خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » پس از انتشار شایعه وقوع زلزله، مانور مدیریت بحران در شهرستان ورامین اجرا شد

پس از انتشار شایعه وقوع زلزله، مانور مدیریت بحران در شهرستان ورامین اجرا شد

مانور مدیریت بحران شهرستان ورامین به منظور تمرین آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در شهرستان ورامین اجرا شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از  ایرنا، در این مانور که روز جمعه با حضور کلیه عوامل اجرایی ، خدماتی ، اورژانس، هلال احمر ، آتش نشانی ، بسیج ، نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی در روستای آبباریک از توابع ورامین برگزار شد ، مسائل مربوط به امداد و نجات و اسکان اضطراری افراد در مواجهه به بلایای طبیعی به ویژه زلزله تمرین شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین در حاشیه این مانور گفت: این مانور سراسری با هدف بررسی و ارزیابی تیم های عملیاتی و شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه های اجرایی در مواجهه با بلایای طبیعی است تا پس از اجرا بتوان با تجهیز نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات مورد نیاز واکنش مناسبی را در هنگام بروز بحران انجام داد.

حسین فخاری گفت: شهرستان ورامین از ۳۰ مورد بلایای طبیعی که هر جامعه ای را تهدید می کند، حداقل مورد تهدید ۲۰ مورد از جمله سیل ، زلزله و خشکسالی قرار دارد که برای مقابله با بروز این حوادث طبیعی باید تمامی دستگاه ها و خود مردم آمادگی خود را حفظ نمایند.

وی افزود: آموزش مواجهه با زلزله و نحوه برخورد با آن ، نقش موثری در کاهش تلفات انسانی دارد و تلاش شده تا با ارائه آموزش های مورد نیاز به ویژه دانش آموزان را در مقابله با بروز زلزله مصون نگاه داشت.

فخاری تصریح کرد: در مانور مدیریت بحران شهرستان ورامین ، دستگاه های اجرایی ، خدمات رسان و امدادی عملیات واکنش سریع در تخلیه افراد، اطفای حریق ، مهار نشت گاز، رفع شکستگی لوله های آب و اسکان اضطراری انجام داده و بروشورهای اطلاع رسانی را بین مردم توزیع کردند.

وی تأکید کرد: مهمترین واکنش مردم در مواجهه با بلایای طبیعی مانند زلزله، حفظ خونسردی و همکاری با عوامل اجرایی است تا با همکاری تمامی عوامل بتوان از افزایش میزان تلفات جلوگیری کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.