خانه » اخبار و رویدادها » یک سایت خبری از تخلفات گسترده در ورامین خبر داد!

یک سایت خبری از تخلفات گسترده در ورامین خبر داد!

 سایت خبری تابناک نوشت: در روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۳ در سازمان مدیریت پسماند ورامین مناقصه ای با عنوان مطالعات فنی و زیست محیطی کارخانه بازیافت برگزار گردید که متاسفانه تخلفات گسترده ای در برگزاری این مناقصه صورت گرفت که مهمترین آنها عبارتند از:

مطابق قانون برگزاری مناقصات مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۶/۱۲/۹۳ که به تایید ریاست محترم مجلس(دکتر لاریجانی) هم رسیده است و همچنین اساسنامه شکایات قانون برگزاری مناقصات، هر یک از تخلف های زیر منجر به باطل شدن مناقصه خواهد شد:

–  در زمان بازگشایی پاکت ها، نمایندگان شرکت ها می توانند در جلسه مربوطه حضور یابند و با اینکه نماینده شرکت م.ک در روز بازگشایی پاکت ها در محل حضور داشت متاسفانه مسئولین برگزاری مناقصه، نماینده شرکت م.ک را به جلسه بازگشایی پاکت ها راه ندادند و این طبق ماده ۵ بند ح و همچنین بند و ، منجر به باطل شدن مناقصه خواهد شد.

– متاسفانه شرکتی را به عنوان برنده مناقصه اعلام کرده اند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارد. تخصص شرکتی که به عنوان برنده اعلام شده است حوزه تخصصی آب می باشد و اینکه ارتباط موضوع فعالیت  این شرکت با مطالعات امکان سنجی فنی و زیست محیطی کارخانه بازیافت زباله چیست؟ اصولا چه ارتباطی بین آب و بازیافت زباله وجود دارد؟!!! در حالیکه مدیرعامل شرکت م.ک دکترای مدیریت حوزه تخصصی مطالعات فنی و زیست محیطی را از دانشگاه تهران دارد و کارآفرین برگزیده کشوری در سال ۹۰ بوده و استاد دانشگاه می باشد و تاکنون مطالعات متعددی را در این زمینه انجام داده است. طبق بند ل ماده ۲۰ ، عدم ارتباط بین موضوع مناقصه و موضوع فعالیت شرکت، منجر به باطل شدن مناقصه خواهد شد. نکته جالب اینجاست که شرکت برنده تنها در ۱۰ دقیق پس از بازگشایی پاکت ها در اتاقی که نماینده ما حضور نداشت اعلام گردید.

– طبق ماده ۲۰ بند ج-پس از گشودن پیشنهادها و تعیین برندگان اول و دوم، تضمین سپرده سایر شرکت کنندگان می بایست به آنها برگردانده شود که متاسفانه سازمان مدیریت پسماند ورامین اعلام نمود که فعلا تضمین ها را بر نمی گرداند و پول ها را همچنین در حساب خود نگه می دارد!
– متاسفانه علیرغم تلاش نماینده شرکت م.ک جهت بررسی موضوع در کمال آرامش، معاون مالی و اداری سازمان مدیریت پسماند ورامین با ایجاد جار و جنجال و سر و صدا و توهین به نماینده شرکت و یکی از همراهان او که از جانبازان دوران دفاع مقدس می باشد حرکات زشت و زننده ای انجام داد.

با توجه به اینکه موارد ذکر شده تنها نمونه ای از تخلفات است خواهش ما از استاندار محترم ورامین، شهردار محترم، ریاست محترم شورای شهر و اعضای محترم شورای شهر این است که با توجه به تخلفات گسترده انجام شده، در اسرع وقت مناقصه را باطل اعلام نموده و زمان برگزاری تاریخ جدید مناقصه را بصورت مکتوب اعلام نمایند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.