خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » برای احداث جایگزین بیمارستان شهید مفتح، در سال ۸۸ بودجه تخصیص یافته بود

برای احداث جایگزین بیمارستان شهید مفتح، در سال ۸۸ بودجه تخصیص یافته بود

محسن خوانساری عصر امروز در کارگروه ارتقای سلامت شهرستان ورامین که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرمانداری ورامین برگزار شد، ضمن قدردانی از اجرای طرح سلامت، اظهار کرد: به نمایندگی از مردم شهرستان ورامین از اجرای طرح سلامت قدردانی می‌کنم.

 وی با اشاره به قدمت شهرستان ورامین، خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین از قدیمی‌‌ترین شهرستان‌های استان تهران است و قدمت این شهرستان از شهرستان تهران بیشتر است و سابقه آن به دوران سلجوقی برمی‌گردد.

 فرماندار شهرستان ورامین، جمعیت این شهرستان را ۳۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: شهرستان ورامین متشکل از دو بخش مرکزی و جوادآباد است.

 وی با اشاره به سابقه تاریخی، مذهبی و انقلابی شهرستان ورامین عنوان کرد: شهرستانم ورامین از مبادی قیام ۱۵ خرداد است و نقش موثری در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی داشته است.

 خوانساری خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین علی‌رغم سابقه کهن در حوزه بهداشت و درمان مشکلات زیادی دارد.

 تأکید بر فعالیت دانشگاه شهید بهشتی در ورامین

 فرماندار شهرستان ورامین با تاکید بر راه‌اندازی دانشگاه شهید بهشتی در این شهرستان عنوان کرد: راه‌اندازی دانشگاه شهید بهشتی و آغاز فعالیت این دانشگاه در شهرستان ورامین بحث طولانی دارد و تصویب آن به دولت قبل باز می‌گردد.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/06.jpg

 وی ادامه داد: امید است با قول‌های مساعدی که در دولت قبل در ارتباط با راه‌اندازی دانشگاه شهید بهشتی در این شهرستان داده شده است و حضور دانشگاه علوم پزشکی در ورامین در دولت قبل به تصویب رسیده است، به‌زودی شاهد فعالیت این دانشگاه در شهرستان ورامین باشیم.

 خوانساری بیان داشت: اختصاص یافته برای فعالیت دانشگاه شهید بهشتی در شهرستان ورامین با امکاناتی که در راستای علم‌آموزی دارد فرصت مناسبی برای فعالیت دانشگاه شهید بهشتی در این شهرستان را فراهم کرده است و با توجه به اینکه این شهرستان فاصله زیادی با پایتخت ایران اسلامی ندارد امید است دانشگاه علوم پزشکی فعالیت‌ای خود را در این شهرستان آغاز کند.

 وی ادامه داد: فعالیت دانشگاه شهید بهشتی در شهرستان به ارتقاء جایگاه بهداشت و درمان در ورامین کمک می‌کند و می‌تواند کمک پایتخت در حوزه بهداشت و درمان باشد.

 بیمارستان شهید مفتح نیازمند تجهیزات پزشکی است

 فرماندار شهرستان ورامین به احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح اشاره کرد و افزود: احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح در سال ۸۸ تصویب شده است و برای احداث آن بودجه تخصیص یافته بود اما به دلیل عدم تامین زمین مورد نیاز این مهم محقق نشد اما در حال حاضر مشکل زمین آن مرتفع شده است و امیدواریم احداث این بیمارستان در دستور کار قرار بگیرد.

 وی با بیان اینکه ساختار بیمارستان شهید مفتح از اساس برای بیمارستان بنا نشده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با عنایت ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجهیزات و نیروی مورد نیاز این بیمارستان که تنها بیمارستان دولتی شهرستان است، تأمین شود.

 این مسئول، تجهیزات ام.آر.آی، سی‌تی‌اسکن و … را از نیازهای بیمارستان شهید مفتح برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان شهید مفتح ۱۰ تخت قدیمی دیالیز دارد و ضمن ضرورت بازسازی تجهیزات این ۱۰ تخت، تجهیز این بیمارستان به ۱۰ تخت دیگر دیالیز ضروری است و امید است با تجهیز این بیمارستان به ۲۰ تخت دیالیز نیازهای بیماران دیالیزی این منطقه مرتفع شود تا دیگر نیاز نباشد بیماران به تهران مراجعه کنند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.