خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » جواد آباد هیچ امکانات بهداشتی و درمانی ندارد

جواد آباد هیچ امکانات بهداشتی و درمانی ندارد

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/01.jpg

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا، دکتر سیدحسین نقوی حسینی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: شهرستان های استان تهران برغم نزدیکی به پایتخت ،مشکلات و کمبودهای زیادی دارند و بسیاری از مشکلات آنان دیده نمی شود.

وی گفت: میزان مشکلات و کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان های استان تهران نسبت به سایر مناطق کشور یک به هشت است و البته این مظلومیت در مجلس نیز گریبانگیر نمایندگان استان تهران نیز می باشد و هربار که ما از محرومیت ها سخنی به میان می آوریم نمایندگان سایر استان ها فریاد بر می آورند که شما برخوردار می باشید.

وی افزود: تأمین ۳۲هزار میلیارد تومان درآمد کشور به استان تهران تحمیل شده که با تکلیف دولت امسال ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به تعهدات استان تهران افزوده شده در صورتی که کمترین میزان این درآمد صرف خود استان نمی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای مشکلات شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا فکر بکند، ما بیمارستان نداریم، اورژانس کم داریم، شهرستان پیشوا ازهیچ گونه امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نیست، ما مرکز دیالیز نداریم و مردم مجبورند برای تأمین درمان خود به شهرهای اطراف عزیمت کنند.

نقوی گفت: در شهر جواد آباد جوان ۲۷ ساله ای به دلیل نداشتن دستگاه الکتروشوک جان خود را از دست می دهد و این قلب مسوولان را به درد می آورد.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/06.jpg

وی افزود: شهر جواد آباد از محروم ترین مناطق استان تهران است که با دارا بودن ۳۶ روستا و بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت هیچ امکانات بهداشتی و درمانی ندارد، لااقل در شهرهای ورامین و قرچک حداقل امکاناتی وجود داشت ولی در این شهر هیچ چیز نداریم .

نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حوزه ورامین، قرچک و پیشوا حوزه شهری است و مردم به امکانات، آژانس و خودرو دسترسی دارند ولی در شهر جواد آباد این امکانات بسیار محدود است، فاصله ۲۵ کیلومتری روستاها از مرکز شهر جواد آباد توسط بیماران به این امید طی می شود که در این منطقه به امکانی برای زنده ماندن دست پیدا کنند که در این شهر نیز هیچ امکانی وجود ندارد .

نقوی در خصوص لزوم احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح ورامین گفت: درخواست مسوولان از وزیر بهداشت این است که موضوع بیمارستان و اورژانس این مرکز از یکدیگر تفکیک شود، احداث اورژانس به استانداری و مجمع خیرین واگذار شود و احداث بیمارستان که مصوبه سازمان مدیریت را دارد و در مجلس ردیف بودجه دریافت کرده توسط دولت انجام شود.

وی گفت: ما وضعیت دولت و مشکلات آن را درک می کنیم که اولویت با پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد است ولی وضعیت مردم ورامین نیز ویژه است و امیدواریم تا با همت و فکری جدید بتوان در زمان دولت تدبیر و امید کلنگ این بیمارستان به زمین زده شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.