خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » شهر ۲۶هزار نفری جوادآباد اسیر مشکلات درمانی/ جواد آباد تنها یک داروخانه دارد/تخصیص اعتبار ۸۰۰میلیونی

شهر ۲۶هزار نفری جوادآباد اسیر مشکلات درمانی/ جواد آباد تنها یک داروخانه دارد/تخصیص اعتبار ۸۰۰میلیونی

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا، شهر جواد آباد ، بزرگترین بخش شهرستان ورامین و استان تهران در ۳۵ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد که با دارا بودن بیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت ، بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی و دامی استان تهران نیز محسوب می شود.
این بخش از دو دهستان بهنام عرب جنوبی و دهستان بهنام وسط جنوبی و ۳۶ پارچه آبادی برخوردار است که با وجود فاصله ۱۲ کیلومتری از مرکز شهرستان ورامین ، از بسیاری کمبودها در بخش بهداشت و درمان رنج می برد و تنها مرکز درمانی این شهر پاسخگوی نیاز شهروندان و روستائیان این بخش نیست .
جوادآباد تنها شهر استان تهران است که فقط یک بانک و یک داروخانه دارد و از این لحاظ یکی محروم ترین مناطق استان تهران محسوب می شود هرچند که با حضور وزیر بهداشت در این شهر ، زمینه توسعه فعالیت های بهداشتی و درمانی فراهم شده و مردم این شهر به آینده درمانی خود در این شهر امیدوار شده اند.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : شهر جواد آباد حداقل امکانات بهداشتی و درمانی ندارد، لااقل در شهرهای ورامین و قرچک حداقل امکاناتی وجود داشت ولی در این شهر هیچ چیز نداریم .
سیدحسین نقوی حسینی داشت: حوزه ورامین، قرچک و پیشوا حوزه شهری است و مردم به امکانات، آژانس و خودرو دسترسی دارند ولی در شهر جواد آباد این امکانات بسیار محدود است.
وی افزود: فاصله ۲۵ کیلومتری روستاها از مرکز شهر جواد آباد توسط بیماران به این امید طی می شود که در این منطقه به امکانی برای زنده ماندن دست پیدا کنند که در این شهر نیز هیچ امکانی وجود ندارد .
وی اظهار داشت: در سفر وزیر بهداشت به بخش جواد آباد، دستورات لازم جهت رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی این بخش صادر شد که امید می رود با پیگیری مسوولین این مشکل برطرف شود.
رئیس شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به جمعیت شهری ۱۶ هزار نفری و درجه شهری جواد آباد ، تنها یک داروخانه به این شهر تعلق می گیرد.
دکتر بابک بختیاری جم افزود: جمعیت شهری اندک این شهر ، صرفه اقتصادی مناسبی برای حضور بخش خصوصی برای دایر کردن داروخانه جدید به همراه ندارد هرچند که اگر کسی بخواهد اقدام به دایر نمودن داروخانه در جواد آباد بکند ، شبکه بهداشت در دریافت مجوزهای لازم به او می دهد.
وی اظهار داشت: هم اکنون تنها داروخانه شهر جواد آباد تا ساعت ۲۱ باز است و برای بیمارانی که پس از این ساعت به مرکز شبانه روزی درمانی مراجعه کرده و نیاز به دارو دارند ، در قسمتی از این مرکز درمانی بیش از ۳۰۰ قلم دارو تعبیه شده تا بیماران حداقل داروهای مورد نیاز را دریافت کنند.
بختیاری افزود: پس از سفر وزیر بهداشت به شهر جواد آباد، مجوز فعالیت شبانه روزی این داروخانه تا پایان مرداد ماه سال جاری صادر شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، رییس شورای اسلامی جوادآباد صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی بخش جوادآباد اظهار داشت: امروز پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی بخش جوادآباد از سیاست های اصلی مسئولان این بخش است.

حمزه موجبافها کچویی افزود: پس از سفر وزیر بهداشت و درمان و با پیگیری های مستمر صورت گرفته، ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تخریب و بازسازی درمانگاه این بخش اختصاص یافت ولی با وجود اعتبارات تخصیص یافته به این بخش، کمبودهایی در بخش بهداشت و درمان جوادآباد احساس می شودکه رفع این کمبودها به مساعدت جدی و بی وقفه مسئولان نیاز دارد.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار جوادآباد نیز برای حل مشکلات مردم، تمام قد ایستاده اند و در راستای حل تمام مشکلات و معضلات به خصوص بخش بهداشت و درمان که از ضروری ترین نیازهای مردم است، از هیچ پیگیری و تلاشی دریغ نخواهند کرد.

