خانه » اخبار و رویدادها » تحقیر و توهین و طرح مطالب دوپهلو، زیبنده مدیران ارشد دولت نیست

تحقیر و توهین و طرح مطالب دوپهلو، زیبنده مدیران ارشد دولت نیست

m-mahmoodi

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: شیعه اهل تقوا و خدا ترس است و حریم‌های الهی را رعایت می‌کند

* سبک زندگی اسلامی/سیره نبوی

امام جمعه موقت ورامین سپس با اشاره به سالروز میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) به بیان چند نکته در مورد حضرت رسول (ص) پرداخت و عنوان کرد: مسلمان‌ها باید به سیره پیامبر (ص) به عنوان اسوه حسنه عامل باشند، بخشی از ویژگی‌های پیامبر (ص) در روایات و بخشی از آن‌ها در قرآن آمده است.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی با تکیه بر سیره نبوی افزود: قرآن نرم‌خویی و مهربانی پیامبر (ص) را مورد تاکید قرار داده است، یک رهبر دینی باید تحمل بالایی داشته باشد، تحمل رسول الله (ص) مخاطبین را شیفته پیامبر (ص) کرده است.

محمودی گفت: پیامبر (ص) بسیار دلسوز بودند، پیامبر (ص) پدر امت هستند و امت به منزله بچه‌های امت هستند، نکته دیگر آشنایی پیامبر (ص) با درد مردم و برخاسته از متن مردم است، پیامبر (ص) با یتیمی بزرگ شده است، ویژگی دیگر پیامبر (ص) صبر و بردباری پیامبر (ص) است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: قاطعیت و شجاعت پیامبر (ص) مثال زدنی است؛ پیامبر خدا (ص) در برابر کفار قاطع و سازش‌ناپذیرند، اما بین مومنان رئوف هستند، امروز ما در زندگی نیازمند خلقیات پیامبر هستیم.

* فروش انگشترهای شرعی ویژه مردان مشکل شرعی دارد

حجت‌الاسلام محمودی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مسئله‌ای شرعی عنوان کرد: لباس نمازگزار شرایط متعددی دارد و یکی از آن‌ها که ویژه آقایان است نبودن طلا در لباس و همراه نمازگزار آقا است که نماز را باطل می‌کند.

وی ادامه داد: خانواده‌های عزیز هنگام عقد و عروسی برای داماد طلا نگیرند، انگشترهای فیروزه و عقیق و … بگیرند، افرادی که شغلشان در بحث خرید و فروش طلا است بدانند فروش انگشترهای شرعی ویژه مردان مشکل شرعی دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با اشاره به میلاد امام صادق (ع) گفت: جهان مدیون امام صادق (ع) است، ما پیروان مکتب امام صادق (ع) به خود می‌بالیم که امروز ناب‌ترین بنیان اخلاقی و عقیدتی را داریم، امام صادق (ع) دانشگاهی تاسیس کرد که در آن معارف اسلامی را آموزش دادند.

* می‌خواهند با ماهواره و الگوهای بی‌غیرتی چادر و حجاب زنان ما را بگیرند

محمودی تصریح کرد: دنیای استکبار به این نتیجه رسیده که حجاب زنان اسلامی مانع حکومت بر کشورهای اسلامی است، در ایران نیز پیرو این سیاست فجایعی به بار آوردند، چادر را مانع پیشرفت خود اعلام می‌کردند، در معابر زنان چادری را کتک می‌زدند، عجب روزگاری بوده است.

این مسئول گفت: مادران و زنان با عفت و مردان با غیرت ما در برابر آن همه دشمنی با حجاب و چادر ایستادند، امروز هم همین است، آن روز با پاسبان کتک چادر را می‌گرفتند امروز با ماهواره‌ها و الگوهای بی‌غیرتی، آیا این ننگ نیست برخی کسبه نوامیس مردم را بزک کرده و پشت ویترین می‌گذارند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: این ننگ نیست در برخی ادارات نظام اسلامی به حجاب بی‌اعتنایی می‌کنند، این ننگ نیست به اسم دانشگاه در برخی مراکز علمی زشت‌ترین مظاهر بی‌حجابی را به نمایش می‌گذارند، این غیرت علوی است؟

وی با اشاره به برخی کوتاهی‌ها در مورد امر به معروف و نهی از منکر گفت: خواهرم عفت، پاکی و حیای خود را به تاراج نگذارید، استکبار می‌خواهد جوانان ما را بی‌غیرت کنند.

* بیان مطالب دوپهلو زیبنده مدیران ارشد دولت نیست

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به قیام ۱۹ دی ۵۶ گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم به همین مناسبت دیکتاتوری رژیم شاه، دستگاه شیطانی ساواک، بی‌اعتنایی به پیشرفت علمی، بزرگنمایی به فرهنگ غربی و … را از جمله موارد پستی رژیم پهلوی دانستند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: جوان‌ها بدانند در چه نظامی زندگی می‌کنند، متاسفم که در این دعواهای جناحی واقعیت موجود در مقایسه با گذشته نادیده گرفته می‌شود، امروز کشور ما با تکیه بر ارزش‌ها در برابر ۱+۵، یعنی تمام مستکبران ایستاده و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرده است.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: رژیم طاغوت چه بر سر این کشور آورد، اجازه ندهیم در این غوغاهای سیاسی فراموش کنیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

وی تصریح کرد: آقا فرمودند ایجاد اختلاف میان مردم به هر بهانه‌ای صحیح نیست،دولتی‌ها هم حاشیه سازی نکنند، آقا بهترین رهنمودها و عالی‌ترین تعالیم را به ما مردم و دولتی‌ها ارائه می‌دهند، کشور ما با این همه ظرفیت و استعداد و نیرو نباید وابسته به نفت باشد.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: مدیران کشور رهنمودهای رهبری را نصب‌العین خود قرار دهند، نقد سازنده خوب است اما تحقیر و توهین و طرح مطالب دوپهلو که دشمنان از آن استفاده می‌کنند زیبنده مدیران ارشد دولت نیست.

* مصوبات دولت در مورد ورامین سال‌ها است بر زمین مانده

وی تأکید کرد: در منطقه ورامین با تلاش‌ها و پیگیری مدیران شهرستان مدیران کشور وعده‌های خوبی دادند اما در اجرای آن‌ها مدیریت جهادی نمی‌بینیم، منطقه ویژه اقتصادی که سال‌ها است مصوب شده که می‌خواهد اجرا شود، صنایع تکمیلی پسته و … کی می‌خواهد عملیاتی شود.

خطیب امروز جمعه ورامین تصریح کرد: استدعا دارم اجازه ندهید این مصوبات در پیچ و خم‌های اداری گیر کند، اقتصاد مقاومتی با شعار تحقق نمی‌یابد.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.