامین، فساد اقتصادی را آفتی دیگر دانست و اظهار داشت: بخشی از مشکلات موجود و آسیب‌های پیش رو فساد اقتصادی است، ما امروز شاهد رشوه‌گیری‌ها، واسطه‌گیری‌ها و برخی تخلفات اقتصادی هستیم که این موارد ناصحیح است و نیازمند برخورد جدی است.

وی تصریح کرد: با کمال تأسف در برخی ادارات شهرمان شاهد برخی رفتارهای نادرست با مردم هستیم، نظام اسلامی به‌ویژه شهر شهیدان ۱۵ خرداد این موارد را نمی‌پذیرد.

محمودی با بیان توصیه‌هایی به مسئولان شهری ادامه داد: اولاً مدیران با مردم و در میان مردم باشند و حرف مردم را بشنوند و مشکلات را مرتفع کنند و ثانیاً رئیس بر زیر مجموعه اشراف داشته باشد و مراقبت کند برخی رفتارها نارضایتی ایجاد نکند، گمان نکنید اگر قلم به دست دارید و پشت میز می‌نشینید می‌توانید هر اقدامی کنید.

وی بیان داشت: گاه رئیس دستور می‌دهد و زیر دست انجام نمی‌دهد، از سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات هم می‌خواهم به دقت این موارد را رصد کنند و نگذارند حقوق مردم پایمال شود.

داعش دست‌پرورده فرانسه و متحدان مستکبرش است

این مسئول فرهنگی و تبلیغی استان تهران تشریح کرد: این انقلاب و حرکت الهی با این آفات‌ها از درون و دشمنان قدار و حیوان صفت از بیرون مواجه است.

وی عنوان کرد: امروز آمدند برای مبارزه با اسلام ناب، گروه تروریستی داعش و طالبان را راه انداختند و بعد با حملاتی مشکوک به دفتر یک نشریه حمله کردند تا موج اسلام هراسی را ایجاد کنند، اولاً حمله تروریستی انجام شده بسیار مشکوک بود و ثانیاً داعش دست‌پرورده فرانسه و متحدان مستکبرش است و ارتباطی با اسلام ناب محمدی (ص) ندارد.

وی در ادامه به توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو اشاره کرد و گفت: امروز از سنگر نماز جمعه اعلام می کنیم آزادی توهین به مقدسات دینی نیست،شما بحث در مورد هولوکاست را ممنوع می دانید اما توهین به پیامبر اسلام(ص) را آزادی می دانید،همانگونه که ابوجهل ها نتوانستند.

سفر همزمان وزیر امور خارجه به فرانسه و قدم زدن با وزیر امور خارجه آمریکا محکوم است

محمودی در پایان سفر وزیر امور خارجه ایران به فرانسه همزمان با این حرکت بی‌شرمانه را محکوم کرد و گفت: این اقدام وزیر خارجه و نیز قدم زدن با وزیر امور خارجه آمریکا، این حامی تروریسم را محکوم می‌کنیم و از دولتمردان می‌خواهیم در سیاست خارجی در شان مردم ایران رفتار کنند.

منبع: فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.