این مسئول اضافه کرد: تمام مردم و مسئولان جوادآباد امیدوار هستند تا با مساعدت و کمک وزارت بهداشت و درمان و عزم موجود در شهرستان ورامین، هر چه زودتر مشکلات حوزه بهداشت و درمان این منطقه کاهش پیدا کند.

بخش جوادآباد به عنوان بزرگترین بخش استان تهران و یکی از پهناورترین بخش های کشور با مشکلات عدیده ای در بخش های مختلف روبرو است که یکی از مهمترین آن، بخش بهداشت و درمان است.

هم اکنون بر اساس آخرین آمارها، بخش جوادآباد به عنوان یکی از توابع شهرستان ورامین با جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار نفر از قابلیت های مختلف در زمینه های تولیدی، کشاورزی و دامی برخوردار است به همین خاطر باید به این بخش توجه جدی تری صورت گیرد.

بخش جوادآباد با وجود جمعیت انبوهی که در خود جای داده با مشکلات متعدد بهداشتی و درمانی روبرو است که توجه هر چه بیشتر مسئولان به ویژه مدیران وزارت بهداشت و درمان را می طلبد تا این بخش مهم استان تهران شاهد حل معضلات درمانی خود باشد.

این بخش در حال حاضر تنها یک داروخانه دارد به همین خاطر مردم این خطه در ساعات پایانی شب برای تهیه دارو با مشکلات و معضلات عدیده ای روبرو هستند و بارها از مسئولان امر خواسته اند که به این معضل رسیدگی کنند.

کمبود پزشک متخصص در بخش جوادآباد نیز یکی دیگر از معضلات مهم بهداشتی و درمانی در این بخش است که بارها از سوی مسئولان قول رسیدگی و برطرف شده آن صادر شده است.

سفر وزیر بهداشت و درمان به جوادآباد در دیماه سال گذشته

 

سید حسین قاضی زاده هاشمی دیماه سال گذشته به جوادآباد سفر کرد تا از نزدیک مشکلات این بخش را پیگیری کند. وزیر بهداشت در این بازدید اظهار داشت: یکی از اولیه ترین حرکت هایی که برای بحث بهداشت و درمان این بخش باید انجام داد، داروخانه شبانه روزی مجهز آن است که سریعاً اجرایی خواهد شد.

 

جوادآباد

وی ادامه داد: با توجه به مشاهداتی که در این بازدید داشتیم به این نتیجه رسیده ایم که وضعیت بهداشت در جوادآباد رنگ درمان به خود گرفته است، به همین منظور نیز هزینه مورد نظر را پرداخت خواهیم کرد تا وضعیت موجود بهتر از قبل شود.

این مسئول یادآور شد: مشکل تعداد پزشک های موجود در مرکز بهداشتی درمانی موجود را سریعاً برطرف می کنیم و هزینه های مورد نیاز برای توسعه و تجهیز مرکز بهداشت جوادآباد را در نظر خواهیم گرفت.

درخواست مسئولان جوادآباد از وزارت بهداشت و درمان

سید همایون عباسی در دیماه سال گذشته و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر وزیر بهداشت به جوادآباد اظهار داشت: وزیر بهداشت و درمان تمامی مسائل و مشکلات بخش جوادآباد را از نزدیک نظاره کرد و ماسعی کردیم برای رفع کمبودها و نارسایی‌ها در حوزه بهداشت و درمان و با توجه به شرایط  کنونی بخش جوادآباد پیشنهادات معقولانه‌ای را ارائه کنیم.

بخشدار وقت جوادآباد بیان داشت: تخریب و بازسازی مرکز بهداشت، راه‌اندازی قسمت زایمان درمانگاه، شبانه‌روزی شدن داروخانه بخش جوادآباد و راه‌اندازی پایگاه اورژانس در محور آبباریک و جاده مواصلاتی قم ـ گرمسار از مهم‌ترین خواسته‌های اهالی بخش جوادآباد از دکتر هاشمی بود که دستورات پیگیری آن از جانب وزیر صادر شد.

جوادآباد

جوادآباد شایسته خدمت رسانی بیشتر است

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم توجه جدی به موضوع بهداشت و درمان در جوادآباد اظهار داشت: بخش جواد آباد با جمعیت فراوانی که در خود جای داده نیازمند توجه ویژه در حوزه بهداشت و درمان است.

نقوی حسینی اضافه کرد: در سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به جوادآباد، مشکلات بهداشتی و درمانی این بخش مطرح شد و دستورات لازم نیر صادر گردید که باید این دستورات از سوی مسئولان پیگیری شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.