خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » تأکید امام جمعه جوادآباد بر وحدت و پرهیز از اختلاف و تفرقه

تأکید امام جمعه جوادآباد بر وحدت و پرهیز از اختلاف و تفرقه

IMG15114566

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد که با حضور نمازگزاران جمعه در مصلی این شهر برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: امام صادق(ع) از جدش روایت کرده که چون امیرالمومنین (ع) بر گورستان عبور می‌کردند (حضرت از همه این فرصت‌ها استفاده می‌کردند برای نصیحت) و می‌فرمودند «ای خاک‌نشینان و ای آوارگان و اهل غربت (عالم اهل غربت چیز عظیمی است، غربت در جائی که آشنا نیستیم حتی اگر شلاق خداوند باشد که دیگر بدتر).»، «خانه‌های شما را دیگران ساکن شدند. و زن‌های شما ازدواج کردند، اموال شما را تقسیم کردند، این است خبر پیش ما پیش شما چه خبر است؟ پس رو به اصحابش کرد و فرمود «اگر اجازه سخن داشتند به شما خبر می‌دادند که بهترین توشه تقوی است.»

وی با اشاره به آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) گفت: امید است که با ایمان و تقوا و جهاد با نفس و خودسازی بتوانیم جزو زمینه‌سازان ظهور حضرت مهدی (عج) و جزو یاران واقعی آن حضرت قرار بگیریم.

امام جمعه جوادآباد افزود: عزیزان تلاش کنیم تا راهمان به سوی امام زمان (عج) باز بشود و ببینیم سیدبن طاوس‌ها و علامه بحرالعلوم‌ها و علامه حلی‌ها چه کردند که راهشان به سوی امام زمان (عج) باز شد.

* تشریح ویژگی‌های پیروان امام عصر (عج)

حسینی در تشریح ویژگی‌های پیروان حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) عنوان کرد: پیروان حضرت مهدی (عج) از دنیا و ریال گذشتند، به عشق خداوند از گناه دوری کردند، به دیگران کمک و احسان کردند، نگاه حرام نداشتند، در تمام کارهای خود اخلاص داشتند و محبت امام زمان (عج) را در منزل قوی‌تر می‌کردند و امام زمان (عج) را به فرزندان خود می‌شناساندند.

مهم‌ترین موضوع در دنیای اسلام وحدت و پرهیز از اختلاف و تفرقه است

امام جمعه جوادآباد با اشاره به فرارسیدن دوازدهم ربیع‌الاول میلاد مسعود حضرت رسول اکرم (ص) به یک روایت (۵۳ سال قبل از هجرت) و آغاز هفته وحدت عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «مهمترین موضوع در دنیای اسلام وحدت و پرهیز از افتادن در دام بیگانگان به منظور ایجاد اختلاف و تفرقه است.»

وی با بیان اینکه وحدت هم یعنی تکیه بر مشترکات، تصریح کرد: همه جامعه اسلامی باید بداند که اختلاف ما موجب قوت دشمنِ ضعیف می‌‌شود اما مع‌الأسف در حال حاضر قلم‌ها و زبان‌هایی در سطح کشور های اسلامی فعالیت دارند و با پول و دلارهای حاصله از نفت که متعلق به مسلمان‌هاست برخلاف نظر اسلام بین مسلمانان تفرقه می‌اندازند و جمع کثیری از مسلمانان را از دایره اسلام بیرون می‌کنند تا به آمریکا نزدیک بشوند.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: بنابراین بر همه جهان اسلام لازم است با بصیرت و پرهیز از تعصبات کورکورانه و حقد و کینه و رعب و وحشت از دشمن وحدت را که توصیه قرآن و یک امر ضروری و نجات بخش و عزت آفرین است در بین مسلمین جهان برقرار بکنند.

توطئه استعماری کشف حجاب

امام جمعه جوادآباد با اشاره به ۱۷ دی ماه اجرای توطئه استعماری کشف (حذف) حجاب به دستور رضا خان پهلوی(۱۳۱۴ه.ش) عنوان کرد: یکی از پلیدترین توطئه های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر توطئه کشف حجاب است که در ۱۷ دی ۱۳۱۴ توسط رضاخان پهلوی تز اسلام زدائی بویژه حجاب زدائی را از طریق کشف و حذف حجاب اجرا کردند که با مخالفت مردم به رهبری روحانیت مواجه شدند که به سرکوب قیام مسجد گوهرشاد و ضرب و شتم سید محمد بافقی در قم می‌توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: اما رضا خان به عنوان مأمور انگلیس هیچگاه نتوانست با زور و اجبار حجاب را از سر زنان عفیفه ایران بردارد اما این خواست دشمن با سقوط رژیم پهلوی متوقف نشد و در دوران پس از انقلاب اسلامی نیز با ابزارهای دیگر که مهم‌ترین آن رسانه و ماهواره است دنبال شده است بنابراین غرب حذف حجاب و عفاف را از طریق نهاد خانواده با ابزار ماهواره دنبال کرد.

بازداشت شیخ سلمان نشان‌دهنده ماهیت ضد دموکراتیک حاکمان بحرین است

امام جمعه جوادآباد با اشاره به بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق بحرین عنوان کرد:

بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق بحرین اهانت بزرگ به مردم بحرین و تحقیر آنهاست و رفتار های خشونت بار این چنینی ماهیت ضد دمکراتیک حاکمان بحرین را نشان می‌دهد.

وی افزود: این اقدام ظالمانه حاکمان بحرین را محکوم می کنیم و خواستار این هستیم که از این رفتارهای ظالمانه دست بردارند.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان با اشاره به شهادت سردار حمید تقوی در عراق تصریح کرد: شهادت سردار حمید تقوی در عراق نشان داد که تروریست‌های تکفیری در تنگنای سختی قرار گرفته‌اند و در ثانی خون سردار تقوی هاست که دشمن را نابود و مسلمانان را پیروز می‌کند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.