خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » طرح ۱۰۰۰میلیارد تومانی «ایران مینیاتور» در جوادآباد اجرا می‌شود

طرح ۱۰۰۰میلیارد تومانی «ایران مینیاتور» در جوادآباد اجرا می‌شود

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، ظهر امروز طی نشستی با حضور مهدی کچویی شهردار و حمزه کچویی رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد، دو جلد از طرح «ایران مینیاتور» جهت اجرا در پارک تفریحی این شهر به شهردار جواد‌آباد تحویل داده شد.

 شهردار جواد در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: در پی احداث مجموعه پارک تفریحی ۱۳۰ هکتاری که زمین آن را اداره کل منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار داده، با یک گروه مذاکره کردیم که این طرح را در آنجا اجرا کنیم.

 مهدی کچویی افزود: ایران مینیاتور طرحی شبیه نقشه ایران با همان شرایط و استان‌ها است که در این زمین اجرا می‌شود. در این طرح چند المان از هر استان انتخاب شده که به صورت ماکت در فضایی که در نظر گرفته شده است ساخته می‌شود که تقریباً به هر استان ۳ تا ۴ هکتار زمین تعلق گرفته و ایران کوچک در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود.

 این مدیر شهری اظهار داشت: به طور مثال این طرح از استان اصفهان، ۳۳ پل و میدان امام (ره) و از استان تهران برج آزادی و برج میلاد ساخته می‌شود و مردم می‌توانند با ورود به این محوطه، آثار تاریخی، فرهنگی و دینی هر استان را ببینند و از طرف دیگر مجتمع اقامتی، گردشگری و رستوران‌های مختلف در کنار آنها احداث می‌شود.

 وی ادامه داد: این طرح بالای هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد و اکنون مطالعات آن انجام شده و در مرحله طرح اولیه است که مختصات این طرح حدود ۸ جلد خواهد بود و در این نشست ۲ جلد آن تحویل شهرداری شد و بقیه توسط سرمایه‌گذاران در حال ویرایش است.

 کچویی در پایان یادآور شد: هزینه این طرح توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود و زمین این طرح را اهالی جوادآباد تحویل سرمایه‌گذاران خواهد داد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.