خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » نمایش مینیاتوری شهرهای ایران با ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار در زمین ۱۴۰هکتاری !

نمایش مینیاتوری شهرهای ایران با ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار در زمین ۱۴۰هکتاری !

شهردار جوادآباد ورامین گفت: طرح ملی «ایران مینیاتور» با هدف نمایش شهرهای ایران در مقیاس کوچک با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در این منطقه اجرایی می شود.

مهدی کچویی اظهار کرد: این طرح گردشگری، تفریحی و اکوتوریسمی سال آینده با کمک بخش خصوصی در زمینی به وسعت یکصد و ۴۰ هکتاری در محدوده اتوبان قم- گرمسار در جوادآباد ورامین اجرایی خواهد شد.

وی افزود: طرح ملی «ایران مینیاتور» در ۶ جلد تدوین شده و قرار است در این طرح جاذبه های شاخص شهرهای کشور همچون میدان نقش جهان اصفهان، تخت جمشید شیراز و برج آزادی تهران در ابعاد واقعی و سایر جاذبه های کشور در مقیاس کوچک ساخته شوند.

شهردار جوادآباد ورامین با بیان اینکه در طرح ایران مینیاتور برای معرفی جاذبه های هر استان، حدود ۵ هکتار زمین در نظر گرفته شده، ادامه داد: این طرح به صورت فازبندی در طول ۱۰ سال به بهره برداری می رسد.

کچویی با اشاره به اینکه طرح ملی «ایران مینیاتور» برای ۲هزار نفر اشتغالزایی خواهد کرد، اظهار کرد: در این طرح تورهای شترسواری، رالی، رصد ستارگان، اقامتگاه شبانه، سافاری و کویرنوردی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: وسعت یک هزار و ۴۲۰ کیلومتری، آب و هوای پاک، دسترسی آسان به کویر و استان هایی همچون قم، تهران و سمنان از ویژگی های قابل توجه جوادآباد ورامین است که توسعه گردشگری و اکوتوریسم در این منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

کچویی با اشاره به وجود یکصد اثر و بنای تاریخی در بخش جوادآباد ورامین ادامه داد: امیدواریم با کمک مسوولان بتوانیم بسیاری از این بناهای تاریخی را به مکان های گردشگری تبدیل کنیم.

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.