خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » جاده های نیمه تمام هر روز جان مردم ورامین را تهدیدمی کند

جاده های نیمه تمام هر روز جان مردم ورامین را تهدیدمی کند

جاده ورامین – چرمشهر و ورامین – جواد آباد از مهمترین جاده هایی هستند که به دلیل عرض کم و نداشتن ایمنی کامل هر روز جان مردم ورامین ، جواد آباد و روستاهای اطراف آن را تهدید می کند و تاکنون اقدامی جدی در زمینه تعریض و تأمین امنیت آن صورت نگرفته است.

با وجود تلاش های قابل توجهی که در توسعه راه های مواصلاتی شهرستان ورامین صورت گرفته ولی هنوز هم در برخی از مسیرهای اصلی شهرستان ورامین به دلیل عرض اندک و عدم اجرای طرح های تعریض در آنها، حوادث متعددی رخ می دهد که جان شهروندان را با خطر مواجه ساخته است.

در هفته جاری دو نفر از شهروندان ورامینی در اثر تصادف در محور ورامین – جواد آباد زنده در آتش سوختند تا بار دیگر این حقیقت را یادآوری کنند که اگر برای اصلاح این مسیرها کاری صورت نگیرد ، باز هم شاهد کشته های بیشتری در تصادفات جاده ای ورامین خواهیم بود.

چند سال پیش نیز چند جوان ورامینی در اثر محبوس شدن در یک خودروی تصادفی در محور جواد آباد در آتش جان خود را از دست داده بودند.

با فرارسیدن فصل برداشت محصولات زراعی نظیر گندم، جو و طالبی و تردد بیش از پیش خودروهای سنگین در محور ورامین – جواد آباد که تنها از دو خط برخوردار است ، تعداد تصادفات را در این محور ۱۲ کیلومتری افزایش می دهد و مردم این منطقه هر هفته شاهد تصادفاتی هستند که در آن چند شهروند جان خود را از دست می دهد.

محور ورامین – چرمشهر که در مسیر خود روستاهای آبباریک و دمز آباد را دارد و محوری اصلی برای رسیدن به شهرک صنعتی چرمشهر و محور قم – گرمسار محسوب می شود نیز با وجود آغاز عملیات تعریض جاده ، هنوز نیز اقدامی اساسی نشده و فاز اول این مسیر به طول هفت کیلومتر نیز به بهره برداری نرسیده است.

خاکبرداری های صورت گرفته در این مسیر باعث شده تا شانه خاکی در بسیاری از نقاط این محور ۲۵ کیلومتری برداشته شود و خطر سقوط خودروها در تاریکی شب جاده در پی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران کمبود منابع مالی را عامل اصلی تأخیر در اجرای پروژه ورامین به آبباریک اعلام کرد.

فریبرز واحدی گفت: با وجود کمبود در اعتبارات مالی تا کنون زیرسازی بخشی از فاز اول این طرح اجرا شده که تلاش می شود با تأمین این اعتبارات فاز نخست آن به بهره برداری برسد.

وی در خصوص اجرای پروژه ورامین – جواد آباد به خبرنگار ایرنا گفت: تعریض این محور بر عهده شهرداری است و اداره کل راه شهرسازی استان تهران در جهت مساعدت با مسوولین محلی، روکش آسفالت این محور را تقبل کرده است.

جاده ورامین – چرمشهر در دو فاز به طول ۲۳ کیلومتر در نظر گرفته شده که فاز اول از ورامین به آب باریک به طول هفت کیلومتر با هزینه ای افزون بر ۹۴میلیارد ریال در دست اجرا است که در صورت رفع معارضین ملکی که اغلب کشاورزان می باشند می توان تا سه ماه آینده آن را زیر بار ترافیک قرار داد.

وی گفت: بخشداری های مرکزی و جوادآباد می توانند در رفع معارضین جاده ها، کمک شایانی به اداره راه و شهرسازی این شهرستان کنند و در بهره برداری هرچه سریع تر آنها موثر باشند.

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.