خانه » اخبار و رویدادها » انتقاد امام جمعه ورامین از وقایع اخیر دانشگاه آزاد ورامین

انتقاد امام جمعه ورامین از وقایع اخیر دانشگاه آزاد ورامین

آیت‌الله سید مرتضی محمودی‌ گلپایگانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به تاکید اسلام تقوا بر اظهار داشت: اگر ما معتقد بر این باشیم که در برابر چشم خداوند هستیم، خود را به گناه آلوده نمی‌کنیم.

وی گفت: خداوند بر بندگانش فرشتگان حفاظت کننده و بزرگواری قرار داده است، فرشتگان دوست ما هستند، خداوند از تمام اعمال پنهان و آشکار ما با خبر است، آگاه باشیم، اگر خدا را حاضر و ناظر بر اعمال ببینیم گناه نخواهیم کرد.

امام جمعه ورامین با اشاره به فرمایشی از امام علی (ع) افزود:‌ مولای متقیان فرمودند «اگر تمام آنچه در زیر ‏آسمان‌ها از نعمت‌ها و قدرت‌هاست به من بدهند تا پوست جو را از دهان مورچه بیرون بکش، این کار را نمی‌کنم.» بدانید تمام ظلم ما بندگان ثبت می‌شود، خداوند همه چیز را می‌داند و می‌نویسد، خداوند راه خروج از گناه را برای متقیان قرار می‌دهد.

خیانت به خون شهدا نابخشودنی است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت:این همه شهید دادیم که انقلاب شود و انقلاب بماند، خیانت به انقلاب و نظام را خدا نخواهد گذشت، بله خداوند غفار است، خداوند تواب است اما این همه خون هایی که ریخته شده چه می شود،خیانت به خون شهدا نابخشودنی است.

دعوت از شخصی که سبب اختلاف بین مسلمین می‌شود برای سخنرانی ضرورتی ندارد

محمودی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم که قرآن کریم خیلی عنایت به آن دارد و پیامبر اسلام(ص) هم خیلی بر آن تاکید دارند موضوع وحدت و اتحاد و حفظ اخوت اسلامی است.

وی ادامه داد: تفرقه به نفع دشمن تمام می‌شود، سلاح جنگی و هواپیماهای دشمنان به اندازه تفرقه‌افکنی میان مسلمین به نفع آن‌ها تمام نخواهد شد.

امام جمعه ورامین با اشاره به جنایات تروریست‌ها در عراق و سوریه تأکید کرد: این وحشی‌هایی که امروز در حال کشتن مسلمانان به اسم اسلام هستند آمریکایی هستند، آمریکا جنگ داخلی راه انداخته در عراق و سوریه و … در ایران هم سعی دارند این اتفاق و تفرقه را ایجاد کنند.

وی افزود:‌ می‌خواهند سر مسائل موهوم و پیش پا افتاده اختلاف افکنی کنند، بیدار باشیم اگر هم در مسائلی اختلاف داریم بنشینیم و با حضور عقلا این اختلافات را مرتفع کنیم.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به مسئله دعوت از یک سخنران حاشیه دار در یکی از مراسم که باعث ایجاد اختلاف شده بود، بیان داشت: این همه ما خطیب و گوینده توانا داریم چه ضرورت دارد یک نفر بیاوریم، آیا این اختلاف افکنی خواست اسلام است، یک خانم بیاید صحبت کند و یک عده مرد هم مستمع او باشند.

وی افزود: چرا این کار رو می‌کنند که اختلاف به وجود بیاید، این کمال نادانی است، بله اختلاف نظر همواره بوده و گاهی هم مفید بوده اما من بکش و تو بکش و کاری کنیم که مورد رضای رسول خدا نیست بعد در یک شهر دو گروه شوید، صلاح نیست.

منبع: فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.